Bu sorunlar neden çözülmeli?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Advertisements

TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ Bu Proje, AB tarafından finanse edilmektedir. 1 AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ HİBE PROGRAMI HİBE SÖZLEŞMESİ VE EKLERİ 2-3.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Konu; İşyeri Etiği 1.SORU 98 2.SORU 99 3.SORU SORU 98 2.SORU 99 3.SORU 100.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Tanıtım Sunum. PROJENİN ADI TR83 Bölgesinde Endüstriyel Tasarım Alanında Genç İstihdamının Artırılması Projesi PROJENİN KAPSADIĞI BÖLGE TR83 Bölgesi (Samsun,
Aldatıcı hareket veya dürüstlük kurallarına aykırı ekonomik rekabetin kötüye kullanılmasıdır.  Başka bir işletmeye ait ürünlerin, markaların taklit edilmesi,
Program Tasarım Modelleri
Pazarlama Çevresi.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
İhracat Teşvikleri. Türkiye’de İthalat ve İhracat Katma Değerli Üretime Geçiş İhracatçıya Sağlanan Devlet Yardımları.
Doç. Dr. Sait Y. KAYGUSUZ. SEMİNER İÇERİĞİ Pazarlama 1.FİNANSAL ANALİZDE KULLANILAN YÖNTEMLER 2.ANALİZ KAPSAMINDA İNCELENECEK KONULAR.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
Yrd. Doç. Dr. Burcu Ilgaz Yıldırım Arş. Gör. Dr. Özlem Sökmen Gürçam
BAŞVURU SAĞLAMA VE SEÇME
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
IP Licensing – Concept, Do’s and Don’ts
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
6745 SAYILI “YATIRIMLARIN PROJE BAZINDA DESTEKLENMESİ İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN”DA YER ALAN ÖNEMLİ.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
ULUSLARARASI CAMBRIDGE PROGRAMLARI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
AHMET HAKİ TÜRKDEMİR, ALTUĞ AYSUN
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Nerede O Mis Gibi Taze Kitap Kokusu?
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
Cube Organization Presents.
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Sektörel Yayıncılığın Sorunlarına Çözüm Önerileri İsmail Şen 26 Mayıs 2009

Bu sorunlar neden çözülmeli? Sektörel yayınlar, işlevleri gereği tüm sektörlerin canlanmasında olumlu etkileri olabilecek yayınlardır. Dolayısıyla sektörel yayınların sorunlarının çözümü tüm sektörlerin sorunlarının çözümü için atılmış önemli bir adım olacaktır…

Sorun 1. Neden Gelirlerin azalması… Reklamverenlerin, kriz nedeniyle bütçeleri kısması…

1. Çözüm Reklamda KDV oranının düşürülmesi… Konuyla ilgili İTO’nun girişimleri sürmekte. SEYAD olarak da ilgili makamlara başvuru yapılmalı, Tüm sektörel dergilerde ve genel basında yer almak üzere, konuyla ilgili bir basın açıklaması hazırlanmalı, tüm yayıncıların imzasına açılmalı, Konuyla ilgili hazırlanacak bir reklam tüm sektörel dergilerde yayınlanmalı,

2. Çözüm Reklamlara KOSGEB Desteği… Yurtdışında yayınlanan süreli yayınlara verilen KOSGEB tanıtım desteğinin, “Türkiye’de yayınlanan ve yurtdışına yönelik dergileri” de kapsaması sağlanmalı. Yurtiçine yönelik yayınlanan sektörel dergilerde yayınlanan reklamlar da “destek” kapsamına alınmalı. Böyle bir destek, KOSGEB desteklerine olan ilgiyi de artıracak ve desteklerden yararlanmak amacıyla yapılan başvuruların artmasını sağlayacaktır.

