TKY UYGULAMASI
KALİTE’NİN BAŞKA YÜZÜ TKY, katılımcılık, şirket içi demokrasi, endüstriyel demokrasi gibi postmodern ideolojinin kavramlarını kullanarak sermaye sınıfının önemli saldırı araçlarından biri haline gelmiştir Tüm dünyada giderek yaygınlık kazanan TKY, burjuvazi tarafından katılımcılık, demokrasi, sıfır hiyerarşi gibi kulağa hoş gelen kavramlarla mükemmel bir model olarak sunulmakta, ancak madalyonun arka yüzüne bakıldığında artan denetim ve işçilerin hem bedensel hem zihinsel emeklerinin daha fazla sömürüsüne dayalı büyük karlar görünmektedir.
TKY’NİN OLUMSUZLUKLARI TKY’nin, bu yönetim sisteminin savunucularının iddialarının aksine, denetimi, sömürüyü, yabancılaşmayı ve işçiler arasında rekabeti artıran bir sistem olduğu ifade edilebilir. Ek olarak sendikalaşma ortadan kaldırılmakta; iş yoğunluğu nedeni ile çalışanların sağlık durumları daha çok bozulmaktadır.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN AMAÇLARI Çalışanların ve yöneticilerin işbirliğini sağlamak, sürekli iyileştirmek, en üst kalite düzeyine ulaşmaya çalışmak, sıfır hatayı esas almak, böylece israfı önlemek, ürün işlem zamanını kısaltmak ve hızlı teslimat yapmak, ürün geliştirme sürelerini kısaltmak, maliyetleri düşürerek kaliteli malı ucuza satmak ve yüksek rekabet gücüne ulaşmak, müşterileri tam olarak tatmin etmek, şirketin belirlenen hedeflere ulaşmasını sağlamak, süreç içi işlem sayısını azaltmak olarak belirtilebilir.
ÖRNEK BİR UYGULAMA - CAM Müşteri odaklı üretim anlayışıyla ilgili eğitimler verilmiştir. Öneri sistemi geliştirilmiştir. İşgörenlerin öz denetim algısına ilişkin farkındalık yaratıldı. (hatasız üretim için birbirlerine karşı sorumlu hale getirilmekte.. Bir sonraki üretim bandı) İş güvenliği, hijyen, zaman yönetimi eğitimleri ver Temizlik konusunda denetimlerin arttırılması… Mühendislerin her yaptığının kayıt altına alınmasının sağlanması
ÖRNEK BİR UYGULAMA - Dokuma Üst yönetimin desteğinde standartların belirlenmesi ve TKY ekibinin oluşturulması İşletmenin mevcut durumunun saptanması Eğitim programlarının uygulanması Kalite el kitabının hazırlanması Üzerinde çalışılacak konuların seçimi, prosedürlerin yazılması İç kalite denetim sisteminin oluşturulması Denetim sonucu eksikliklerin giderilmesi ve düzelti BELGE İÇİN; ISO 9001:2000 kaydı, müracatı ve ön denetim Ön denetimlerin düzeltilmesi ISO 9001:2000 belgesinin alınması Belgelendirme denetim süreçlerinin çalıştırılması Sürekliliğin devamı
ÖRNEK BİR UYGULAMA - Hastane Kurumun doküman yapısı gözden geçirilmiş ve yeniden düzenlenmiştir. Çalışanların mesleki ve genel eğitimleri düzenlenmiş ve uygulanmaya başlanmıştır. Hastane içindeki prosesler tanımlanıp, ilgili kriterler belirlenmiştir. Tanımlanan iş süreçlerine ilişkin performans kriterleri tanımlanmıştır. İstatistiksel veriler düzenlenmiş ve derlenmiştir. Personelin görev tanımları yazılmıştır. Gerek görülen iş süreçlerindeki faaliyetler talimatlandırılmıştır. Personel bilgileri otomasyon ortamında düzenlenmiştir. Yıllık ve aylık denetim planları hazırlanıp, gerçekleştirilmiştir.
ÖRNEK BİR UYGULAMA - Hastane Güvenlik ve temizlik hizmetleri düzenlenmiştir. Personel geri bildirimlerinin işleyişi sağlanmış Hasta ve hasta yakını geri bildirimleri düzenlenmiştir Poliklinik saatleri sisteme uygun olarak dokümante edilmiştir. Yönetiminin gözden geçirme toplantıları planlanmıştır.