YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Advertisements

T.C. ŞEHİTKAMİL KAYMAKAMLIĞI 75. YIL CUMHURİYET ANAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2016.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
MESLEKİ EĞİTİM VE İSTİHDAM SEFERBERLİĞİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik.
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Okul Öncesi Eğitim.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş veya herhangi bir kademesinden ayrılmış , devam eden , mezun olmuş, bireylere yönelik olarak, örgün eğitimin yanında veya dışında düzenlenen her türlü eğitimdir. İlgi ve gereksinimlere yöneliktir. Aşamalı ve kademeli değildir. Okul ya da okul özelliği taşıyan ortamlarda gerçekleştirilir.

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi Yaygın eğitim faaliyetleri, Anayasa, Türk millî eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri ile Atatürk ilke ve inkılâpları doğrultusunda evrensel hukuka, demokrasi ve insan haklarına uygun ve bir bütünlük içinde yerine getirilmesi için planlı kalkınma hedefleri kapsamında toplumun özellikleri ve ihtiyaçlarına göre;

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi a) Bireylerin millî bütünleşme ve bireysel gelişimini güçlendirici, yurttaşlık hak ve ödevlerini bilinçli olarak yapmalarını sağlayıcı, demokrasi kültürünü, düşünce, kişilik ve yeteneklerini geliştirici biçimde eğitim çalışmaları yapmak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi b) Bilmeyenlere okuma-yazma öğretmek, bilenlere eksik eğitimlerini tamamlamaları için sürekli eğitim imkânları hazırlamak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi c) Türkçenin doğru, güzel, etkili ve kurallarına uygun olarak öğretilmesi, kullanılması ve yaygınlaştırılması yönünde yurt içi ve ikili anlaşmalar çerçevesinde yurt dışı için öğretim programları hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi ç) Millî kültür değerlerinin korunmasına, dünya kültürüne açık olarak geliştirilmesine ve yaygınlaştırılmasına yardımcı olmak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi Yöresel özellik ve ihtiyaçlara göre eğitim, öğretim, üretim, istihdam ve pazarlamaya yönelik çalışmalar ile nitelikli iş gücünün yetiştirilmesinde meslekî ve teknik içerikli eğitim çalışmaları yaptırmak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi e) Göç edenlerin yeni ortamlarına uyum sağlamalarına yönelik eğitim çalışmaları yaptırmak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi f) Sağlık kuruluşları ve alan uzmanları ile iş birliği yapılarak halk sağlığının korunması, aile planlaması, sağlıklı beslenme ve barınma, iyi bir üretici ve bilinçli bir tüketici olma niteliğini kazandırıcı çalışmalar yaptırmak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi g) Hayat boyu öğrenme anlayışıyla bireylerin; bilimsel, girişimci, teknolojik, iktisadi, sosyal, kültürel gelişmelerini ve serbest zamanlarını en iyi şekilde değerlendirme ve kullanma alışkanlıkları kazandırmak, yeteneklerini geliştirme imkânını sağlamak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi ğ) Özel eğitim gerektiren bireylere, gelişim özelliklerine göre, bireysel yeterlilikleri doğrultusunda okuma-yazma öğretmek, bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi h) Aile eğitimi programları ile Türk aile yapısını güçlendirerek toplumsal yapının korunmasını sağlamak ve bu amaçla sürekli eğitim imkânları hazırlamak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi ı) Toplumda sevgi, hoşgörü, diyalog, iş birliği, farklılıklara saygı, yardımlaşma ve birikimleri paylaşma kültürünün gelişmesini sağlamak,

1-Yaygın Eğitimim Amaç ve İşlevi i) Yaşlı bireylerin sosyal ve ekonomik hayata etkin olarak katılımları için eğitim çalışmaları yapmak amacıyla düzenlenir. Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği 2. Bölüm Madde:4

2. Yaygın Eğitimim İlkeleri a) Herkese açıklık b) İhtiyaca uygunluk c) Süreklilik ç) Geçerlilik d) Planlılık e) Yenilik ve gelişmeye açıklık f) Gönüllülük g) Her yerde eğitim ğ) Hayat boyu öğrenme h) Bilimsellik ve bütünlük ı) İş birliği ve eş güdüm

3.Yaygın eğitimin Özellikleri

3.Yaygın eğitimin Özellikleri Örgün Eğitim Eğitim kurumu okuldur. Kademeli yani aşamalıdır. (1. sınıf, 2. sınıf vs) Ön şartı vardır. Okulöncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim ve yüksel öğretim vs. (İlkokulu bitirmeden orta okula başlanmaz.) Bitirene belge Diploma vardır. Yaygın Eğitim Okulda değil herhangi bir kursta eğitim verilir Bu kurs devletin ya da özel bir kurumunda olabilir. Kademe yoktur. (1. sınıf, 2. sınıf vs gibi kademeler yoktur.) Örgün eğitime göre esnek ve özgür bir yapıdadır. İsteğe bağlıdır Sertifika verilir

4.Yaygın Eğitim Programları 1 - Merkezlerce; yaş, eğitim düzeyi ve cinsiyet farkı gözetmeksizin kursiyerlerin ilgi, istek, yetenek ve beklentileri doğrultusunda bilgi, beceri ve davranışlarını geliştirmek amacıyla, yaygın eğitim programları ile kısa süreli ve kademeli mesleki ve teknik eğitim programları hazırlanarak uygulanır. Bu Yönetmeliğin 30 uncu maddesi kapsamında açılan mesleki ve teknik eğitim ile ilgili kurs programlarının hazırlanmasında, Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliğinin ilgili hükümleri uygulanır.

4.Yaygın Eğitim Programları 2 - a) Hayat boyu öğrenme uygulamaları doğrultusunda kişisel gelişim taleplerinin karşılanmasının yanı sıra değişen ve gelişen ekonomiye iş gücü duyarlılığının artırılması için kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içerisinde kursiyerleri, ilgi, istek ve yeteneklerine uygun olarak üretken, bilinçli, yenilikleri ve gelişmeleri izleyen ve kendini buna göre sürekli geliştiren, iyi insan, iyi vatandaş olarak yetiştirmek, istihdam için gerekli ve ihtiyaç duydukları yeterlikleri kazanmalarına uygun eğitimleri sağlamak; araştıran, geliştiren, değerlendiren, tasarlayan, girişimci bireyler olarak yetiştirmek,

4.Yaygın Eğitim Programları amaçlarını taşır. 4.Yaygın Eğitim Programları b) Bir meslek sahibi olup mesleğinde ilerlemek isteyenler ile meslek değiştirmek isteyenlere ilgi, istek ve yeteneklerine uygun meslek edindirmek, amaçlarını taşır. Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği 7. Bölüm Madde:36

4.Yaygın Eğitim Programları Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Kurs Programları HEM Mesleki Eğitim Gelişim Programı Yaygın Eğitim Programları Mesleki Programlar Sosyal Kültürel Programlar Kişisel Gelişim Programları Spor Programları

4.Yaygın Eğitim Programları 31.08.2017 tarihi itibari ile 3177 adet olan hemfoet kursları Yaygın Eğitim Kurumlarının açacakları kursların temelidir.

YAYGIN EĞİTİM HALK EĞİTİMİ MEREKEZLERİ ÖĞRETMEN VE USTA ÖĞRETİCİ ORYANTASYON KURSU İsmail ÇİNPOLAT Turhal Halk Eğitimi Merkezi ve Akşam Sanat Okulu Müdürü (Yetişkin Eğitimi Ağiticisi)