İŞLETMELERİN AMAÇLARI İŞLETMELERİN GELİR VE GİDERLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. İpek Kalemci TÜZÜN
Advertisements

Finansal Yönetim I (FNSY 301)
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
ÜNİTE 4 SATIŞ VE REKLAM. TİCARET Kâr amacı ile malların, hizmetlerin alımı, satımı, tüketicilere ulaştırılması için yapılan düzenli ve devamlı etkinliklere.
1=) “CE” İŞARETİ  “CE” işareti Fransızcada Avrupa normlarına uygunluk anlamına gelen “Conformite Europeenne” sözcüklerinin baş harflerinden oluşmaktadır.
MSİ255 Endüstride İş Sağlığı Ekim 08 – Ocak 09. Doç.Dr.Alp Ergör Doç.Dr.Yücel Demiral Öğ.Gör.Dr.Ahmet Can Bilgin DEÜ Tıp Fakültesi Halk Sağlığı AD DEÜTF.
HİSSE SENEDİ.  Anonim şirketler  Sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketler  Özel kanunla kurulmuş kurumlar (T.C. Merkez Bankası, Kamu İktisadi.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAZIRLAYANIN; ADI SOYADI; İLVE ÇEBİ NUMARA:
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
VARLIKLARIN İZLENMESİ Menkul Kıymetler
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Hazırlayan : İbrahim Gökhan Uzun
Doç.Dr.Gülbiye Yenimahalleli Yaşar
MALİ İŞLEMLERİN İZLENMESİ
GENEL MUHASEBE.
Giderlerin Saptanması
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELERİN KURULUŞU
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
İŞLETMELERİN KURULUŞU
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Pazarlama Planlaması.
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
FORFAITING Dr. ÇAĞATAY Orçun.
FİNANSAL PLANLAMA.
Sosyal Sigorta ile Özel Sigorta Arasındaki Farklılık
BDEM 311 MALİYET VE YÖNETİM MUHASEBESİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
MALİYE BİLİMİNİN KONUSU
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
FİNANSAL PİYASALAR VE KURUMLAR
Devlet Muhasebe Standartları
FI – Finansal Muhasebe Genel Sunumu
Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
3. STOKLARIN YÖNETİMİ.
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yönetim Bazen faaliyet, örgüt, (kamusal) işleri sevk ve idare eden personel, idari sistem vb… Belirli bir amaç veya amaçları gerçekleştirmek için işbirliğinde.
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
TARIM EKONOMİSİ ve İŞLETMECİLİK DERS NOTLARI
7. ÜRETİM VE MALİYETLER.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
VERGİNİN YAPISI Devletin kamu hizmetlerini yerine getirmek üzere, vatandaşlarından zora dayanarak aldığı iktisadi değerler olarak tarif edilebilir. Kamu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
TEMEL İŞLETMECİLİK KAVRAMLARI - GELİRLER
Sunum transkripti:

İŞLETMELERİN AMAÇLARI İŞLETMELERİN GELİR VE GİDERLERİ

İŞLETMELERİN AMAÇLARI İşletmelerin amaçları, onların kuruluş ve var olma nedenlerini açıklar. Genel Amaçlar Özel Amaçlar

İŞLETMELERİN GENEL AMAÇLARI Kar elde etmek Toplumsal fayda sağlamak İşletmenin yaşamını sürekli kılmak

İŞLETMELERİN GENEL AMAÇLARI “Kar” ve “toplumsal fayda” amaçları arasındaki dengenin sağlanması, işletmelerin “yaşamlarını sürekli kılma” amacının gerçekleştirilmesini sağlayacaktır.

İŞLETMELERİN AMAÇLARI İşletmelerin özel amaçları: Yeni buluş ve düşüncelere dayalı mal ve hizmetler yaratmak, Ucuza mal edip ucuza satmak, Uluslar arası ilişkileri güçlendirmek, İyi bir imaja sahip olmak…

İŞLETMELERİN GELİRLERİ İşletme Gelirleri Ana faaliyet gelirleri= “satış geliri”+”satılmayan mal ve hizmetlerin değeri”

İŞLETMELERİN GELİRLERİ Diğer gelirler yan gelir, iştirak ve faiz geliri, kira geliri, hurda ve atık madde geliri, bağış geliri

İŞLETMELERİN GİDERLERİ İşletme Giderleri: mal ve hizmetleri üretirken veya satarken katlanmak zorunda olduğu tüm maliyetlerin parasal tutarıdır.

İŞLETMELERİN GİDERLERİ Doğrudan giderler: üretilen mal ve hizmetlerin maliyetleri ile ilişkili işletme giderleridir, Dolaylı giderler: Doğrudan ilişkisi olmayan giderler.

Kaynakça: Doğan Tuncer, Doğan Yaşar Ayhan, Demet Varoğlu Genel İşletmecilik Bilgileri Siyasal Kitabevi Halil Can, Semra Güney Genel İşletme