1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
Advertisements

Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)

Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
OPERASYONEL SÜREÇLER YÖNETİM ve DESTEK SÜREÇLER
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
26 ŞUBAT 2014 ÇANKIRI. 1- GENEL KONULARDA BİLGİ VERİLMESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ BAHAR YARIYILININ.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
TODUP VE ÖĞRENCİ ARAŞTIRMALARI GRUBU.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
Prof.Dr.Şükrü Hatun Dekan. Geçen Çalıştaydan bugüne.. Fakültemizde “canlı ve etkin bir eğitim” için heyecan sürüyor Öğrenci sayılarındaki artış eğitimle.
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
Önsöz: tarihli 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nun 9. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
2014 Tıp Eğitimi Çalıştayı Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu sunumu.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI DEU-ADEK Yürütme Kurulu Üyesi
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI Ocak 2009.
1 Kocaeli Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Kilit Sorunlar Tıp Eğitimi Çalıştayı 14 Mayıs 2010.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
Mühendislik Fakültesi Proje Önerileri F.T. Yarman Vural.
Sağlık Fiziği Anabilim Dalı. Program Adı: Sağlık Fiziği Programın bağlı olduğu Enstitü: Sağlık Bilimleri Enstitüsü Bağlı olduğu Anabilim Dalı: 2012 den.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
Eğitim Faaliyetleri Dr. Dilek Bayramgürler.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
Metalurji Teknikeri nedir?
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Sunum transkripti:

1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı Eğitim ile İlgili Bilgilendirme ve Değerlendirme Toplantısı (Bölüm, Anabilim ve Bilim Dalı Başkanları ) 1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı

UTEAK Süreci Eylül’de akademik sezonun başında Öz Değerlendirme Raporu’nu (ÖDR) gönderdik. Prof. Dr. Dilek Bayramgürler Prof. Dr. Devrim Dündar Prof. Dr. Tuncay Çolak Emeği geçen tüm koordinatörler

Güçlü Yönlerimiz… Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayları Müfredatın ÇEP’e uyumluluğu Öğrenci araştırmaları programı Ölçme ve değerlendirmede çoklu değerlendirme sistemlerinin uygulanıyor olması Eğitim-öğretim ile ilgili tüm süreçlerde öğrenci katılımının en üst düzeyde sağlanıyor olması Öğrencilerin akademik, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerine katılımının destekleniyor olması

Güçlü Yönlerimiz… Sürekli Gelişim Koordinatörlüğü tarafından verilen geri bildirimler doğrultusunda dekanlık tarafından anabilim dalları ile yapılan eğitimi değerlendirme toplantıları yapılması Her biri alanında yetkin, yeniliklere ve kendini geliştirmeye açık, çağdaş ve eğitime değer veren bir akademik personel yapısına sahip olunması Öğretim üyelerinin gerek atama ve yükseltmeler gerekse sürekli mesleksel gelişim imkanları açısından yönetim tarafından desteklenmesi

Yeni Akademik Dönemde… Özellikle klinik öncesi dönemde öğretim üyelerine ders hatırlatmaları yapıldı. (Klinikte vizit yaptığı için derse gelemeyenler, derslerini ayrılan ders süresinden daha kısa sürede anlatanlar öğretim üyelerimiz var) Ders değişiklikleri koordinatörün imzaladığı bir formla yapılıyor. Öğrencilere duyuruluyor. (Öğrenciler değişiklikleri idare ediyor, yönetiyor, öğrenci işlerinin ve koordinatörün haberi yok) Geri bildirimler- ‘Meraklı Merlow’ programı. (Kurum dışından usulüne uygun olarak hizmet alımı şeklinde yapıldı, ilk kurullar-stajlar için uygulandı) TODUP, PDÖ görevlendirmeleri sene başında yapıldı, duyuruldu. (PDÖ görevlendirmeleri iade edilmeye çalışılıyor)

