MİLLÎ EĞ İ T İ M S İ S T E M İMİZDE İmam Hatip Ortaokulları Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
İMAM HATİP ORTAOKUL VE LİSELERİ MÜDÜRLERİ TOPLANTISI GÜNDEMİ 1- Açılış ve Tanışma 2- Memnuniyet Anketi Analizi 3-Değerlendirme (Sayın Kâmil AYDOĞAN) 4-İlimizdeki.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2016.
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
Okul Tanıtım Bilgileri girilecek İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 37 Öğrenci Sayısı : 1051 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 34 Fen Laboratuarı Sayısı :
4 Dilde Münazara Öğrencilerin;
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA
ESENLİ BİLAL ŞAHİN İMAM HATİP ORTAOKULU
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
YENİ SINAV SİSTEMİ   REHBERLİK SERVİSİ.
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MİLLÎ EĞ İ T İ M S İ S T E M İMİZDE İ m a m H a t i p Liseleri İmam Hatip Ortaokulları Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Okul Öncesi Eğitim.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Sunum transkripti:

MİLLÎ EĞ İ T İ M S İ S T E M İMİZDE İmam Hatip Ortaokulları Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü

YASAL DAYANAĞIMIZ

30 Mart 2012 Tarihli 6287 Sayılı Kanun İMAM HATİP ORTAOKULLARI 30 Mart 2012 Tarihli 6287 Sayılı Kanun “İlköğretim kurumları; dört yıl süreli ve zorunlu ilkokullar ile dört yıl süreli, zorunlu ve farklı programlar arasında tercihe imkân veren ortaokullar ile imam-hatip ortaokullarından oluşur.

ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROGRAMI UYGULAYAN İMAM HATİP ORTAOKULLARI Millî Eğitim Bakanlığı “Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları yönetmeliği Madde 32/4” kapsamında ortaokul seviyesindeki öğrencilerimize Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı Kur’an kurslarında hafızlık eğitiminden yararlanma hakkı tanınmasıyla hafızlık eğitimi ayrı bir boyut kazanmıştır. Çocuklarının erken yaşlarda hafızlık eğimi almalarını isteyen velilerin sayısı artmıştır. Hafızlık eğitiminin “Hazırlık, Hafızlık ve Pekiştirme”  den ibaret olan üç aşamasının daha iyi gerçekleştirilmesi ve öğrencilerimizin akademik öğrenmelerden ve okul ortamından uzak kalmadan diğer akranlarıyla birlikte aynı ortamda bulunarak hafızlık yapmalarını sağlamak amacıyla “Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Çalışmaları” başlatılmıştır.  Örgün eğitimle birlikte hafızlık eğitim projesi/programı ilk olarak 2014-2015 eğitim öğretim yılında Ankara ili, Pursaklar İlçesi, Medine İmam Hatip Ortaokulunda başlatılmıştır. Konya, Düzce ve Kayseri illerimizdeki çalışmalarla yaygınlık kazanmaya başlayan bu proje, hâlen ülkemizin farklı bölgelerindeki 100’ü aşkın imam hatip ortaokulunda uygulanmaktadır.

HAMİT ÖZDAĞ İMAM HATİP ORTAOKULU

HAMİT ÖZDAĞ İMAM HATİP ORTAOKULU EĞİTİM İÇERİĞİ

HAMİT ÖZDAĞ İMAM HATİP ORTAOKULU HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ

İMAM HATİP ORTAOKULLARI İmam hatip Ortaokullarında okutulan dersler ile Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG)’da yer alan derslerin programları ve içeriği aynı olup bu okullar bütün lise türlerine öğrenci yetiştirmektedir.

HAMİT ÖZDAĞ İMAM HATİP ORTAOKULUNDA OKUL KÜLTÜRÜ VE SOSYAL ORTAM

Peygamberimiz’den Hayat Ölçüleri: “Kırk Hadis” Etkinlik ve Yarışmaları Hadis ve sünnetin önemini kavratmak Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği kazandırmak Hadisler ışığında güncel olayları doğru yorumlamalarına yardımcı olmak

Peygamberimiz’den Hayat Ölçüleri: “Kırk Hadis” Etkinlik ve Yarışmaları Ahlâkî değerleri kazandırmak ve bu değerlerin oluşmasında hadislerin rolünü fark ettirmek Okullarımızdaki benzer çalışmaları daha sistematik hâle getirmek ve uygulama birlikteliği sağlamak

