ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Sağlık PsikolojisiÖğr. Gör. Musa ŞAHİN 1 HASTA, YARALI VE YAKINLARININ TEDAVİ SÜRECİNE KATILIMI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
04/02/2011İhsan DEMİREL1. GELİŞTİRİLEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ aylık çocuklara yöneliktir. Çocuk merkezlidir. 04/02/2011İhsan.
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
EĞİTİMDE DRAMA.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
OYUN ve OYUNCAK.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Öğretimin Uyarlanması
Yönetimin Fonksiyonları Yöneltme (Motivasyon) Denetim
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
Öğrenme Aşamaları YRD. DOÇ. DR. İHSAN SARI.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DRAMA UYGULAMALARI VE DRAMANIN ÖNEMİ
Bitkiler * Mevsim boyunca gözlenen hava olayları, tahıllar ve diğer ürünlerin kurutulması, harman çalışmaları, meyve ve sebzelerin depolanması üzerine.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
TURİST TİPOLOJİSİ ve ÖZEL İLGİ TURİZMİ
TURİST TİPOLOJİSİ ve ÖZEL İLGİ TURİZMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE BİR GÜN...
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
EĞİTSEL OYUNLAR.
KABUL DİLİ.
Bitkiler * Mevsim boyunca gözlenen hava olayları, tahıllar ve diğer ürünlerin kurutulması, harman çalışmaları, meyve ve sebzelerin depolanması üzerine.
Oyun İçine Gömülü Öğretim
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ

YARATICILIĞI GELİŞTİRMEK Okul öncesi eğitimden başlayarak bütün eğitim kademelerinde yaratıcılığı destekleyen bir eğitime anlayışına yer verilmelidir. Kişilerdeki yaratıcılık becerisini geliştirmek için duyuları eğitmek gerekir.

YARATICILIĞI GELİŞTİRMEK Yaratıcılığı geliştirmede çevre önemli bir faktördür. Kişinin kendini güvende hissetmesi için güven verici bir çevre içinde olması gerekir. Hem sosyal hem de fiziksel çevre yaratıcılık üzerinde etkilidir. Çocuklar psikolojik olarak güvenli bir ortamda kendilerini ifade edebilirler, yeni düşünceleri deneyebilirler, risk alabilirler, soru sorabilirler

YARATICILIĞI GELİŞTİRMEK Yenilik ve farklılığa izin verilmeyen bir ortamda kişi ne kadar yetenekli olursa olsun yaratıcılığını geliştiremeyebilir. Oysa teşvik ve takdir motive olabilmeyi artırır. İşbirliği ve güven ortamı, düşüncelerin eyleme geçirilebildiği koşullar, herkesin düşüncesine değer verilmesi, yeniliğe ve öğrenmeye destek, farlılığa tahammül etme, yanılgıya hoşgörü ile bakma, takdir ve fark edilme yaratıcılığı destekleyen sosyal koşullardır.

YARATICILIĞI GELİŞTİRMEK Yaratıcılığın geliştirilmesinde en önemli araçlardan birisi oyundur. Çocuklar oyun oynarken hayal güçlerini kullanmakta, oyun sırsında yaratıcılıklarını geliştirmektedirler. Çocuklar oyun oynarken gözlemlendiklerinde ne kadar yaratıcı oldukları dikkati çeker. Evcilik oyunun oynayan bir çocuk bu oyunu defalarca oynamasına karşılık her oynadığında farklı şekillerde oynar, farklı rolleri üstlenir.