ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Advertisements

SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretim yöntem ve teknikleri
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Melike KUZUGÜDEN Havva KABALAK
4.ULUSLARARASI BİLİM ŞENLİĞİ
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖĞRENME MODELLERİ STRATEJİLERİ ve TEKNİKLERİ
Similasyon (Benzetim)Tekniği
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Tuğba BİLGEL Zeynep ER
DERS-1 SİMÜLASYON (BENZETİM) Prof. Dr. Hüseyin BAŞLIGİL
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Portfolyo Nedir? Portfolyo Nasıl Hazırlanır? Elektronik Portfolyo Nedir? Fatma Taşkıran.
Genel Öğretim Yöntemleri [Problem çözme / Gezi-Gözlem]
Ozan ÖZGÜVEN & Esra KELLECİ
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Probleme Dayalı Öğrenme
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖRNEK OLAY Son zamanlarda hemen bütün öğretim kademelerinde, ama özellikle öğretimin seviyesi arttıkça daha çok kullanılan bir metod haline gelmiştir.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Tuğba BİLGEL Zeynep ER. PROBLEM NEDİR? Problem: Giderilmek istenen her güçlük problemdir. Bir durumun problem olarak tanımlanabilmesi.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretimin Planlanması
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
PROBLEM ÇÖZME.
DENETİM YAKLAŞIMININ BELİRLENMESİ
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
ARGÜMANTASYON.
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ PROBLEM ÇÖZME 140301031 CİHAT AYSAL 140301051 BUŞRA TANHAN 140301014 SÜMEYRA AVCI 140301037 MERVE BAĞCI

PROBLEM NEDİR? Problem: Giderilmek istenen her güçlük problemdir. PROBLEM ÇÖZME PROBLEM NEDİR? Problem: Giderilmek istenen her güçlük problemdir. 

Bir durumun problem olarak tanımlanabilmesi için şu iki koşulu taşıması gerekir.  1. Kişide rahatsızlık uyandırmalı. 2. Birden fazla çözüm yolu olmalı.

PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem olan durumun belirlenerek, çözüm yollarının aranması ve problem durumunun aydınlatılması sürecidir.

PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİNİN AŞAMALARI 1. Problemin belirlenmesi Öğrencilerin bir güçlükle karşılaşması veya öğretmenin bir güçlüğü sınıfa getirmesiyle problem ortaya çıkarılmış olur.

2. Problemin anlaşılması Bu aşamada kendimize soracağımız birkaç soru bize problemin analiz edilmesinde ve anlaşılmasında yardımcı olacaktır.  • Problemle ilgili ne anlıyorum? • Problemle ilgili neyi biliyorum? • Problemle ilgili neyi bilmiyorum?

3. Hipotezlerin oluşturulması Bir hipotezi oluştururken, öğrenci mümkün olan en kısa zamanda, mümkün olduğu kadar çok olasılık düşünmelidir. Hipotezlerin oluşturulması, problemin çözümü ile ilgili yapılabilecek olanların sınırlarını çizer.

4. Problemle ilgili bilgi toplanması Bilmediğimiz konuları problemin anlaşılması aşamasında belirledikten sonra , problem çözümünde yararlanılacak uygun kaynaklar belirlenmeli ve onlardan yararlanılmalıdır. Bu aşamanın planlı yürütülmesi gerekir.

5. Hipotezlerin test edilmesi Bu aşamada oluşturulan hipotezler test edilir. Hipotezlerin test edilmesinin amacı ise, gerçekten problemin çözümlerinden biri olup olmayacağını anlamaktır

6. Hipotezler arasından en uygun olanının seçilmesi Bu aşamada hipotezlerden probleme en uygun olanı seçilir. Hipotezlerle ilgili araştırmalar ve/veya deneyler yapılır. Kanıtlar toplanır. Toplanan bu bilgiler ışığında hipotezlerle ilgili karşılaştırmalar yapılır. Ve problemin çözümüne yönelik en uygun hipotez seçilir.

7. Genel bir sonuca varma Problem çözme yönteminin son aşamasıdır. Hipotezlerin test edilmesinden sonuçlar çıkartılarak genel bir sonuca varılır. Hipotezin probleme ne ölçüde ve nasıl bir anlam kazandırdığına dair yazılı bir rapor hazırlanır.

PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİNİN FAYDALARI Öğrenciler etkindir. Öğrenciler öğretme-öğrenme sürecinde etkin oldukları için kalıcı izli öğrenmeler sağlanabilir.

• Öğrencilerde öğrenme sorumluluğunu arttırır • Öğrencilerde öğrenme sorumluluğunu arttırır. • Öğrencilerde problem çözümü için bağımsız düşünme yeteneğini geliştirir. • Öğrenmeye karşı ilgi ve istek uyandırır.

• Karar verme sürecinde öğrencilerin çok yönlü düşünme yeteneğini geliştirir. • Öğrencilere başkalarıyla yardımlaşmanın ve başkalarının fikirlerinden yararlanılmasının gerektiği görüşünü benimsetir. • Öğrencilere birden fazla kaynaktan sentez yaparak çalışmayı öğretir. • Öğrencilere önerilerde bulunma ve hipotezler ileri sürme yeteneği kazandırır. 

PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİNİN SINIRLILIKLARI • Çok zaman alan bir yöntemdir. • Bütün disiplinlere uygulanması mümkün değildir. • Öğrencilere bir takım maddi külfetler yükleyebilir. • Problem çözümünde gerekli olacak bir takım materyal kaynaklarının öğrenci tarafından sağlanması güç olabilir.  • Öğrenmenin değerlendirilmesi güçtür

PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLER • Takım Çalışması

• Yaratıcı Düşünme

• Geniş bir hayal gücü 

• Pek çok muhtemel yanıt ya da düşünce

• Birbiriyle ayrışan noktalar

• Yatay yaklaşımlar

• Analitik Düşünme

• Mantık çözümlemesi 

• Tek ya da az sayıda yanıt

• Birbiriyle kesişen noktalar

• Dikey yaklaşımlar

• Sınama-yanılma 

• Tümevarım 

• Tümdengelim 

• Beyin Fırtınası

CİHAT AYSAL BÜŞRA TANHAN SÜMEYRA AVCI MERVE BAĞCI BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