Öğrenme Aşamaları YRD. DOÇ. DR. İHSAN SARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

Prof. Dr. Ahmet Arıkan Gazi Ü niversitesi Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
Bilginin Organizasyonu
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
TUTUM VE ALGILAR.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
SPORDA DİKKAT.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
KİŞİSEL REHBERLİK.
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Gerçek Yaşama Dayalı Durum Belirleme
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Öğrenme Aşamaları YRD. DOÇ. DR. İHSAN SARI

• Fitts & Posner’a göre (1967), üç farklı öğrenme aşaması vardır • Fitts & Posner’a göre (1967), üç farklı öğrenme aşaması vardır. • Bilişsel aşama • İlişkilendirme aşama • Özerk (otonom) aşama

Bilişsel Aşama • Hareket hakkında genel bir bilgi edinmek. • Öğrenen kendi kendine konuşur ve işe yarayabilecek stratejileri düşünerek çok fazla zaman harcar. • Bu aşama bilişsel problem çözme aşamasıdır. Karar verme süreçleri bu aşamada önemli yer tutar. • Dikkat ihtiyacı çok yüksektir. • Performanstaki ilerlemeler ve kazanımlar hızlı ve çoktur. Ama hareketler düzensiz, belirsiz ve zamansızdır. • Öğretim ve gösterimler (yada sözel bilgiler) önemli rol oynar.

İlişkilendirme Aşama  • Öğrenenin ilgi odağı, hareketi ortaya koymak için daha etkin hareket modelleri organize ederek beceriyi geliştirmektir. • Hızlı hareketlerde hareketin gereksinimleri için hafıza şablonları oluşturulur. • Yavaş hareketlerde bilgi işlenmesinde ve hareket üretimli geri bildirim kullanımında daha becerikli olunur. • Hareketler açık becerilerde çeşitlendirilerek , kapalı becerilerde ise sabitlenerek yapılır. • Bazı tutarsızlıklar mevcuttur. Ama giderek bu tutarsızlıklar azalır ve hareket daha değişmez bir hal alır. • Kendi kendine konuşma azdır. Sezinleme ve zamanlama gelişir. • Kişi kendi geri bildirimlerini izleyip hatalarını saptamaya başlar. • Bu aşama uzundur ve geri bildirim az önemli olmaya başlar.

Özerk Aşama • Hareketlerin neredeyse otomatik ve   • Hareketlerin neredeyse otomatik ve çok az yada hiç dikkat kullanmadan yapıldığı bu aşamaya bazı kişiler ulaşır. • Motor programlar çok gelişmiştir ve birçok hareketi kontrol edebilir. • Vurgu performansın stratejik ve biçimsel yönlerindedir. • Öz-güven artar ve hareketteki hataları tespit etme kapasitesi oldukça gelişir. • Becerilerdeki kazanımlar diğer aşamalara göre yavaştır.

İlerlemeyi Değerlendirme • Öğrettiklerini öğrenmişler mi? • Öğrencilerin ilerlemeleri yada sistemin işlevi • Beceri öğrenimini etkin bir şekilde değerlendirmek için İlk olarak performans özelliklerini ortaya koy • Sonra bu ölçümleri uygun bir testte kullan • Motor performansı ölçme yolları • Sonuç yada süreç ölçülebilir

Öğrenme Aşamaları Bilişsel Aşama Temel hareket “kalıbının” oluşturulması İlişkilendirme Aşama Hareket kalıbının detaylandırılması Özerk Aşama Hareket üretimi neredeyse otomatiktir

Gentile’nin İki Aşamalı Modeli • Gentile uygulayıcının her bir aşamada ki özelliğine bakarak öğrenme gelişimini tanımlamak yerine, hedefe ulaşmada öğrenenin amacı, görevin etkisi ve çevre özelliklerini vurgulamıştır. Buna göre aşamalar; • Hareketle ilintili düşüncenin oluşması ve • Sabitleme/Çeşitlemedir

Hareketle ilintili düşüncenin oluşması • Görevin sergileneceği ortam ve görev özelliklerinin, hareketle ilintili olarak gereksinimlerin anlaşılması. • Düzenleyici Şartlar (çok boyutlu beceri tanımı) ve diğer şartların ayrımının yapılması şarttır. • Hareket üretimi için (çevre ve görevin ortaya çıkardığı durumla ilintili olarak) ilgili ve ilgili olmayan bilgiler arasında seçici dikkatin kullanılması gerekmektedir.

Sabitleme/Çeşitleme • Sabitleme: kapalı beceriler için uygun olan hareket üretimi kalıbının detaylandırılması. • Çeşitleme: açık beceriler için hareket kalıbının detaylandırılmasıyla birlikte değişen ortamlara uyumun sağlanabilmesi ve amaca ulaşabilmek için hareketin çeşitlendirilmesi gerekir.