Düşük Maliyetli Havayolu Taşımacılığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bölüm 20 Çıktı (Output) ve Toplam Talep (Aggregate demand)
Advertisements

Havayolu maLİYETLERİNİN YAPISI
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
| Dış Kaynak Uzmanı. Misyonumuz : Dış Ticaret ve Lojistik Sektörlerinin tüm alanlarındaki hizmetlerimizle sağladığımız güvenirlilik ve yüksek iş ahlakımız.
İŞLETİM SİSTEMİ İşletim Sistemi Nedir İşletim Sisteminin Görevleri
2005 YILI MALİ SONUÇLARI İstanbul 1.Nisan.2005.
DÜZENLİ YOLCU VE TURİZM TAŞIMACILIĞI
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
Tübider Crm Ana Menü Kontak (Çağrı)Yönetimi – Çağrı Listesi.
EDM Araç Kiralama Paketi. EDM Web Paketi EDM Web Paketini satın alan müşterilerimiz kendi web sitelerini hem de en gelişmiş dizayn özellikleri ve en zengin.
Hizmet Pazarlamasında Fiziksel Kanıtlar – Talep, Kapasite Yönetimi
“Yolcusunu en çok seven havayolu şirketi”
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
BİRİNCİ HAFTA DERS NOTLARI
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
Meslekte Haksız Rekabet Osman Dinçbaş Güney SMMM A.Ş.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Havayolu Gelir Yönetimi: Akademi Pratiğin Neresinde?
Bölüm 14 Bilişim (Bilgi) Teknolojileri Information Technology.
STOK MALİYETİ.
AVEA MOBİL PAZARLAMA Kurumsal SMS
Pazarlama ve Temel Kavramlar
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
Seyahatix.com “Türkiye’nin Seyahat Arama Motoru”.
Kore Havayolları.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
-Savaşların Ekonomiye Etkisi
Pazarlama İlkeleri.
GİRİŞ Etkili ve verimli bir ulaşım sistemi (bu sistemin daha belirgin parçalarından sadece birkaçı olan trenler, otomobiller ve uçaklar) olmadan turizm.
18-21 Eylül 2013 Duesseldorf Uluslararası İlaç ve Eczacılık Fuarı.
HİZMET SEKTÖRLERİNE SAĞLANAN DEVLET DESTEKLERİ
Tekstil şirketlerinde İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK MEVCUT DESTEKLER ve UYGULAMAYA KONULAN
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu SAĞLIK TURİZMİ
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
THY ÇALIŞMA SİSTEMİ.
IATA VE ICAO.
Havalimanı Check-in İşlemleri
ADVENCE REZ/TKT Önceden rezervasyon ve bilet satın alma
Lojistik Merkez Yer Seçimi
Kendi ad soyadınızla bir isim girişi yapınız? NM1IVEDIK/RECEPMR
THY ÇALIŞMA SİSTEMİ-2.
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
Online seyahat ya da e-turizm
ONLINE SEYAHAT PAZARI.
STRATEJİK DAVRANIŞ Dr. Hakan BAKKAL
FİNANSAL YÖNETİM.
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİĞDE BÜYÜKBAŞ HAYVANCILIĞI
GOOGLE ADWORDS BÜŞRA AKAR – CANSU GÜLTEN. GOOGLE ADWORDS REKLAM NEDİR? Reklam firmaların ya da bireylerin sattıkları, ürettikleri ya da tanıttıkları bir.
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK MEVCUT DESTEKLER ve UYGULAMAYA KONULAN
FİYATLANDIRMA STRATEJİLERİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK DESTEKLER VE ÇALIŞMALAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hakkımızda Birleşik Ödeme; finansal işlemleri teknoloji ile birleştirerek ürettiği inovatif, pratik, güvenilir fintech çözümleri ile müşterilerine ve iş.
HİZMET SEKTÖRLERİNE SAĞLANAN DEVLET DESTEKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Düşük Maliyetli Havayolu Taşımacılığı

Düsük Maliyetli Havayolu Sirketleri: Düsük maliyetli havayolu sirketlerinin öncüsü Amerika’da Southwest Airlines’dır. Düsük maliyetli uçaklarda, uçakların koltuk kapasitesi artırılmıstır. Yalnızca koltuk kapasitesinin artırılması ve business class koltuklara yer verilmemesi her bir koltugun maliyetini yaklasık % 16 oranında azaltmaktadır. Uçakların kapasite kullanımı da daha yüksektir. EasyJet’e ait bir uçak günde 11 saat uçus yaparken, British Airways’a ait bir uçak 8 saatten az uçmaktadır.

Direk satıs gerçeklestirilmekte (internet veya çagrı merkezlerinden), bu sayede yolcu bilet için satıs komisyonu ödememektedir. Uçaklarda ücretsiz yiyecek içecek servisi yapılmamakta, uçus puanları gibi uygulamalar gerçeklestirilmemektedir.

Maliyetlerin düsürülmesi ve sefer sayıların artırılabilmesi için genellikle uçulan yerlerde ikincil öneme sahip havaalanları kullanılmaktadır. Basarılı düsük maliyetli havayolları daha kârlıdır. Düsük maliyetli bir havayolu sirketinin uçmaya basladıgı bir güzergâhın yogunlugu 2 yıl içinde ortalama % 10,5 artmaktadır. Diger güzergâhlarda bu oran ise yaklasık % 4,4tür Pg 41 gra 30 tablo 4

Düsük maliyetli havayolları bazı güzergahlarda ana sirket konumuna gelmistir. Örnegin easyJet bir çok destinasyona British Airways’ten daha sık uçmaktadır. Havaalanları genellikle her yolcudan € 15-20 civarında bir ücret alır. Ancak Ryanair bunu tersine çevirmistir. Bir çok hükümet ve yerel yönetim uçusların bölgeye kazandıracagı ekonomik hareketliligi düsünerek bu ücreti Ryanair’den almamıstır. Bu da kuskusuz maliyetleri düsürücü bir etki yaratmıstır.

Ücretlendirme: Ucuz biletler büyük çoğunlukla reklam ve pazarlama amacıyla kullanılmaktadır. Örnegin; Dublin’den Londra’ya €2.99 (Ryanair) Londra’dan Düsseldorf’a tek kisi £0.99 (Ryanair) Londra’dan Edinburg’a tek kisi £9.99 (easyJet) Londra’dan Barcelona’ya tek kisi £12.99 (easyJet)

Gerçekte aynı uçakta giden çogu kisi bu fiyatların üstünde vererek bilet satın almaktadır. Ryanair’ın her bir yolcu için ortalama ücreti yaklasık €40, easyJet’in ise yaklasık €60’dur (vergiler ve ücretlendirmeler hariç). Düsük maliyetli havayolu sirketleri kademeli ve esnek bir ücretlendirme politikasını takip etmekteler. Erken rezervasyon yapanlar ucuz bilet satın alabilirken, uçus tarihine yakın zamanlarda bilet fiyatları neredeyse ana firmaların fiyatlarına ulasmaktadır. Uçus zamanından bagımsız olarak yogun ya da yetersiz talep yine bilet fiyatını sekillendirmektedir. Ana firmalar da düsük maliyetli firmaların uyguladıgı bu fiyatlandırma politikasını benimsemekte ancak aynı esnekligi gösterememektedir. --------------------------------------------------------------------