TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
BOĞAZİÇİ DENİZ KAYAKÇILARI SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ. Boğaziçi Deniz Kayakçıları Spor Kulübü Derneği (BODEKA) 2006 yılında kurulduğu günden bu yana üyeleriyle,
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
Ekip Çalışması Yaklaşımlarına Sosyal Hizmet Perspektifinden Bakış
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Dışa Atım Bozuklukları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Diyabet ve Cinsel Sağlık
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
MADDE BAĞIMLILIĞI VE AİLE
Olgu Yönetimi Standartları
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
AACSB AKREDİTASYONUNDA NEREDEYİZ?
MOTİVASYONEL GÖRÜŞME DOÇ.DR.GONCA POLAT.
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
2. Sağlık hizmetleri.
Evlilik ve Aile Danışması
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
Moderatör: Dr. İskender Sayek Kolaylaştırıcı: Dr. Kemal Raşa
Bütünleşik Bir Hastane Bilgi Sisteminin Fonksiyonları
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Kaçuv (kanserli çocuklara umut vakfı)
Rastgele Nesneler Dersi
Sağlık Ortamında Şiddet
Etik.
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN

13.Hafta Yaşam Sonu Bakımı ve Ölüm Yaşam kalitesi, Ölüm, Terminal Dönem, Hospis, Palyatif Bakım, Yaşam sonu hasta hakları,

Yaşam Sonu Bakım ve Sosyal Hizmet Evde sağlık hizmeti, Kayıp/Yas, Hastalık nedeniyle oluşan kişisel ve sosyal değişikliklerin ve beklenen ölümün üstesinden gelmelerinde hasta ve hasta yakınına yardımcı olmak, Onlara kurumlarda olan iletişimlerinde, bakımın planlanmasında, olası parasal sorunlarda ve aile içi çatışmalarda destek olmak, Taburcu edilmelerinde ve bu yöndeki hazırlıklarda destek olmak, Sosyal servisi ve evde bakım hizmetlerini harekete geçirmek, Danışmanlık yapmak ve yas sürecinde hasta yakını için destek sağlamak,

NASW, palyatif bakım ve yaşam sonu bakımda shu’lar için uygulama standartları; Etik ve değerler, Bilgi, Değerlendirme, Müdahale/tedavi planlaması, Tutumlar ve farkındalık, Güçlendirme ve savunuculuk, Belgeleme, Disiplinler arası ekip çalışması, Kültürel yetkinlik, Sürekli eğitim, Süpervizyon, liderlik ve eğitim.

Yaşam sonu bakımda sosyal hizmetin yeterlilik alanları; Savunuculuk, Değerlendirme (Assessment), Sağlık hizmeti (bakım) sunumu, Bakım planlaması, Toplum kapasitesinin inşaa edilmesi, Değerlendirme (Evaluation), Karar verme, Eğitim ve araştırma, Bilgi paylaşımı, Disiplinler arası ekip, Öz-düşünümsel uygulama.

Kaynakça Tıbbi Sosyal Hizmet Kitabı, Bölüm 20 Tuncay, T. Yaşam Sonu Bakımda Sosyal Hizmet Uzmanının Rolleri. Toplum ve Sosyal Hizmet, 24(2), 2013. Saruç,S. Palyatif Ve Yaşam Sonu Bakımda Sosyal Hizmet Uzmanının Rolleri Ve Sosyal Hizmet Mesleği Standartları. Toplum ve Sosyal Hizmet, 24(2), 2013. Video Gösterimi: Ölümcül hastalığa sahip çocuklar için bir evden hikayeler.