KAMU YÖNETİMİNİ DEĞİŞİME ZORLAYAN NEDENLER VE YENİDEN YAPILANDIRMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
Advertisements

KAYITDIŞI EKONOMİ VE BOYUTLARI
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Emin Dedeoğlu , Eskişehir
SAĞLIK HİZMETLERİNDE YERİNDEN YÖNETİM: DESANTRALİZASYON
MODELİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Durgunluk ve Maliye Politikası
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEREL KALKINMA
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
MAHALLİ İDARELER (Yerel Yönetimler)
İYİ YÖNETİŞİM.
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
Karşılaştırmalı bir perspektifle yeni kamu yönetimi
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Bilgi ve Yenilik İktisadı
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
YEREL YÖNETİMLER VE DEMOKRASİ
SEZGİN ÖZTEK ŞEREF AYAN
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
GİRİŞİMCİLİK ve İŞ KURMA SÜREÇLERİ
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
KENTSEL SİYASET-2. KENTSEL SİYASET-2 Kentsel Siyaset-4 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
KENTSEL SİYASET-2 Kentsel Siyaset-4 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
Bölümün Amacı Bu bölümde, firmanın büyük ya da küçük oluşunun neden önemli olduğu sorusunu ve büyüklüğün yapı ve kontrolle nasıl ilişkilendirildiğini.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Egemen Olan İlkeler: 2
KIRSAL KALKINMA ve ÖRNEK PROJELER
Devletler aşağıda sıralanmış yöntemleri kullanarak hizmetlerin kamusal sunumundan uzaklaşmaktadırlar: 1)Kamusal hizmetlerin tamamen özel sektörün inisiyatifine.
YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 26 Ekim 2010.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Kamu Yönetiminin İşleyiş Sorunları. Yoğun norm düzeni içerisinde sürdürülen bürokratik işlemler aslında hizmetin kişisellikten uzak, eşitlik ilkesine.
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
Temel Bilgi Teknolojileri
DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ YONT 221
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM “Örgütler ekonomik, sosyal ve teknolojik sistemlerdir. Bu nedenle bir örgütün değişimini ya da örgütsel değişimi disiplinler arası bir.
plan modelinin ana öğeleri
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
PLANLI KALKINMANIN DEĞİŞME DÖNEMİ (1980 Sonrası)
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
NEO LİBERAL POLİTİKALAR VE
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PLANLI KALKINMANIN DEĞİŞME DÖNEMİ (1980 Sonrası)
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

KAMU YÖNETİMİNİ DEĞİŞİME ZORLAYAN NEDENLER VE YENİDEN YAPILANDIRMA Kamun yönetimlerinin, bilgi çağının gerektirdiği değişim ve gelişme ihtiyacını sanayi döneminin yönetim ve örgütlenem anlayışının mirası olan weberyen, fordist ve taylorist değerler, ilkeler ve yaklaşımlarla karşılamalarının taşıdığı güçlük, üzerinde yaygın olarak görüş birliğine varılan bir konudur.

Demokratik düşünceler Bu bağlamda küresel dinamiklerin genel olarak yöntem alanında açtığı kültür ve zihniyet değişiminin, kamu yönetimini yükselen yeni; Özgürlükçü Demokratik düşünceler

Hareket paraleninde Rekabet Girişimcilik Özelleştirme Yerleştirme Gibi piyasa ideolojisi eksenli değerler üzerinde yeniden yapılanmaya zorladığıdır.

Kaynakların etkili kullanımı Kalite Önceliğini Müşteri tatmini Bu alanda; Esnekliği Karlılığı Verimliliği Kaynakların etkili kullanımı Kalite Önceliğini Müşteri tatmini İnsan odaklılığı Esas alan bir dizi yönetim yaklaşımını beraberinde getirdiği önceliklidir.

