Davranım Bozuklukları ile Etkili Biçimde Başa Çıkma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DAVRANIM BOZUKLUKLARI İLE ETKİLİ BAŞA ÇIKMA Davranım Bozukluklarında Sık Görülen Sorunlar İnsan veya hayvanlara zarar verme İnsan veya hayvanlara zarar.
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
OKUL FOBİSİ AİLE SUNUSU. OKUL FOBİSİ NEDİR? Çocuklarda bir endişe nedeniyle okula gitmek istememe ve gitmeme durumu; okul fobisi olarak adlandırılmaktadır.
1 HASTA UYUMU UYUMU Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Konya.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ERGENLIK, STRES VE AILE Büşra ATICI Rehber Öğretmen.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
STRES YÖNETİMİ.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
EĞİTİMDE DRAMA.
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Ebeveyn - Ergen iletişimi Özel Balıkesir Fırat Lisesi
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
OBSESİF KOMPULSİF BOZUKLUK
Dışa Atım Bozuklukları
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ENKOPREZİS Gelişimsel olarak sfinkter kontrolünün kazanıldığı yaşa gelinmesine karşın dışkının istemli ya da istem dışı olarak, yineleyen bir biçimde uygunsuz.
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
Eğitim Bilimleri Fakültesi
ÇOCUKLARDA UTANGAÇLIK
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ŞİZOFRENİDE AİLE EĞİTİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Kuramı Dr. Gökçe Karaman Benli Ankara Üniversitesi
AİLE TUTUMLARI.
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
SAĞLIK PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Sunum transkripti:

Davranım Bozuklukları ile Etkili Biçimde Başa Çıkma Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Psikiyatrisi Anabilim Dalı

Davranım Bozukluklarında Sık Görülen Sorunlar İnsan veya hayvanlara zarar verme Eşyaya zarar verme Yalan söyleme Çalma Kurallara uymada zorlanma

Davranım Bozukluklarının İşaretçileri Çocukta şağıdaki özelliklerden bir veya birkaçı olduğunda bu durum dikkatle izlenmelidir: Aşırı öfke Kendi kaybetme, sık öfke patlamaları Aşırı huzursuzluk Aşırı dürtüsellik Çabuk sinirlenme

Davranım Bozukluklarının Olası Nedenleri Beyin hasarı Fiziksel ya da cinsel istismar Anne babanın reddi ve ihmali Denetim eksikliği Bakım ve eğitimdeki tutarsızlık ya da baskı Erken dönemlerde başlayan kurum yaşamı Bakım veren kişilerin sık değişmesi

Davranım Bozukluklarının Olası Nedenleri Aile büyüklerinin sayısının fazla olması Evdeki ortamın karmaşıklığı Aile içi disiplinin tutarlı olmaması, aşırı esnek ya da çok katı olduğu aileler Anne babadaki kişilik bozuklukları ve alkolizm Suçlu çocuk gruplarıyla arkadaşlık etme Genetik yatkınlık Okul başarısızlığı Travmatik deneyimler

Davranım Bozukluklarında Tedavi Yaklaşımları Bu bozuklukla ilişkili davranışların denetlenebilmesinde en iyi sonuç aile ve toplum kaynaklarının tümünün kullanıldığı çoklu tedavi modelleri ile elde edilmektedir.

Davranım Bozukluğu Tedavisi Oldukça karmaşık ve zordur! Zorlaştıran faktörler arasında çocuğun işbirliği yapmaması ve yetişkinlerden korkması ve güvenmemesi de vardır. Tedavide çocuk psikiyatristi, psikolog ve öğretmenler birlikte çalışmalıdır.

Davranışçı Tedaviler Çocuğun öfkesini ifade etmesinin ardından kontrol etmeyi öğrenmesi hedeflenir. Tedavi oldukça uzun sürelidir ÇÜNKÜ çocuğun yeni ve uyumlu davranışları öğrenmesi zaman alacaktır.

Uzun Süreli Tedavi Gerekmektedir Tedavi ekibi, eğiticiler ve ailenin çocuğa yeni yöntemleri sabırla öğretmesi gerekmektedir.

Temel Düşünce Kimse beni sevmeyecek...

