İşletme Yönetimi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL. İş Kurma Motivasyonu  Motivasyon girişimci kişiye, önemli bir kişisel dinamizm kazandırır.  Kişi işi kurarken,
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
SEVDA GÜL Y MEME MR’ INDA KANSER TESPITI.
5 Uzun-vadeli Sadakat İlişkilerinin Yaratılması 1.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
GİRİŞİMCİLİK NEDİR? Girişimcilik Kavramı Girişimcilik Terimleri
Raporlama Yapmanın Amaçları 2 -Yapılan çalışmaların sonuçlarını daha net görebilmek -Yapılan çalışmaları geçmiş zaman verileriyle kıyaslayabilmek -Rapor.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ GÖLBAŞI MESLEK YÜKSEKOKULU Öğr. Gör. Arif YILDIZ.
Motivasyon ve Örgütsel Motivasyon
Fiyat ve Fiyatlandırma
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Beşinci Bölüm EKONOMİK ORGANİZASYON
Öğretim Elemanı Prof. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ Ders Kitabı Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi (Orhan KÜÇÜK) 17 Şubat 2016, 08:15, Derslik.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
MAL KARARLARI.
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
GENEL MUHASEBE.
İngilizcesi workshop olan ve benim kulağıma çok hoş gelen bir sözcük.
Gebze Teknik Üniversitesi 2015 Güz Dönemi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
PAZARLAMADA FİYATLAMA
Yönetim Nedir? Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN Sağlık Bilimleri Fakültesi
Modeller SDLC.
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Okuldan İşe Geçiş Süreç ve Teknikler
SÜREÇ ODAKLILIK.
GİRİŞİMCİLİK.
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Dünyada ve Türkiye’de Su Ürünleri Üretimi
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
Projenin sonlandırılması
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Uluslararası İşletme Yönetimi
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
3. STOKLARIN YÖNETİMİ.
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

İşletme Yönetimi

Girişimciliğin Tanımı ve Önemi 20. Yüzyılda ortaya çıkan girişimcilik teorisine göre, girişimci risk alarak “yenilik “ yapan kişidir.

Girişimci, ihtiyaçları karşılamak üzere iktisadi mal ve hizmet üretiminin gerçekleştirilmesi için üretim faktörlerini bir araya getiren kişi olarak tanımlanabilir.

Bugün bir girişimci, yenilik yapan veya geliştiren bir kişi olarak fırsatları bulup yakalar; bu fırsatları uygulanabilir/pazarlanabilir fikirlere dönüştürür, bu fikirlere emek, para ve becerileriyle değer katar.

Bu fikirleri uygulamak için rekabetçi pazar alanı risklerini üstlenir ve bu çabalarının karşılığını paraya çevirir.genellikle beş çeşit girişimci davranışı vardır:

Yeni bir malın yada servisin üretimi, Yeni bir üretim metodunun geliştirilmesi, Yeni bir pazarın oluşturulması, Yeni bir hammadde kaynağının bulunması Endüstrinin yeniden yapılandırılması,