Küreselleşmenin Kamu Yönetimi Üzerinde Yarattığı değişim Kamu hizmetleri alanında yeniden yapılanma düşüncesinin yerleşmesi, küreselleşmenin getirdiği değişimin doğal bir sonucudur. Çok yönlü toplumsal, ekonomik, siyasal, teknolojik ve kültürel boyutların olan küreselleşme, tüm sistemleri yapıları ve kurumları etkilediği gibi kamu yöntemlerini de etkilemiş ve değişime zorlamıştır

Kamu Kesimiyle Özel Kesimin Bütünlüğü ve Karşılıklı Etkileşimleri Kamu yönetiminde değişim sorunu ele alınırken, toplumsal ve siyasal düzen içinde kamu kesimiyle özel kesimin bir bütün oluşturmasıdır. Buna göre; ilk önce sanayi işletmelerinde uygulama alanları bulunan, daha sonra mal ve hizmet üreten tüm işletmelerde müşteri tercihlerine duyarlı ve kalite odaklı yönetimin kamu kesiminde yaygınlaşmıştır.

Kamu yönetiminin gelişme alanındaki bu belirleyici rolü dikkate alındığında müşteri memnuniyetinin arttırılmasını ve kalite düzeyinin yükletilmesi en önemli unsurlardandır.

Geleneksel Kamu Yönetiminin Karşılaşılan Sorunlarım Aşılmasındaki Yetersizliği Geleneksel kamu yönetiminin değişim gereklerini ve kaliteli kamu hizmeti taleplerini karşılamadaki yetersizliği, ABD’de hükümet tarafından yapılan çalışmada; Mevcut yapının halkın ihtiyacını karşılamaktan karşı sarsılan güvenlerini tekrar kazanmaları için köklü ve kapsamlı bir yapılanma hareketine gidilmesi gerekmektedir.

Vatandaşların ,Temel Hak ve Özgürlükler, Siyasal Katılma ve Kaliteli Hizmet Yönündeki Talepleri Kamu yönetimlerinin, tarihsel olarak sanayi çağından bilgi çağına geçiş,siyasal alanda duvarların yıkılması ve temel hak ve özgürlüklerin yaygınlaşması,ekonomik alanda tüketim odaklı yeni dünya düzeninin kurulması biçiminde kendisini gösteren ve esas itibariyle “bireyin yeniden keşfi ” anlamını taşımaktadır.

Değişim Karşısında Ayakta Kalabilme Arayışları Kamu kuruluşlarının bir taraftan bireysel ve örgütsel ihtiyaçları karşılarken, diğer taraftan çevreden gelen baskılar karşısında; Dengeleri koruyarak kendilerini geliştirirler Stratejik yöntemi başarabilme

Özelleştirme Hareketlerinin Yaygınlaşması 1980 sonrasında ekonomik ve siyasal liberalizm ile girişim özgürlüğü çerçevesinde ekonomik alanda kamu otoritesinin belirleyiciliğinden piyasa düzeninin hakimiyetine geçişi simgeleyen friedmancı ekonomi politikaları, tüm ülkelerde özelleştirme hareketlerine hız kazandırmıştır.

Tasarrufun ve Verimliliği Artırılması Gereği Kamu kesiminin aşırı büyümesi ekonomik süreç içerisinde kamu ekonomisinin nibi ağırlığın artırmasına kamu gelirlerinin önemli bir bölümünü genişleyen devlet faaliyetleri personel istihdamı ve kamu giderleri için harcanmasına neden olmakta bu da yüksek vergi borçlanma gereği bütçe açıkları yüksek faiz ve enflasyon ve gelir dağılımının bozulmasını beraberinde getirerek toplumsal, siyasal ve ekonomik sistemin yozlaşmasına neden olmaktadır.

Nitelikli Personel İstihdamına Duyulan İhtiyaç Nitelikli personeli çalıştıramaması, kamu kesiminin en köklü ve yaygın sorunlarından birisidir. Yetenekli ve gerekli nitelikleri taşıyan personelin kamuda tutulamayışının en önemli prim vermeyen ücretlendirme sistemi, motivasyon eksikliği, inisiyatif kullanma ve yönetime katılma ortamının bulunmayışı sayılabilir.