Zihinlerindeki temel düşünce ile birlikte Korku Yalnızlık Endişe Çocuk reddedilmeye engel olmak için diğer kişileri iter.

Erken Müdahale Erken müdahale, bu düşünce ve duygu sistemi tam olarak oturmadan değiştirebilmek açısından büyük önem taşır.

Tedavinin yürütülmesi Tedaviyi yürüten ve ilişki kurmakla görevli olan terapist veya eğitimci, çocuğun yanlış inancını kırdıktan sonra çocuk grup ortamında daha rahat ele alınabilir. Ailenin de işbirliği gereklidir ancak aile ile işbirliği yapılaması durumunda çocuğun sürekli olduğu ortamdaki kişilerle de tedavi yürütülebilir. Rehber öğretmenler çocuğun tüm davranışlarını birinci elden gözlemleme fırsatına sahip olduklarından en kolay iletişim kurabilecek kişilerdir.

Çocukla ilişki kuran pek çok eğitimcinin birincil endişesi başarıp başaramayacaklarıdır. Elbette endişeler olabilir ancak korkmadan sabırla ilşki kurmaya çalışmak davranım bozukluğunun özündeki “sevilmeyeceğim” inancı yıkacaktır. Başarmak, çocuğa “sevilebileceği” inancını vermektir.

Tedavi Hedefleri Öfkenin kontrol edilmesi, Öfke ve rahatsızlıkların uygun dille ifade edilmesi, Davranışlarının sorumluluğunu alabilme, Davranışlarının sonuçlarını kabullenme.

Sınıf İçi ve Dışı Uygulamalar Sınıf içinde ve dışındaki uygulamalarda duygudurum dalgalanmaları ve dürtüselliğin kontrol edilmesi, uyumu arttırma temel hedeflerdir.

Duygudurum Dalgalanmaları ile Başa Çıkmak Güven verin ve cesaretlendirin. Olumlu davranışını ve çalışmasını sıkça övünüz. Sinirlendiğinde tehdit içermeyen yumuşak bir tarzda konuşunuz. Söyleneni kavradığına emin olmak için söylediklerinizi tekrarlayın. Sınıf içinde liderlik rolü vermek için fırsat kollayın.

Duygudurum Dalgalanmaları ile Başa Çıkmak Eve olumlu yazılı mesajlar gönderin. Baş başa görüşmek için zaman yaratın. İçe dönük ya da aşırı derecede utangaç ise sınıf arkadaşları ile sosyal ilişkiye girmesi için cesaretlendirin. Kırıldığını düşündüğünüzde onu destekleyin.

Duygudurum Dalgalanmaları ile Başa Çıkmak Çocuğun zorlanması ya da sıkıntıya girmesi ile ilgili belirtilere dikkat edin, gerginliği azaltmak ve öfke patlamasından kaçınmak için cesaret verin ya da iş yükünü azaltın. Öfkesini bastıran ya da kolay öfkelenen çocuklarla konuşmak için daha çok zaman ayırın.

Duygudurum Dalgalanmaları ile Başa Çıkmak Öfkenin nasıl denetlenebileceğini kısaca anlatın: Ortamdan uzaklaşması için cesaretlendirin Yatışma yöntemlerini kullanınız (yüz yıkama, gevşeme)

Dürtüselliğin Kontrol Edilmesi Küçük, uygunsuz davranışları görmezden gelin. Uygunsuz davranışları ihtiyatlı kınayın. Olumlu davranışları övün. Öğrencinin aç olmadığından emin olun.

Dürtüselliğin Kontrol Edilmesine Yönelik Sınıf içi Öneriler Gerektikçe el kaldırmasını, seslenmesini öğretin. Elini yalnızca amaca uygun durumda kaldırdığı zaman yanına gidin. Soru yanıtlamak için el kaldırdığında övün.

Uyumu arttırmaya yönelik öneriler Uygun davranışları hemen övün. Küçük hataları görmezden gelin. Dikkatinizi olumlu davranışları pekiştirmek için kullanın. Uygunsuz davranışları “bu davranışı beğenmiyorum” şeklinde ifade edin. Arkadaşları arasında eleştirmekten ve azarlamaktan kaçının.