Bölüm Tasarımı Emre Avan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
Advertisements

EĞİTİM SETİ TANITIMI.
GAME GANRES (Oyun Tarzları)
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
HAZIRLAYAN: OĞUZ SEMERCİ
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Playtesting Damla KIZILTAS.
Güz Dönemi Ders: BTÖ 716-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Hatice ÇIRALI Kaynak: Rouse III,
Tasarım Aşamaları.
Chapter 13: Multi-Player
Bir Oyun Fikri için Beyin Fırtınası
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Elements of Gameplay Betül Altındiş.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
GÖKAY GÖKTAŞ.  Hollywood, iyi belirlenmiş hedeflerle birlikte iyi bir sisteme sahiptir. Film yapımcısı filmin nasıl yapılacağını bilir. Film yapım aşamasındayken.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
OYUN TANITIMI Oyun hiçbir şekilde siyasi bir amaçla yapılmamıştır ve tamamen eğlence amaçlıdır.
Bölüm 23: DÜZEY TASARIMI BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı Nazan Sezen.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
HUZEYFE MUHAMMED KOCABAŞ
OYUN ANALİZİ HAZIRLAYAN: MERVE SAYAR. TANITIM Tasarımcı: Will Wright Yapımcı: Maxis Yayımcı: Electronic Arts Yıl: 2000 Tür: Strateji / Yaşam Simülasyonu.
Kütüphane Oryantasyonu
Storytelling Özge GİRAY KARADAĞ
Oyun Mekanikleri & Elementleri
Chapter 7: The Elements of Gameplay Ahmet AKINCI 1BTO616-EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI.
Gameplay Unsurları (Chapter 7 - The Elements of Gameplay) Meryem YILMAZ BTÖ 517 Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler Güz.
Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Merve Yıldız
FOCUS.
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
SEVİYE TASARIMI Yasemin Demiraslan.
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
FOCUS Akla gelen oyun fikrinin, bireysel etkileşim sürecinden başlayıp oyun fikrinin netleşip yazılmaya başlandığı tüm süreçleri içine alan,bir süreçtir.
BCO 623 Oyun Tasarımı DEYNEKÇİ Oyun Sunumu Ekip Betül Altındiş
HENTBOL.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
Tasarım Dokümanı Alp Buğra Ekti Hacettepe Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
©McGraw-Hill Education, 2014
Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
Level Design Giriş Sektörünün gelişmesi sonucu bu alanla ilgili iş gücü her geçen gün artmaktadır. Seviye tasarımı da bu sektörde önemli bir yer bulmuştur.
GTA III Oyun Analizi Hasan Tanış.
(Kasko/Trafik/Sağlık/Seyahat/DASK)
OYUN TASARIMI & OYUN GELİŞTİRMEK
The Elements of Gameplay
Storytelling..
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Ders: BTO719 Eğitsel Oyun Tasarımı
Robot Prenses ve Zombi Cüceler
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
MADDE VE YAPISI TEST.
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
TEST.
Sunum transkripti:

Bölüm Tasarımı Emre Avan

Without good levels to pull it all together, the game will fail to live up to its potential. Bilgisayar oyunlarının boyutu ve sayısı arttıkça, ekipler bölümlere ayrılmaktadır. Bu iş bölümü sırasında ortaya çıkan seviye tasarımcıları, oyunun ana yapısı kurulduktan sonra başlayıp, oyun satışa hazır hale gelene kadar sürmektedir. Seviye tasarımları, grafikle birlikte, oyunlardaki en önemli unsurlardan biridir. Belirli sınırları vardır. Donanım ve input sistemi en büyük engellerindendir. Braid (2009) Jonathan Blow

SEVİYE NEDİR Kİ? The Witness (2016) Jonathan Blow Bölgenin değişikliğe uğramasına gerek olmayan oyunlarda (Civilization gibi Strateji, SimCity gibi simulasyon) oyuncular çok farklı taktiklere başvurabileceğinden, seviyeler tekdüze FPS oyunlarından çok daha farklıdır. İşte bu nedenle tek bir seviye tanımı mümkün değildir. İkisi de strateji oyunu olmasına rağmen Starcraft ve Total War arasındaki seviyeler çok daha farklıdır ve oyuncuya verdiği his de aynı doğrultuda olmaktadır. The Witness (2016) Jonathan Blow

SEVİYE NEDİR Kİ? Seviye Ayrımı Seviye Sıralaması Seviyeler oyuncuya, başarma hissini verdiği için çok önemlidir. Fakat yükleme ekranları gibi “aralar”, oyunun atmosferine zarar verebilmektedir. İşte bu noktada donanımsal sınırlar ortaya çıkmaktadır. Seviye Sıralaması Hikayenin önemli olduğu bir oyun için konuşursak, ailemizin katledildiği bir seviyenin hemen arkasından bulmaca çözmeye ve etrafı tanımaya çalıştığımız bir bölümün gelmesi hikayeyi baltalayabilir. Zorluğun zamanla artması, boss dövüşlerinin oyunun içinde paylaştırılması gibi detaylar, oyuncuyu oyunda tutar.

SEVİYENİN BÖLÜMLERİ  Aksiyon Keşif Bulmaca Çözme Hikaye Anlatımı Estetik Denge Besiege

SEVİYE AKIŞI Aksiyon Keşif Bulmaca Çözme Hikaye Anlatımı Estetik Denge Diablo 3 Aksiyon Keşif Bulmaca Çözme Hikaye Anlatımı Estetik Denge GTA 5

İYİ SEVİYENİN ÖZELLİKLERİ Oyuncunun bir noktada takılmaması Alt Hedefler Yön Bulma İşaretleri Asıl Hedefin varlığı Az sayıda geri dönüş Zorluğun ayarlanmış olması Seviyenin sınırlarının belirgin olması? Seçim şansı

SEVİYE TASARIMININ SÜREÇLERİ Öncüllerin tamamlanması Konsept ve taslak çizim Temel çizim ve inşa Rötuş Oynanış Geliştirme Test