Siyasal ve Yönetsel Karar Mekanizmalarına Katılımın Sağlanması Kaliteyi ve müşteriyi memnuniyetini sağlamaya yönelik yaklaşımların özünde; tolumdaki tüm bireylerin tüketici ya da iç müşteri sıfatıyla gerek kamu kesiminde gerek özel kesimde, yönetsel ve siyasal karar mekanizmalarına en yüksek düzeyde katılımlarının sağlanması esastır.

KAMU YÖNETİMİNİN GELENEKSEL BÜROKRATİK YAPISINDAN DOĞAN SORUNLAR Taşıdığı açıklık, objektiflik, tarafsızlık, kurallara bağlılık ve kişisellikten uzak olma özellikleri nedenleriyle bazı yararlar sağlayan ve yalnızca kamu kesiminde değil büyük ölçekli özel kesim kuruluşlarında da uygulama alanı olan bürokrasinin gerek geleneksel kamu yönetimi ile özdeşleşen uygulama biçimlerinde gerekse toplumsal, ekonomik ve siyasal sistemlerle olan yapısal ilişkilerden doğan olumsuz sonuç ve yansımaları büyük ölçüde bürokrasiye teorik düzeyde yönetilen eleştirilerinde yansıtacak biçimde yansıtılır.

Eski Kamu Yönetimi? Karmaşık ve Büyük Merkezi ve Bürokratik Pahalı ve Etkin Değil Hükmedici, Bireysel İnisiyatife engel Duyarlı değil, vatandaşın sosyal sorunlarını ve ihtiyaçlarını ihmal eder

Yeni Kamu Yönetimi? Yalın ve Küçük Girişimci ve Kurumsal Yönetime önem verir Ekonomik ve Etkin Bireysel İnisiyatife imkan tanır, vatandaşı güçlendirir Bireysel ihtiyaçlara ve müşteri memnuniyetine önem verir

ULKEMIZE BAKILDIGINDA Ülkemizde yeniden yapılanma çabaları yeni değildir. Cumhuriyetin ilk yıllarında gerçekleştirilenler dışarıda bırakıldığında dahi 1960'lardan itibaren bir çok proje yapılmıştır. Bunların en ünlüleri 1960'larda ortaya konan MEHTAP ve 1980'lerde hazırlanan KAYA projeleridir. Ayrıca, Kalkınma Planlarının hemen hepsinde yeniden yapılanmaya yer verilmiştir. 2003 yılından bu yana Türkiye'nin gündeminde bulunan çalışmaların temelinde ise; -Dünyadaki gelişmeler, -Ülkemizin içinde bulunduğu durum, -Acil Eylem Planı, -58 ve 59. Hükümetlerin Programları bulunmaktadır.

Bütün bu gelişmeler dikkate alındığında; -Dünyada ve ülkemizde yaşanan değişimlere uyum sağlanması, -Küresel bir aktör olunabilmesi, -Kamu hizmetlerinde etkili ve verimli bir yapı oluşturularak vatandaş ile devlet arasındaki güvenin tesis edilmesi, kaçınılmaz hale gelmiştir.

KAMU YÖNETİMİ REFORMU SÜRECİ -Kamu yönetimi reformu bir süreç içerisinde, -Çok sayıda düzenlemelerin yapılması, -Zihniyet dönüşümünün gerçekleşmesi, ile başarılabilir.

KAMU YÖNETİMİ REFORMUNUN KAPSAMI 2003 yılında tartışmaya açılan Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma çalışmalarının kapsamı çok geniş tutulmuştur. I) Merkezi İdare ile Mahalli İdarelerin görev, yetki ve sorumluluklarının yeniden belirlenmesienı II) Merkezi idare kuruluşlarının iş ve işlem süreçlerinin belirlenmesi ve kamu hizmetlerindeki bürokrasi ve kırtasiyecilikle mücadele edilmesi, III) Mevzuat reformu gerçekleştirilerek, mevzuatın sadeleştirilmesi, basitleştirilmesi, kodifiye edilmesi ve düzenlemelerin getirdiği idari yüklerin azaltılması, IV) İnsan Kaynakları Yönetiminin Yeni Kamu Yönetimine göre yenilenmesi (sosyal güvenlikleri dahil)