Hamit Özdağ İmam Hatip Ortaokulu Peygamberimiz’den Hayat Ölçüleri: “Kırk Hadis” Etkinlik ve Yarışmaları

“Genç Sadâ” Kur’an-ı Kerim’i Güzel Okuma Yarışması Başvurular okul müdürlüklerince, Genel Müdürlüğün web sayfasındaki “MEBDES Etkinlikler Sistemi”ne kurum kodu ve kurum MEBBİS şifresiyle girilerek yapılıyor. Okul yarışmalarında birinci gelen öğrenci, okulu temsilen il yarışmalarına katılıyor. İl/il içi yarışma bölgesinde birinci olan öğrenci, il/il içi yarışma bölgesini temsilen bölge yarışmasına katılıyor. Bölge yarışmasında birinci olan öğrenci, bölgesini temsilen Türkiye finaline katılıyor.

Hamit Özdağ“Genç Sadâ” Kur’an-ı Kerim’i Güzel Okuma Yarışması Okulumuzda düzenlenen Kur´an-ı Kerim´i yüzüne okuma, hafızlık ve ezan yarışmalarında 5 katagoride birinci olan öğrencilerimiz, İlçe geneli yarışmalarına katılmış ve hepsinde birincilik elde etmiştir. Okulumuz bu 5 katagoride Kocaeli´nde ilçemizi temsil edeceklerdir.

“Genç Nidâ” Kız Öğrenciler Kur’an-ı Kerim’i Güzel Okuma ve Hafızlık Yarışmaları Kız öğrenciler arasında gerçekleştirilen “Kur’an-ı Kerim’i Güzel Okuma” ve “Hafızlık” yarışmaları il finali ile tamamlanacak. Bölge ve Türkiye finali yapılmayacak. Kız öğrenciler arasında düzenlenen “Kur’an-ı Kerim’i Güzel Okuma” ve “Hafızlık” yarışması için il yürütme kurulunca farklı bir koordinatör okul belirlenecek.

Hamit Özdağ Genç Nidâ” Kız Öğrenciler Kur’an-ı Kerim’i Güzel Okuma ve Hafızlık Yarışmaları Okulumuz Derince ilçesi Kız Öğrenciler Kur’an-ı Kerim’i Güzel Okuma yarışmasında birinci olmuştur.

Arapça Bilgi ve Etkinlik Yarışmaları Yarışmalar, Anadolu imam hatip liselerinde ve imam hatip ortaokullarında örgün eğitime devam eden öğrenciler ile “Anadolu” statüsünde olmayan ara sınıflarda okuyan İHL öğrencileri ve çok programlı liselerde imam hatip programına devam eden öğrencilere yöneliktir. Anadolu imam hatip liselerinde Arapça bilgi, şiir okuma, metin canlandırma ve hat/kaligrafi yarışmaları; imam hatip ortaokullarında ise Arapça hikâye canlandırma, çocuk şarkıları ve şiir okuma kategorileri yer almaktadır. Arapça bilgi ve etkinlik yarışmalarının bölge finalleri yapılmayacaktır. Bu yıl ilk defa “Arapça Bilgi Yarışmaları” okul içi ve Türkiye finali olmak üzere iki aşamalı olarak, sadece çoktan seçmeli test şeklinde gerçekleştirilecektir. Okul içi Arapça bilgi yarışması, 14 Şubat 2017 Salı günü saat 10.00’da her okulun kendi bünyesinde, Türkiye genelinde eş zamanlı olarak; Arapça Bilgi Yarışması Türkiye Finali ise il yarışma yürütme kurulunun belirlediği merkezlerde, 18 Mart 2017 Cumartesi günü saat 10.00’da Türkiye genelinde eş zamanlı olarak uygulanmıştır. Yarışma sonuçları, Din öğretimi Genel Müdürlüğünün dinogretimi.meb.gov.tr internet adresinden ilan edilmiştir.

Arapça Bilgi ve Etkinlik Yarışmaları Okulumuz 8. ulusal Arapça Yarışmalarında şiir dalında il birincisi olmuştur.