3. Çözüm Reklam Bilinci Artırılmalı… Reklamın bir “harcama” değil, “yatırım” olduğu gerçeğinin yerleştirilmesi için bir kampanya düzenlenmeli. Konuyla ilgili hazırlanacak bir bildiri tüm sektörel yayıncılar tarafından imzalanarak yayınlanmalı Yine aynı konuda hazırlanacak reklam veya reklamlar tüm sektörel yayınlarda yayınlanmalı

Sorun 2. Neden Gelirlerin azalması… Giderlerin yükselmesi… Üretim ve hammadde İstihdam ve vergiler Dağıtım

1. Çözüm Üretim ve Hammadde Maliyetlerini Düşürmeye Yönelik Önlemler… Dergi için kullanılacak kağıt hammaddesinde ve baskı giderlerinde KDV oranının düşürülmesi için girişimlerde bulunulmalı. Ortak üretim şirketleri kurulmalı. Ortak satınalma şirketleri kurulmalı. Ortaklıklar kurulmalı. Yeni mecralara yönelinmeli.

2. Çözüm İstihdam Yükü ve Vergileri Düşürmeye Yönelik Girişimler… Sektörel yayıncıların istihdam yükünü azaltmaya yönelik girişimlerde bulunulmalı. Kalifiye iş gücünün korunması için çok önemli bir konu… Özellikle reklamda KDV indirimi için ısrarlı girişimlerde bulunulmalı.

3. Çözüm Dağıtım Giderlerinin Düşürülmesi İçin Öneriler… PTT’nin sektörel yayınlara yönelik özel indirimler vermesi için girişimler sürdürülmeli. Ortak satınalmalar yapılmalı. Ortak dağıtım araç ve yöntemleri üzerine çalışılmalı.

Sorun 3. Neden Gelirlerin azalması… Kalite ve Verimlilik Sorunları… İçerik ve Tasarım Kalitesi Verimlilik Çalışanların Donanımı Yöneticilerin Donanımı

1. Çözüm Kalite ve Verimliliğin Artırılması İçin Öneriler… Kurumsallaşma çalışmalarına hız verilmeli. Hizmet kalite belgeleri tüm yayıncılar tarafından alınmalı. Eğitim çalışmaları tekrar başlatılmalı. Ortak üretim için çözümler araştırmalı. Dergilerin içerik ve tasarım kalitesinin yükseltilmesi için strateji belirlenmeli.

Sorun 3. Neden Gelirlerin azalması… Haksız Rekabet Sorunları… Kayıtdışı Benzer Dergi Adları Şirket Sırları (know how) Hırsızlığı

1. Çözüm Kayıtdışından Kaynaklanan Sorunlarla İlgili Öneriler… Tüm sektörel yayıncıların kayıtiçi çalışması için bilinçlendirme çalışmaları yapılmalı. Özellikle BASEL II kriterlerinin Türkiye’de uygulanmaya başlamasından sonra yaşanabilecek sorunlar hakkında tüm yayıncılar uyarılmalı

2. Çözüm Benzer Dergi Adlarından Kaynaklanan Sorunlarla İlgili Öneriler… SEYAD olarak geçtiğimiz yıllarda hazırlanan “Benzer Dergi Adlarından Kaynaklanan Sorunların Çözümü” başlıklı rapor doğrultusunda girişimlerimiz sürdürülmeli. Konuyla ilgili “Marka ve Patent Hukuku” eğitimi çalışmaları yapılmalı. Dergi adlarının tescili için yaptığımız çalışmalar SEYAD üyesi yayıncılar dışındaki sektörel yayıncılara da duyurulmalı. Bu konuda ortak hareket edilmeli.

3. Çözüm Şirket Sırları (Know How) Hırsızlığının Engellenmesi… Sektörel yayıncıların en önemli sorunlarından biri olan “şirket sırları hırsızlığı” sonucu haksız rekabet konusunda tüm yayıncılar ortak hareket etmeli. Bu bağlamda:

Çalışanlarla bu konuya özel sözleşmeler yapılmalı. Öğrendiklerini rakip şirketlerde kullanmama Belirli bir süre aynı sektöre yönelik dergilerde çalışmama Belirli bir süre aynı sektöre yönelik dergi çıkarmama gibi konularda taahhüt alınmalı… Yaşanan her olay kesinlikle yasal platforma taşınmalı. Sektör konuyla ilgili bilgilendirilmeli Bilgi altyapısı güvenli bir biçimde kurulmalı

Tüm bu tedbirlerin gerçekleşmesinin ön şartı: BİRLİK OLMAKTIR ORTAK AKILDIR Bu nedenle: SEYAD çatısı altında birleşmeliyiz Dernek çalışmalarına etkin olarak katılmalıyız

Teşekkürler İsmail Şen