DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Advertisements

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Strogami (Storytelling+Origami)
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
EĞİTİMDE DRAMA.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Metinlerin Sınıflandırması
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
OYUN ve OYUNCAK.
DRAMANIN ENGELLİ ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
Bütünleştirme uygulamaları
DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DRAMA UYGULAMALARI VE DRAMANIN ÖNEMİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE BİR GÜN...
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÇAĞI ÇOCUĞUNUN GELİŞİM DÖNEMLERİ VE AİLEYE ÖNERİLER
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL OYUNLAR.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
KENDİNİ TANIMA.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Oyun İçine Gömülü Öğretim
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Rastgele Nesneler Dersi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ENGELLİ ÇOCUKLARIN KAYNAŞTIRILMASINDA DRAMANIN KULLANIMI
Sunum transkripti:

DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ

DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ Zihinsel Gelişime Dramanın Etkisi Dil Gelişimine Dramanın Etkisi Sosyal Gelişime Dramanın Etkisi Duygusal Gelişime Dramanın Etkisi Fiziksel Ve Motor Gelişime Dramanın Etkisi

Zihinsel Gelişime Dramanın Etkisi Drama ile çocuğun yaparak yaşayarak öğrenmesi sayesinde zihinsel gelişimi desteklenmektedir sormasıdır

Zihinsel Gelişime Dramanın Etkisi Bir çok kavram ve konu drama ile hızlı ve kalıcı olarak öğrenilebilir. Drama sayesinde zihinsel gelişimde meydana gelen ilerlemeler çocuğun davranışlarına da yansımaktadır sormasıdır

Zihinsel Gelişime Dramanın Etkisi Drama çocuğun merak duygusunun gelişimini de destekler. Çocuğun merak duygusunu uyararak başlanan drama çalışmalarında önemli olan çocuğun soru sormasıdır

Zihinsel Gelişime Dramanın Etkisi Çocuğun sorularına cevap bulabilmesi için gözlem ve araştırma yapması gerekir. Çocuk yaptığı bu keşifler aracılığı ile problem çözme becerilerini de geliştirir

Dil Gelişimine Dramanın Etkisi Çocuklar duygu ve düşünceleri ifade etmek için oyun guruplarında karşılıklı iletişim kurar ve dili kullanarak etkileşimde bulunurlar Çocuklar drama çalışmaları içinde sözel ve sözel olmayan dili etkin kullanmaktadırlar Çocuk drama çalışmaları içinde yer alırken konuşma, dinleme, anlatma ve birbiriyle ,iletişim kurma becerisi kazanır Çocukların drama yardımıyla kelime hazineleri ve gramer yapıları zenginleşir Çocuğun alıcı ve ifade edici dili gelişir Drama alıcı ve ifade edici dil becerilerinin gelişimini desteklemektedir

Dil Gelişimine Dramanın Etkisi Çocuk dramaçalışmaları esnasında kendini ifade etmeyi; jest, mimik ve vücüt hareketlerini kullanmayı öğrenir

Dil Gelişimine Dramanın Etkisi Çocuklar drama etkinlikleri içinde düşünme, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirler. İletişim ve etkileşim kurarlar

Sosyal Gelişime Dramanın Etkisi Çocukların sosyal gelişiminin desteklenmesinde dramanın önemli bir yeri vardır Çocuk drama çalışmalarında paylaşmayı, iş bölümüne katılmayı, yardımlaşmayı, grupla bir şeyi birlikte yapabilmeyi öğrenir. İnsanlararası karşılıklı dayanışmayı,insan ilişkilerini öğrenir.

Sosyal Gelişime Dramanın Etkisi Drama sayesinde bir gruba dahil olarak sosyalleşirler. Drama ile çocukların sosyal ilişkilerinde yaşayacakları problemler azalmaktadır

Duygusal Gelişime Dramanın Etkisi Drama etkinlikleri sırasında çocuk iç dünyasını yansıtır, duygularını dışa vurup rahatlar, kendini tanır

Duygusal Gelişime Dramanın Etkisi Drama çocuğun çevresindekilerinin duygu ve isteklerini anlamasına, empati kurmasına olanak sağlar

Fiziksel ve Motor Gelişime Dramanın Etkisi Fiziksel ve motor becerilerin kazanılmasında dramanın etkisi büyüktür Drama çocuğa vücudunu koordineli bir şekilde amaca uygun olarak kullanma fırsatı verir

Fiziksel Ve Motor Gelişime Dramanın Etkisi Drama sayesinde hareket eden, hareketleri tekrarlayan ve bu sayede alıştırmalar yapma fırsatı bulan çocuk karşısına çıkan engelleri kolayca aşabilme yeteneği, gücünü ise yerinde ve zamanında kullanma alışkanlığı kazandırır

DRAMA UYGULAMALARI Öğretim üyesi dramanın çocuğun gelişim alanları ile ilişkisine yönelik uygulama yaptırır.

Kaynaklar Aral, N., Baran, G., Pedük, Ş., Erdoğan, S. (2003). Eğitimde Drama. İstanbul Ya-Pa Köksal Akyol, A.  (2003). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,1-14 , dergipark.gov.tr. Erişim Tarihi:27.10.2017