Arapça Bilgi ve Etkinlik Yarışmaları 8.Uluslararası Arapça yarışmalarında çocuk şarkıları katagorisinde okulumuz Kocaeli 3.lüğü elde etmiştir

40 ŞAİR 40 ŞİİR ETKİNLİĞİ Öğrencilerimizin; okuyan, düşünen, yorumlayan, eleştiren, medeniyetimizin kültürel mirasını değerlendiren, dilimizin söz ve yazı varlığını geliştiren, zenginleştiren ve yaygınlaştıran; geleceğin kültür elçileri olmak için çaba harcayan, okumayı bir yaşam biçimi hâline getiren, arkadaşlarıyla kültürel zeminde yeni bağlar kuran bireyler olarak yetişmelerini sağlamak ve onların bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal, edebi ve meslekî gelişimlerine çok yönlü katkıda bulunmak; önemli şair ve yazarlarımızı tanımalarını sağlamak.

Dost Kitaplar Dost Öğrenciler “Okuyan 7’ler” Kitap Okuma Etkinliği Öğrencilerimizin okumayı bir yaşam biçimi hâline getirmeleri için…

“Tartışa Tartışa ANLATIYORUZ/Tartışa Tartışa ANLIYORUZ” Münazara Etkinliği Öğrencilerimizin; Okuyan, sorgulayan, yorumlayan, üretken, girişimci ve verimli kişiler olarak yetişmelerine katkı sunmak, Türkçeyi doğru ve etkin bir şekilde kullanma becerilerini geliştirmek, Toplum içinde kendilerini sözlü olarak ifade edebilmelerini sağlamak, Özgün fikir üretebilme, karşılaştıkları problemlere bireysel veya başkalarıyla iş birliği içinde çözüm bulma ve projeler geliştirebilme yeteneklerini geliştirmek, Farklı görüşleri istatistikî bilgilerle savunabilme, mantık yürütme, tezler ortaya koyma ve antitezler üretme konusunda kabiliyetlerini geliştirmek.

“Tartışa Tartışa ANLATIYORUZ/Tartışa Tartışa ANLIYORUZ” Münazara Etkinliği

Evin Okula Yakınlaşması ve Değişen Anne Baba Rolleri Gençlik dönemi ve sorunları Ergenlik dönemi ve özellikleri, ergenlikte davranış bozuklukları ve çözüm yolları Çocukluk ve gençlik döneminde din eğitimi Ergenlerde dini tutum ve davranışlar Televizyon, cep telefonu, internet ve sosyal medya (fırsatlar ve tehditler) Aile içi iletişim Öğretmen-öğrenci-veli iletişimi Karakter eğitimi Engelliler için farkındalık Çocukluk ve gençlik döneminde spor, sanat ve kültür etkinliklerinin etkisi Demokratik vatandaşlık ve insan hakları Çocuğun akademik başarısında aile desteği Çocuklarda ahlâkî gelişim Madde bağımlılığı ve zararlı alışkanlıklarla mücadele İletişim sorunları, anlaşmazlık ve arabuluculuk Aile içi şiddet/kadına yönelik şiddetin önlenmesi/şiddetle mücadele Sağlıklı birey / sağlıklı beslenme Bir eğitim kurumu olarak aile

Hamit Özdağ İHO’da Evin Okula Yakınlaşması ve Değişen Anne Baba Rolleri Seminerleri

Müze ile Eğitim Etkinliği Anadolu İmam Hatip Lisesi ve imam hatip ortaokulu öğrencilerinin, İslam medeniyetinde fen bilimleri alanında öne çıkan Müslüman bilim adamlarını tanımalarına, İslam medeniyet havzasında geliştirilen yeni icatlar, yöntemler ve teknikler ile insanlığın ortak bilgi birikiminin nasıl bir değişime uğradığını analiz etmelerine, bilimsel ve teknik araştırmalara ve çalışmalara ilgi duymalarına katkı sağlamak amacıyla İslam Bilim ve Teknoloji Tarihi Müzelerini, Bilim Merkezlerini, Gezegenevi ve Planetaryumları bir eğitim programı çerçevesinde ziyaret etmeleri sağlanacaktır

Hamit Özdağ İHO Müze İle Eğitim Etkinliği

Hamit Özdağ İHO Tiyatro Gösterileri

Hamit Özdağ İHO İlahi Grubumuz

Hamit Özdağ İHO 23 Nisan Bayramı Etkinlikleri

Hamit Özdağ İHO Mezuniyet İftarı

Matematik Sokağımız

Sevgili öğrenci adayımız senle bir eksiğimiz daha tamamlanacak Sevgili öğrenci adayımız senle bir eksiğimiz daha tamamlanacak. Seni okulumuza bekliyoruz.