ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nasrettin Hoca Anaokulu’nda Çoklu Zeka Uygulamaları
Advertisements

HAZIRLAYAN CAN RAMAZAN KÖSE
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ZEKA VE ÇOKLU ZEKA Dr.Samiye Kuzudişli.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
ÇOKLU ZEKA Her insan farklıdır. Tektir ve özeldir. Her insanında insanlık kültürüne katkısı farklı yönlerdedir. NEBİLE BAYKENT.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
DUYGUSAL ZEKA.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Yrd. Doç. Dr Rengin ZEMBAT
ÇOKLU ZEKA.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
ZEKA KURAMLARI VE ÇOKLU YAKLAŞIMLAR
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
Çarpma İşlemi.
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
ÖĞRENME STİLLERİ.
Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı
ÇOKLU ZEKA ALANLARI VE GÖZLEMLENMESİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI VE ÖĞRENME
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
EĞİTİMDE ÇOKLU ZEKA KURAMI A.Zeka Nedir Ne Değildir? Zeka, kimi zaman bir testten alınan puan, kimi zaman çevreye uyum sağlama ve kimi zaman problem çözme.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Uz. NÜKET GÜNDÜZ. Basitten karmaşığa doğru öğrenme türleri  (Gagne hem davranışçı hem de bilişsel kuramcıların getirdiği bir çok ilkeyi modelinde kullanmıştır.)
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEKA TÜRLERİ Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,man tık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...
Zeka Dr. Ege Akgün.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
KARİYER GELİŞİM SÜRECİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER İLGİ VE YETENEKLER
Çoklu Zeka Kuramı.
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
Kültürel Tarihsel Kuram
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROGRAM HAKKINDA ADI : ETKİLİ ÖĞRETİMDE BEYNİMİZİN ÖNEMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER

ÇOKLU ZEKA KURAMI NEDİR? Zekayı tek ve baskın bir yetenek olarak görmekten ziyade, zekânın çeşitli ve özel boyutlardan oluştuğunu savunan bir modeldir. Gardner’e göre 8 zeka alanı vardır. 1983 yılında Harvard Üniversitesi'nden Hovvard Gardner çoklu zeka teorisini "Sıfır Projesi" adlı bilişsel araştırma projesinde geliştirmiştir.

Geleneksel Teorilerde Zeka Kavramı Geleneksel Teorilere göre; Tek bir zeka vardır. Zeka doğuştan sabittir fazla bir değişiklik gösteremez. Zeka zihnin algılama, bellek, düşünme, uslamlama, öğrenme gibi birçok işlevini içerir.

Gardner’in Çoklu Zeka Teorisi Bu teori; . Birden fazla zeka olduğunu, Her bir zekanın, kişinin yetiştirilme şekline bağlı olarak geliştirilebileceğini, Zekanın tek bir boyutta olmadığını, aksine her bireyin farklı derecelerde, çeşitli zekalara sahip olduğunu öne sürer.

Gardner’in Çoklu Zeka Teorisi Gardner’a göre zeka, bir ya da daha fazla kültürde değeri olan bir ürüne şekil verme yeteneğidir. Zekanın, birbirinden bağımsız olarak işleyen, sekiz bileşeni olduğunu ileri sürmekte ve bir etkinliğin aslında birkaç zeka bileşeninin birlikte çalışması olduğunu belirtmektedir.

Gardner ’in Kuramında Çoklu Zeka Türleri

Sözel-Dil Zekası Bu alan kelimelerle konuşma veya yazma becerisiyle ilgilidir. Yüksek sözel/dilsel zekaya sahip insanlar için kelimeleri ve dilleri öğrenmek kolay gelir. Bu zekaya yönü gelişmiş olanlar okuma, yazma, hikayeler anlatma ve kelimeleri tarihleriyle birlikte hatırlamada iyidirler. Okumaya, not tutmaya, dersleri dinlemeye ve öğrendiklerini tartışmaya eğilimlidirler.

Mantık-Matematiksel Zeka Bu alan mantık, soyutlamalar, numaralar ve eleştirel düşünmeyle ilgilidir. Bu özelliği gelişmiş insanlarda soyut düşünebilme veya sebep-sonuç ilişkisi kurabilme kabiliyetleri çok iyi gelişmiştir.  Mantıksal bulmacaları çözmeyi ve satranç gibi stratejik oyunları oynamayı çok severler. Matematik dersini çok severler.     

