Online seyahat ya da e-turizm

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Samsung (Korece: 삼성 그룹, Samseong Geurup) Lee Byung- Chul tarafından, 1938 yılında kurulmuş olan Güney Kore merkezli bir şirkettir. Yönetim Kurulu Başkanı.
Advertisements

Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 28/06/07. Akrilik Elyaf Talebi (t/yıl) ,637, ,560, ,691, ,685, ,778,000.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Bölgelere Göre Meme kanseri yeni vaka görülme ve ölüm durumu (Yüz b inde ) 1.
NÜFUS Nüfus nedir? Nüfus bir ülke için neden önemlidir?
I. TOPLAM GSYİH’DAKİ GELİŞMELER
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
HASEN | HAZAR STRATEGY INSTITUTE Emin Emrah DANIŞ KÜRESEL PETROL PİYASALARI VE FİYATLARI ANLAMAK.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
RUSYA ENERJİ SEKTÖRÜNDE YATIRIMLAR Kasım 2013 A. Yağmur ÖZDEMİR Genel Md. Yrd. Yatırımlar ve Proje Finansman Zorlu Enerji Elektrik Üretim A.Ş.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Gitmek İ stedi ğ im BirÜlke FRANSA. KENDİMİ TANITIYORUM KENDİMİ TANITIYORUM Adı:İncilay Soyadı:Baş Sınıfı:4/c No:1121 Okul:Tezer Taşkıran İ.Ö.O. Ders:Bilişim.
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
DÜNYADA SAĞLIK TURİZMİNE GENEL BAKIŞ Öğr.Grv. Dr. Funda AKDURAN.
SAĞLIK TURİZMİ VE HEMŞİRELİK
Pazarlama Çevresi.
Finansal Planlama Stratejik Planlanlama O Misyon? O Kurumsal Faaliyet Alanı? O Kurumsal Amaç Bildirimi? O Kurumsal Stratejiler? O Faaliyet.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
ATHLETEQUIP COMPANY Athletequip, 1964 yılında Charles Ball ve Clark Alexander ortaklığında Toledo Ohio’da kurulmuştur 1969 yılında Bay Alexander’ın ölümüyle.
Şirketin kurucuları (Dietmar Hopp, Hans-Werner Hector, Hasso Plattner, Klaus Tschira and Claus Wellenreuther) şirketi ilk kurduklarında Imperial Kimyasal.
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
SAHİBİNDEN.COM ve HEPSİBURADA.COM
10.OLİGOPOL PİYASASI.
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ÜLKEMİZ VE DÜNYA.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
HAZIRLAYAN MUHAMMED YAYLA
Şirket Adı İş planı sunusu.
Şirket Adı İş Planı.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
İNTERNET ORTAMINDA AKADEMİK ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR?
Ürün veya Hizmet Satışı
Rewe Gruop 1927 yılı 1 Ocak kooperatif Köln olarak kurmuştur
TANTUR.
Haber verme: Acenta sahipleri ya da yöneticiler işletme belgelerinde yaptıkları değişiklikleri 30 gün içerisinde Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bildirmek.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
SETUR Setur, 1965 yılında, gümrükten muaf mağazaların ülkemizde faaliyet göstermesine olanak tanıyan kararın çıkarılması üzerine Koç Holding tarafından.
TUİ TUR OPERATÖRÜ.
ONLINE SEYAHAT PAZARI.
ABD İÇ GİYİM PAZARI Kaynak: statısta.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
11.OLİGOPOL PİYASASI.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
DÜNYADA ORGANİK TARIM Günümüzden yaklaşık 1,5-2 milyon yıl önce ilk insanların dünya yaşamı içinde yer aldığı sanılmaktadır. Bu zamanda dünyada insan yaşamı.
Pazarlama 3. Sınırlandırma Sorunu İnsan Kaynakları Reklam
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
ESRA ÖNDER İŞLETME 2.ÖĞRETİM
İŞSİZLİK Faal Nüfus Bir ülke nüfusun 15 yaş ile 64 yaş arasında kalan kısmına faal nüfus denir. Aynı zamanda faal nüfusa, iktisaden faal nüfus yada aktif.
Aylık Ton Regenere Elyaf Aylık Ton Regenere Open End İplik
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
İÇİNDEKİLER FİNANSAL ANALİZ VE KONTROL, FİNANSAL YAPIYI GÜÇLENDİRİCİ ÖNLEMLER Finansal Tabloların Analizinin Önemi Oran (Rasyo) Analizi Finansal Oranların.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bellek içi raporlama sistemleri için denormalizasyon uygulaması
Sunum transkripti:

Online seyahat ya da e-turizm Avrupa Komisyonu (Tourism Resource Centre Content Village) online seyahati kısaca, “gerçeklestirilen temel turizm hizmetlerindeki yöntemleri dönüstürmek amacıyla internet teknolojilerinin kullanılması” olarak tanımlamaktadır. Pg 11 tablo 3

