TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Advertisements

STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
C R M.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZARLAMA NEDİR?.
Sosyal Bilimler Enstitüsü
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
MODERN PAZARLAMA VE PAZAR YÖNLÜLÜK
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
SATIŞTA VE PAZARLAMADA
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Pazarlama ilkeleri ve yönetimi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Tanımı ve Pazarlama Anlayışındaki Gelişmeler
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
Turizm Türlerinin Oluşmasında Çevrenin Etkisi
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama nedir? bilim, akademik disiplin? sanat?  uygulama alanı?
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
Pazarlama İletişimi
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Tarım sektörünün önemi
Hizmet Pazarlamasında İnsan Kavramı
Sunum transkripti:

TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner

Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi Sanayi devriminden sonra, üretim kapasitesinin hızlı bir şekilde artması ile yeterliliğini kaybeden mevcut pazarlar, işletmelerin pazar arama sürecine girmesine neden olmuştur. Pazar arama sürecinde ortaya çıkan rekabet öyle bir boyuta ulaşmıştır ki yeni pazar alanları için savaşlar yapılmıştır.

Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi Zamanla Pazar (piyasa) koşullarında değişimler meydana gelmiş ve süreç içinde, pazarlama anlayışı da değişmiştir. Pazarlama tanımlarında da değişimlere neden olan gelişmeler 6 başlık altında incelenebilmektedir.

Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi Bunlar; Üretim Odaklı Anlayış Ürün Odaklı Anlayış Satış Odaklı Anlayış Pazarlama Odaklı Anlayış Sosyal Pazarlama Anlayış İlişkisel Pazarlama Anlayış

1. Üretim* Odaklı Anlayış Bu dönemde (sanayi devrimi ve hemen sonrası) ürüne yönelik talep arzdan daha fazladır. Tüketici üretilen her ürünü almaya hazırdır. Bu nedenle amaç «üretim miktarını» artırmaktır

2. Ürün Odaklı Anlayış Arz ve talebin zamanla dengelenmeye başlaması ile rekabet avantajı elde etmek için üreticiler daha kaliteli ürünler üretmeye başlamıştır. İşletmelerin amacı sürekli olarak «ürünlerin kalitesinin» (ürünün iyileştirilmesi) artırılmasıdır.

3. Satış Odaklı Anlayış Zamanla tüm işletmeler kaliteli ürünler üretmeye başlayınca bazı işletmeler rekabet avantajı elde etmek için becerikli satış elemanları istihdam etmeye başlamışlardır. Amaç «satışları» artırmaktır.

4. Pazarlama Odaklı Anlayış 1980’li yıllarda ortaya çıkan küreselleşme kavramı ve tüketicilerin bilinçlenmesi ile birlikte işletmelerin amaçlarına ulaşması için tüketici istek ve ihtiyaçlarını göz ardı edemeyeceklerini savunan pazarlama anlayışı doğmuştur. Böylelikle işletmeler tüketici istek ve ihtiyaçlarına odaklanmıştır. Bu anlayışla birlikte Pazar odaklı yaklaşım kavramı ortaya çıkmıştır.

4. Pazarlama Odaklı Anlayış Pazar Odaklılık: Modern pazarlama anlayışının işletmenin tüm birimlerince benimsenmesini ve uygulanmasını öne sürmektedir. Müşteriyi anlamak ve tanımak amaçlara ulaşmak adına çok önemlidir.

5. Sosyal Pazarlama Anlayışı: Tüketici istek ve ihtiyaçlarına göre üretilen ürünleri rakiplerden daha etkili bir şekilde pazara sunarken kişilerin ve toplumun refah ve çıkarlarını göz önünde bulundurmayı savunan pazarlama anlayışıdır.

6. İlişkisel Pazarlama Anlayışı: 2000’li yıllarda ortaya çıkan ve müşteri-üretici ilişkisini bir süreç halinde ele alarak müşteri tatmini ve sadakati yaratmayı savunan pazarlama anlayışıdır. Müşteri ile ilişki satış işlemi öncesinde başlayarak satış sonrasında da devam etmektedir.