Storytelling..

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Elektronİk Kamu AlImlarI Platformu
Advertisements

GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
Resimlerin Kullanımı.
Oyun Programlama ve Tasarıma Giriş
E-İçerik Arama, Bulma ve Seçme
“THE DESIGN DOCUMENT” Oktay Dönmez
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Powerpoint 2003 – Uzantısı .ppt Powerpoint 2010 – Uzantısı .pptx
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
HAZIRLAYAN: OĞUZ SEMERCİ
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
Hikaye Anlatımı.
Güz Dönemi Ders: BTÖ 716-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Hatice ÇIRALI Kaynak: Rouse III,
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
SUNUMA SES , VIDEO EKLEME SUNUM TASARIMI ANİMASYONLAR SLAYT GEÇİŞİ
Haziran  HIZLI ◦ Kararı duyurma ve uygulama ◦ Yetki ve sorumlulukların paylaşılması ◦ Alt sistemlerin iyileştirilmesi (bütçe, rapor, idari işler,
Chapter 13: Multi-Player
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
Game Design Theory and Practice
STORYTELLİNG (Hikaye Anlatımı)
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
HOŞGELDİNİZ…. HOŞGELDİNİZ… POWERPOİNT İLE… PowerPoint genellikle iş ya da okul için sunumlar hazırken kullanılır. Ancak PowerPoint çok daha eğlenceli.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Kaynak Bilgisi Çizer belirtilmemiş Çeviren bilgisi yok Gönül Yayıncılık Yayın tarihi belirtilmiş.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
İnsan – Bilgisayar Etkileşimi Tic Tac Toe Oyun Projesi
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
HİKAYE ANLATIMI.
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
Multi-Player Erdi Okan YILMAZ BTÖ616 - Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | 2010.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
TEMEL php Dersleri - Ders 1 Değişgenler
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
HİKÂYE ANLATMA TEKNİKLERİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
Fazilet Hazal Burmabıyık
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Akademik Bilgiye ulaşım
SAYFA PLANI OLUŞTURMA.
Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GTA III Oyun Analizi Hasan Tanış.
The Elements of Gameplay
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Dosya Yönetimi.
Game Design Theory And Practice
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Dijital Öyküleme
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Şirket Broşürünüz Burası misyon bildirimi için uygun bir yer
Sunum transkripti:

Storytelling.

HİKAYE ANLATIM YERLERİ: Oyun hikayesini bir çok farklı yerde anlatabilir ve bu hikayeleri anlatmak için bir çok araç kullanabilir.

bir oyun projesi'nin hikaye anlatım yerleri'nin ve araçların'nın seçimini etkileyen başlıca şeyler: Anlatmak istetiğimiz hikaye'nin tarzı Oyunu yaparken kullandığımız teknoloji Seçtiğimiz oynanış tarzı

şekilde ayıracak olursak: Hikaye anlatım kısmının oyun içerisindeki yerini belirlemek için yapacağımız seçimleri basit bir şekilde ayıracak olursak: Oyun dışı: Oyunun bilgisayarda hala çalışır vaziyette olduğu, ancak oyuncu'nun kontrol dışıolduğu Cutscene ler veya bölümler arasında verilen interaktif olmayan brifingler gibi (örneğin: Super Mario 64) Oyun içi: Oyun dışı anlatımın tam tersi olarak, oyuncu oyunu oynamaya devam ederken karşılaştığımız rakiplerin davranışları veya oyuncunun karşılaştığı dinamik diyaloglar vasıtasıyla hikayeyi oyuncuya anlatmak (Örneğin: Half-Life) Harici Materyaller: Bilgisayar dışında oyun beraberinde gelen kullanım kılavuzu içinde veya ekstra fiziksel dökümanlar (harita vs.) aracılığıyla anlatmak

Oyun dışı anlatım: Günümüzde en popüler olan anlatım şeklidir ve farklı medya kanallarıyla oyuncuya aktarılır:

Cutscene: En sık ve efektif kullanılan biçimdir. Oyuncu'nun filmlerden alışık olduğu şekilde sinematik teknikler kullanılarak hikaye hakkında bilgilendirilmesidir. Fakat bir tasarımcı olarak bu yöntemi kullanırken kendimize sormamız gereken bazı sorular olmalıdır: Cutscene esnasında oyuncuyu tamamen oyun dışı bırakmalı mıyız? Çünkü eğer oyuncu oyun konusunda yeterince ileri seviyede ise, geriye yaslanıp uzun cutscene ler izlemek yerine oyun içinde kontrollerin hala kendisinde olmasını isteyebilir. Çünkü oyuncu etkileşimde bulunmak ister.

Yazı: Bir çok oyun hikayeyi veya bir sonraki görevin birfingini vermek için yazıyı kullanmaktadır. Bu yazı tüm ekranı kaplayabilir ve bir süre sonra başka bir sayfaya geçebilir veya oyuncu'nun okuyabileceği hızda ekranda kayabilir. Resimler: Basit resimler kullanılarak oyuncuya hikayeyi anlatma biçimidir. Bu tarzı standart bir cutscene olarak değerlendiremeyiz.(Örneğin: Max Payne) Ses: Oyuncular bazen bir diyalogla veya diğer seslerle bilgilendirilebilinir. (Örneğin: Metal Gear Solid)

Oyun içi anlatım:

Yazı: Oyuncularla iletişimi oyun dünyasına yerleştirilmiş, oyuncuya gerekli yerleri gösteren işaretler veya yönlendirici yazılar, oraya daha önceden uğramış olan kişilerin bıraktıkları notlar, duvardaki graffitiler veya etrafta karşlılaştığımız okunabilir kitaplar. Bölüm tasarımı (çevre düzenlemesi-Atmosfer?): Oyuncu'nun oyun dünyası içerisinde gezerken gördüğü yapılar, atmosfer ve yaşanan olayları bire bir deneyimleyerek hikayeyi anlaması. NPC davranışları: Oyuncu'nun NPC lere karşı sergilediği yaklaşım ve NPC nin bu yaklaşıma verdiği tepkiler ile oyuncuya hikaye hakkında ipuçları verilebilinir. Oyun içi hikaye anlatımında üreticileri endişelendiren konu ise oyuncu'nun oynayış esnasında bazı ipuçlarını kaçırması veya es geçmesidir.

“Story in a game is like a story in a porn movie “Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be there, but it's not that important...” John D. Carmack (Masters of DOOM: How two guys Created an Empire and Transformed Pop Culture)