Enformasyon Kaynagı Olarak İnternet Media-Screen & GMI’ın Haziran 2006’da yaptıgı Travel Survey arastırmasına göre: Tüketicilerin % 91’i seyahat ile ilgili bir arastırma yaparken internet arama motoru kullanıyor. Seyahat ile ilgili dünyada en sık kullanılan arama motorları ve kullanılma oranları; Google % 95 Yahoo % 32 MSN % 16 Forrester Research Arastırma Sirketinin 2006’da Forrester’s European Consumer Technology Adoption Study Q2 2006 Survey adlı arastırmasının sonuçları su sekildedir: • İnternet, seyahat sektöründe artık en önemli enformasyon kaynagıdır. • Avrupa, bir enformasyon kaynagı olarak interneti gittikçe artan bir oranda kullanmaktadır. • Tüketicilerin seyahat enformasyonu için internete baglılıgı 2001 den beri ikiye katlanmıstır. Pg 17 gra 9

Aralarında Expedia, Opodo gibi şirketlerin de bulunduğu online seyahat satış portalları, Thomas Cook ve TUI gibi şirketlerden önemli miktarda pazar payı kaptılar. Yapılan tahminlere göre bu portallar, 2005'te 1.5 milyar poundluk satış yaparken, operatörlerin satışları 1.3 milyarda kaldı

Online seyahat sektöründe önemli bir ayrım Bookers & Lookers Online seyahat sektöründe önemli bir ayrım ‘bookers’ yani online rezervasyon yapanlar ile ‘lookers’ yani yalnızca bilgi edinmek amacıyla interneti kullananlar arasındadır. Pg 22 gra 16, pg 23 gra 17 18 19 20

Sonuç Dünyada internet kullanıcı sayısı sabit bir ivmeyle her yıl ortalama %10-20 oranında artmaktadır. Sayı itibariyle en fazla internet kullanıcısı Asya kıtasında yer almakla birlikte, internet kullanıcı sayısının toplam nüfusa oranı hesaplandıgında % 70’lik oranla Kuzey Amerika en yogun internet kullanıcısına sahip bölge konumundadır. Kuzey Amerika’yı Avustralya ve Avrupa takip etmektedir. Dünyanın hemen hemen her bölgesinde internet kullanıcı sayısı giderek artmakta, özellikle ülkelerin genç nüfusu arasında internet kullanımı yaygınlasmaktadır.

Yeni turist’ kavramı, seyahat ve turizm alanındaki yeni egilimleri de açıklamaktadır. Daha sık ve kısa süreli tatiller, tatil kararının geç verilmesi, turistlerin teknolojiyle yakınlasması, interneti birinci enformasyon kaynagı ve rezervasyon kanalı olarak kullanması ve düsük maliyetli havayollarını tercih etmesi ‘yeni turist’in belirgin özellikleridir ve turizmle alanındaki kurulusların stratejilerine yön vermektedir. Artık geleneksel seyahat acenteleri online kanallara daha fazla önem vermekte yahut geleneksel havayolu firmaları tıpkı düsük maliyetli havayolu firmaları gibi esnek ücretlendirme politikasını benimsemektedir.

Avrupa genelinde 2005 yılında önceki yıla göre % 46’lık artısla 28,6 milyar Avro’luk bir online seyahat hacmi gerçeklesmistir. Avrupa online seyahat pazarının 2008 yılında 61,3 milyar Avro’luk bir hacme sahip olacagı tahmin edilmektedir. İngiltere Avrupa’da en büyük online seyahat pazarına sahiptir. İkinci sırada % 20 ile Almanya gelmektedir. Bu iki ülke Avrupa toplam online seyahat pazarının % 54’ünü olusturmaktadır.

İnsanların zamanlarının büyük çoğunlugunu isyerlerinde geçirmesi, internet kullanımının yaygınlasması, fiziksel ortamlarda yer alan hemen her seyin internet ortamına aktarılması, sanal alemde ciddi bir rekabetin baslaması gibi nedenlerden ötürü insanlar artık diger bütün alısverislerinde oldugu gibi turizm ürünü satın alma islemlerinde de interneti kullanmaktadır. Satın alınması düsünülen hizmet ya da gidilmesi düsünülen yer ile ilgili detaylı bilgi edinme ile baslayan süreç, en iyi fiyatı veren firmayı arastırma ile devam etmektedir. Bu aşamada yasanan önemli gelisme, artık komisyon ödenmesine gerek kalmaksızın direk hizmeti saglayan firmadan fiyat alabilmenizin mümkün olmasıdır. Avrupa’da direk satıslar 1998 yılında % 44 oranında iken, 2006 yılına gelindiginde % 69’luk bir orana ulasmıstır.

KAYNAK http://www.turizmdebusabah.com/images/0242008_ONLiNE_SEYAHAT_PAZARi.pdf