Olumsuz duyguları salmak

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bülent Uran Eğitim Danışmanlık.  3D  D UYGU  D ÜŞÜNCE  D AVRANIŞ  Varlığımıza ait olduğunun bildiğimiz ama teknolojik -objektif ölçeklerle ölçülemeyen.
Advertisements

İyileşmenin hedefi Beden, ruh, zihin bütünlüğünü dengelemektir.
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
 zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
1 SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ TÜRKÇE / Sözcükte Anlam Özellikleri.
SANAT ESERLERİNİN ÖZELLİKLERİ
7. BASAMAK İlişki Yönetimi
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Tssb un tedavisi. HİPNOZLA PSİKOTERAPİNİN İLKELERİ Bu tip psikoterapinin prensipleri aşağıda anlatılan sekiz C ile özetlenebilir: Yüzleştirme (Confrontation).
ÖZEL EĞİTİM SEMİNERİ Özkan YAVUZ NARMAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
SAYGI Hazırlayanlar : Gönül OTLUOĞLU A. Figen TURHAN
Acil Durum Yönetimi E ğ itimleri Galip USTA AFET PS İ KOLOJ İ S İ.
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
Öğretmen Merkezli Egitim
FEEDBACK ÜZERİNE ODAKLANMA. Kendini BilenKendini Bilmeyen Başkaları Tarafından Bilinen Açık KapıKör Nokta Başkaları Tarafından Bilinmeyen Gizli KısımKendini.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
Arş. Gör. Dr. Zeynep Bahap Kudret
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
Bütünleştirme uygulamaları
Duygular ve hisler.
Analitik hipnoterapi nedir?
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Ayın Öğrencisi Belgesi
Neden sevilmez.
TUTUM VE ALGILAR.
DUYGUSAL ZEKA.
Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi
DÜNYA ENGELLER GÜNÜ.
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
İLETİŞİMİN KURUMSAL VE ENDÜSTRİYEL BAĞLAMI
NET 207 SENSÖRLER VE DÖNÜŞTÜRÜCÜLER Öğr. Gör. Taner DİNDAR
İLETİŞİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KENDİNİ TANIMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KABUL DİLİ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Ne tüketirsen sen osun “ucuz bir ceket ucuz bir adam demektir” Veblen (1934)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgilendirme Toplantısı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
BELLEK.
BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR?
The Present Perfect Tense
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
EĞİTİMDE KOÇLUK UYGULAMALARI
HÜCRE BÖLÜNMESİ.
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

Olumsuz duyguları salmak

Duygular değiştikçe algılar değişir

Sorun; direnç Çözüm; boşaltmak

Duygu = emotion E – motion = energy in motion

Duygu bedendeki somut bir deneyimdir. Duygu gerçek bir enerjidir. Duygu bir duyum olarak algılanır ve hissedilir

Hisler duyguların yaratıcısı ve yöneticisidir. Hisler ve duyumlar olmadan duygu diye bir şey olmaz sadece kelimeler olur.

Ne hissettiğimizi bilmemek içimizde neler sürdüğünün farkında olmamak demektir.

Duygular davranışlarımızı kontrol eder düşüncelerimizi ve eylemlerimizi etkiler.

Bilinçaltının gerçek dili Hisler Duyumlar Duygular İzlenimler anılar

Fiziksel hisler “emosyonel durum” yaratır. Düşünceler hisleri yaratır.

Düşünce his değildir

Tüm duygular bedendeki somut bir hisle bağlantılıdır.

Hipnoz düşünen zihinden hisseden zihine kayıştır

düşünce ile hissi birbirinden ayırmaktır İlk öğretimiz düşünce ile hissi birbirinden ayırmaktır

Bedendeki olumsuz duyumlar salındığı zaman duygular (damga) iyileşir ve kaybolur.

hisler izin verildiği takdirde bedenden salınır

All feelings short lived, unless there is resistance to feeling the feelings. Ancak hissettiklerimden iyileşirim Hisetmediklerim sorun çıkarmaya devam eder

Validate = onayla Express = ifade et Release = sal

Deneyim hisleri yaratır Hisler o durum hakkındaki algıyı yaratır

Sinir sistemi öncelikler duyumları algılayacak şekilde organize olur.

bu hissi yaratan bir şey oldu Neden sonuç ilişkisi Kötü his eşittir bu hissi yaratan bir şey oldu

kötü hissettiren duygudur Olumsuz duygu bizi kötü hissettiren duygudur

Zihinsel berraklığı engeller Olumsuz duygu Eylemi engeller Zihinsel berraklığı engeller Dis-ease yaratır

What we resists persists What we push down inside pushes back harder

Tüm his ve duygular sinir sisteminin enerjileridir Tüm duygular iyidir Hislere saygı göster, o da o zaman sana sorunu çözmek için neye ihtiyacın olduğunu gösterecektir.

Duyumlar bedenin yani bilinçaltının dilidir

Somut bir hedefe yönelmek işimizi çok kolay ve etkili hale getirir

Somut hedefi farkındalığa getirerek hipnozu indükleriz Hissi hissetmek onu salar

Hisler düşüncelere hükmeder