Görsel-Uzamsal Zeka Bu zeka türü görsel-uzamsal yargılar ve zihnin gözüyle görselleştirme yeteneğiyle ilgilidir. Bu özelliği gelişmiş olanlar renklere karşı çok hassas ve duyarlıdır.  Bu zeka yönü gelişmiş olanlar aynı zamanda haritaları, çizelgeleri, diyagramları veya tabloları yazılı materyallerden daha kolay okurlar. 

Bedensel-Kinestetik Zeka Bir ürünü ortaya koymak, bir problemi çözmek, kendini ve duygularını ifade edebilmek için vücudun bir bölümünü veya tamamını kullanabilme yeteneğidir. Bu zeka yönü gelişmiş olanlar birden fazla sportif faaliyetlerde, el becerileri gerektiren etkinliklerde çok başarılıdır. Bu kişiler bir şeyi en iyi yaparak ve yaşayarak öğrenirler.  

Müzik-Ritim Zekası   Bireyin müzikle, müziksel ve ritimsel formlarla kendini ifade edebilme, müzik ritimlerini algılayabilme yeteneğidir. Bu zeka yönü gelişmiş olanlar konuşurken veya hareket ederken elleri ve ayakları ile ritim tutarlar. Aynı zamanda ders çalışırken farkında olmadan masaya vurarak ritim tutar, bir müzik aletini çalar ya da çalmayı isterler.   

Sosyal Zeka   Bu zeka çevredeki bireylerle iletişim kurma, onları anlama, bu kişilerin ruh durumlarını ve yeteneklerini tanıma gibi davranışlara işaret eder. Bu zeka yönü gelişmiş olanlar arkadaşlarıyla sosyalleşmeyi severler. Grup içerisinde doğal bir lider görünümündedirler Aynı zamanda dışarıda iken kendi başının çaresine bakabilirler. Başkaları ile birlikte çalışmayı severler.

Özedönük Zeka Kişinin kendisi hakkında sahip olduğu gerçek bilgi ve anlayış ile uyumlu davranışlar sergilemesi ve kendisini tanıma yeteneğidir. Bu zeka yönü gelişmiş olanlar bağımsız olma eğilimindedir.  Kendilerinin zayıf ve güçlü yanlarını bilirler. Bu kişilerin çok fazla bahsetmedikleri en az bir ilgisi, hobisi veya uğraşları vardır. 

Doğa Zekası Doğayı tanıma ve anlama, yaşayan canlıları tanıma, doğanın dengesini anlama, canlıları tanıma ve sınıflandırma yeteneğidir. Bu zeka yönü gelişmiş olanlar doğaya, hayvanat bahçelerine veya tarihsel müzelere olan gezileri çok severler.  Bu zeka yönü gelişmiş olanların çevre bilinçleri çok iyi gelişmiştir. Doğa olaylarına karşı çok hassas ve duyarlıdırlar.  

Çoklu Zeka Kuramı Öğretimde Neler Kazandırır? Çoklu zekâ uygulamaları daha kişisel ve çeşitlendirilmiş öğretim deneyimi sağlar; • Öğrencilere sekiz zeka ile ilgili bilişsel düzeyde ilişki kurabilme, üst bilişsel anlayış ve çeşitli ders çalışma teknikleri sunar.

Çoklu Zeka Kuramı Bireylere Neler Kazandırır? Doğal beceriler ile içsel güdülenme düzeyini uyararak bireyin kendi kendine güdülenmesini sağlar; • Öğretmene, öğrencinin doğal becerisini değerlendirmede, içgörü ve önsezi kullanarak eğitimi bireyselleştirme kolaylığı ve deneyimi sağlar; Öğretmene ve ana-babaya her çocuğun bir yada bir çok yeteneğinin olabileceği eşitlikçi bir bakış açısı sağlar.

Çoklu Zekanın Önemi Bireyin çevreye uyumu ve bu çevrede başarılı olabilmesi için kendi zeka özelliklerini tanıyabilmesi çok önemlidir. Birbirimizden bu kadar farklı oluşumuz, hepimizin farklı zeka kombinasyonlarına sahip olmamızdan kaynaklanmaktadır. Bunun farkında olursak hayatta karşımıza çıkan sorunlarla baş etmemiz kolaylaşacaktır.