Tüketici Kararları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖRGÜTLERİN KİTLE İLE OLAN İLETİŞİMLERİ
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
XIV.BÖLÜM ÖRGÜTSEL SATINALMA DAVRANIŞI
Reklam Fotoğraflarında Görsel İleti Tasarımı
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
TÜKETİCİ DAVRANIŞI MODELLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
TÜKET İ C İ DAVRANIŞI TÜKET İ C İ SATIN ALMA SÜREC İ.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
XII.BÖLÜM DURUMSAL FAKTÖRLER
Bolum 4- 2.
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Probleme Dayalı Öğrenme
Pazarlama İletişimi.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
TÜKETİM PSİKOLOJİSİ VE SATIN ALMA MOTİFLERİ
VII.BÖLÜM TUTUMLAR TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
Tüketici Karar verme Süreci
Ambalajlama.
VII.BÖLÜM TUTUMLAR TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Yapılandırmacı Öğrenme
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
ARİF BALABAN Amerikan Mobil Pazarlama Birliği MMA’nın (Mobile Marketing Association) yapmış olduğu tanıma göre mobil pazarlama; organizasyonlara.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
İKNA SÜRECİ.
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
MAN 353 Tüketici Davranışının Temelleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Tüketici Kararları

Karar verme iki veya daha fazla seçeneklerden birini seçme durumudur. Tüketicilerin niçin ve nasıl davranışta bulundukları ile ilgili dört yaklaşım bulunmaktadır. 1)Ekonomik insan yaklaşımı(Rasyonel insan,çok ideal) 2)Pasif insan(Rasyonel değil,amaçsız.Tüketicinin eşit rolünü görmezden gelir) 3)Problem çözücü insan(Birey düşün adamıdır,sorun çözmek için çabalar.) 4)Duygusal insan.

Satınalma davranışının türü iki temel kavrama dayanarak açıklanabilir Tüketicinin ilgilik düzeyine göre Tüketicinin markalar arasında çok ya da az fark algılamasına göre. Çok ilgi duyulan ve gösterilen satınalma durumunda tüketicilerin ussal süreci şöyledir: a)Aktif öğrenme ile markalar hakkında inançlar oluşturulur. b)Markalar değerlendirilir c)Satınalma kararı verilir Düşük ilgililik durumunda aktif bilgi aramaz çevreden gelen bilgileri pasif şekilde algılar.

Az ilgili tüketicinin ussal süreci ise şöyledir: a)Pasif öğrenme ile markalar hakkında inanç oluşturur. b)Satınalma kararı verilir. c)Satınalma ve kullanımdan sonra değerlendirme yapılır. Bir ürünle uzun süreden beri ilgilenme “sürekli ilgililik” olarak ifade edilir. “Durumsal ilgilenme”geçici olarak ürünle ilgilenme durumudur.

ÇOK İLGİLİK AZ İLGİLİLİK Markalar Arasında Önemli Fark Algılandığında KARMAŞIK SATINALMA DAVRANIŞI DEĞİŞİKLİK ARAYAN SATINALMA DAVRANIŞI Markalar Arasında Çok Az Fark Algılandığında ÇELİŞKİ AZALTICI SATINALMA DAVRANIŞI ALIŞKANLIĞA DAYALI SATINALMA DAVRANIŞI

Karmaşık Satınalma:Ürün pahalı ise,riskli ise,seyrek alınıyorsa,bireyle özdeşleşme olasılığı yüksek ise tüketicinin merak ve ilgisi daha çok olacaktır. Aktif bilgi arayışı var. Strateji:Pazarlamacılar ürünün özellikleri,her birinin nisbi önemi,ürünün kuvvetli yönleri hakkında bilgi vermeli.Ürünün diğer markalardan farkı vurgulanmalı.

Çelişki Azaltıcı Satınalma:Markalar arasında çok az fark görüldüğünde ve satınalmayla çok ilgilenildiğinde ortaya çıkar.Bilişsel çelişki olabilir.Bu tüketicilere satınalmadan sonra değişik iletişim stratejileriyle ulaşarak kararlarının doğruluğunu telkin edici ve destekleyici bilgiler vererek,kendilerini rahat hissetmeleri sağlanmalıdır.

Değişiklik Arayan Satınalma Davranışı:Az ilgi,markalar arasında önemli fark görüldüğünde oluşur.Sık marka değiştirilir. Bazen hep aynı marka satın alınabilir.Bu durum marka bağımlılığından çok tüketici üşengeçliğindendir.

Alışkanlığa Dayalı Satınalma Davranışı: Karmaşık karar vermenin tersidir. Bilgi arayışı yoktur veya sınırlıdır. Seçenek değerlendirmesi yapılmaz veya sınırlı yapılır.Yararları: Tüketicinin riski azalır. Karar vermeyi kolaylaştırır. Alışkanlığa dayalı alınan ürünler genelde sık alındığından marka bağlılığı yaratmada önemlidir.

Pazarlama yönünden önemi Dağıtım:Alışkanlığa bağlı olarak satın alınan ürün ve markalar yaygın dağıtılmalıdır.Bu yolla tüketicide “hatırlatma etkisi “yaratılır. Ürün:Karmaşık karar verme süreciyle satın alınan ürünlerde satış elemanları önemli işleve sahiptir.Şatış öncesi ve sonrası hizmet önemlidir. Reklamlar ve mağaza içi satış çabaları:Karmaşık karar verme ile satın alınan malların reklamları bilgi verici olmalıdır.Alışkanlığa dayalı alınan mallarda hatırlatma reklamları daha önemlidir.

Fiyatlandırma:Alışkanlık ile satın alınanlarda fiyat indirimi hediye verme,örnek ürün dağıtımı başka markalara yönelmede önemlidir. Alışkanlık,öğrenme,marka bağlılığı arasında ilişki vardır.Pazarlamacılar tüketici davranışını pekiştirici faaliyette bulunmalıdır. Unutma olgusunu önlemek içinürün ve marka ile ilgili mesaj sık tekrarlanmalıdır.