Yeni Akademik Dönemde… Kurul sınavları için sınav görevlendirmeleri AD bazında ders ağırlıkları gözetilerek yıllık olarak hazırlandı, paylaşıldı. (Daha çok görev aldığını iddia eden öğretim üyelerimiz vardı, yıllık olarak eşitlenmeye çalışıldı) Sürekli Gelişim Koordinatörlüğü ve Ölçme Değerlendirme Komisyonu ile akademik sezonun başında toplantılar yapıldı. Kurul başkanları ve staj sorumluları ile toplantılar planlandı. (Kurul başkanları ile toplantı yapıldı. Kasım başında da staj sorumlusu ya da eğitimden sorumlu öğretim üyeleri ile toplantı yapılacak)

Kurullardaki dersler, her kurul sonunda yapılacak toplantılar ile yatay entegrasyon açısından kontrol edilecek Ders Kurulu Başkanları 26.10.2017 Sürekli Gelişim Koordinatörlüğü eğitim Staj Sorumluları 9 Kasım 2017

Zayıf Yönlerimiz… Öğrenci sayılarının fazla olması nedeni ile yaşanan zorluklar (küçük grup çalışmaları, laboratuvar dersleri, staj grupları) Seçmeli ders sisteminin henüz uygulanamıyor olması (alt yapı çalışmaları yapılıyor, önümüzdeki dönem hedeflerimiz arasında) Ölçme Değerlendirme yöntemlerinin geçerliliğinin ve güvenirliğinin değerlendirilmesinde eksiklikler (Ölçme Değerlendirme Komisyonu daha aktif hale getirilmeye çalışılıyor)

Zayıf Yönlerimiz… Öğrenci danışmanlık sisteminin tam olarak uygulanamıyor olması Program değerlendirme sonuçlarının geçerlik ve güvenilirliğine yönelik çalışmaların olmaması Öğretim üyelerinin eğitsel performanslarının değerlendirilmesi ve ödüllendirilmesinin istenen düzeyde olmaması Tıp Eğitimi Anabilim Dalı dahil olmak üzere bazı anabilim dallarındaki öğretim üyesi eksiklikleri

Sorunlar/Eksiklikler… Sınıf ve sınav salonlarının yetersizliği (Önümüzdeki yıllarda bizi çok zorlayacak) Bazı sınavlar için bilgisayar destekli sistem gerekliliği (Dekanlık olarak bir BAP desteği ile bilgisayar destekli multidisipliner bir birim oluşturmak için çalışılıyor) Öğretim üyelerinin motivasyonunun azalması (Einstein’ın Mutluluk Formülü ???) Öğrenci sayılarının fazla olması nedeni ile PDÖ sayılarının arttırılamaması (Var olan PDÖ’ler için bile sıkıntı var)

Yönetimin Beklentileri… Klinik öncesi ve stajlarda ders programlarına uyulmuyor (Ders programlarına uyulması önceliğimiz olmalıdır) PDÖ ve TODUP görevlendirmeleri reddediliyor (Bu da temel görevlerden biridir) Öğrenci istirahat raporlar (Sınavlara denk gelenler, mutlaka uzman imzası olmalı) Kongre izinleri, yurt dışı çıkış izinleri (Anabilim dalı öğretim üyelerinin hepsinin kongreye gitmesi ve sınav yönteminin değişikliği kabul edilemez) Mesai…..(Deniz bitti arkadaşlar !)

Mutluluğun Formülü Einstein; “Sakin ve mütevazi bir hayat, başarı peşinde koşmanın neden olduğu daimi huzursuzluktan çok daha fazla mutluluk getirir” Agresifliğin çok arttığı, herkesin sürekli huzursuzlukla başarı peşinden koştuğu, mütevaziliğin neredeyse silindiği bu dünyanın tam da merkezinde olan ülkemizde ve küçük ölçekte kurumumuzda, Einstein’ın bu sözü bir gerçekçilik kontrolü rolü oynayabilir.

KALKINMA BAKANLIĞI PROJESİ DETAB POLİKLİNİK BİNASI