Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşletme, belli ölçüde kar elde etmek ve hizmet yaratmak amacıyla üretim faktörlerini bilinçli ve sistemli olarak bir araya getirip tüketicilerin istekleri.
Advertisements

YÖNETİM TANIMI, ÖNEMİ, AMACI
Öğrenme Faaliyeti 1 Yönetim Çiğdem YILDIRIM 626 Doruk YOĞURTÇU 628
Aşağıdaki hangisi klasik kuramcılar arasında yazarlardan yer almaz
YÖNETİM Toplum içinde yaşayan insanların yaşamlarını sürdürebilmeleri için ihtiyaçlarının karşılanması gerekir. İhtiyaçları karşılayacak olan mal ve hizmetlerin.
Yönetim Kuramları ve Temel Yönetimin Yaklaşımları
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
EĞİTİM YÖNETİMİNE GİRİŞ
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
12. Stratejik yönetim.
Bölüm 12 Stratejilerinin Uygulanması-1 İşletme Yapıları ve Sistemler
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İKY Tarihsel Dönüşümü (Yaklaşımları) Klasikler, Neo-Klasikler, Modern
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
SEKRETERLİK HİZMETLERİ-I İŞ PLANI
Prof. Dr. Rana Özen Kutanis
İş Analizi ve İş Dizaynı
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
HAZIRLAYAN SEVDA DEMEZ.
MODERN YÖNETİMDE SİSTEM YAKLAŞIMI Didem PEKUYAR
Henri Fayol ve Yönetim Süreci “Sınai ve Umumi İşlerde İdare” ( )
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
YÖNETİM ve YÖNETİM KURAMLARI
YÖNETİM BİLİMİNİN GELİŞİMİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İşletmelerde İletişim
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
NETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ NEO-KLASİK EKOL (DEVAM)
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
İşletmelerde Küçülme.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ Prof. Dr. Ş. Şule ERÇETİN.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
2) NEO KLASİK (GELENEKSEL) YÖNETİM
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Matriks Organizasyon Yapısı
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gruplarla Sosyal Hizmet Dersi (Sosyal Çalışma Mesleğinin Yöntemleri)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK

Yönetim

Yönetim Başkaları aracılığı ile amaçlara ulaşmaktır. İnsanlara iş yaptırma bilim ve sanatıdır.

Yönetim “Örgüt amaçlarının ekonomik, verimli ve etkili olarak gerçekleştirilmesi için, planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim fonksiyonlarına ilişkin, kavram, ilke, teori, model ve tekniklerin sistematik ve bilinçli bir şekilde uygulanması faaliyetlerinin tümüdür.”

Sağlık Hizmetleri Yönetimi Sağlık Hizmetleri Sisteminin amaçlarına ulaşması için planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim fonksiyonlarına ilişkin kavram, ilke, kuram, model ve tekniklerin sistematik ve bilinçli bir şekilde uygulanması faaliyetlerinin tümüdür.

YÖNETİM BİLİMİNİN GELİŞİMİ Klasik Yönetim Dönemi: 1880 - 1940 Neo - Klasik Yönetim Dönemi: 1940 – 1960 Modern Yönetim Dönemi: 1960 – 1990 Yönetimde Son Gelişmeler: 1990 +

Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi Yönetim ve organizasyon alanında genel kabul gören ilk sistematik görüşlerdir, Günümüzde halen başvurulan yaklaşımlardır, Farklı ülkelerde farklı zamanlarda ortaya çıkan bu görüşler topluluğu üç ayrı odakta toplanan görüşlerden oluşur

Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi ABD – Frederick W. Taylor – 1911 Bilimsel Yönetim Yaklaşımı Fransa – Henry Fayol – 1916 Yönetim Süreci Yaklaşımı Almanya – Max Weber – 1904/1924 Bürokrasi Yaklaşımı

Neo – Klasik (Davranışsal) Yönetim Dönemi Davranışsal Teori’nin üzerinde durduğu ana konular: Bir örgüt içinde çalışan “insan” unsurunu anlamak, İnsan yeteneklerinden azami ölçüde yararlanabilmek, Örgüt yapısı ile çalışanların davranışları arasındaki ilişkileri incelemek Örgüt içerisinde insanların oluşturdukları informal ilişkileri, sosyal grupları ve etkilerini anlamak İletişim, algı, motivasyon, değişim, anlaşmazlık, çatışma, ihtiyaç ve yetkilerin değişim ile davranışların değişimleri arasındaki ilişkiyi anlamak Çalışanın işinden tatmin olması, bunu etkileyen faktörler ve tatmin ile verimlilik arasındaki ilişkileri açıklamak

Modern Yönetim Dönemi Sistem Yaklaşımı: Durumsallık Yaklaşımı:

Sistem Yaklaşımı Sistem; birbiriyle ve çevreyle ilişkili belirli parçalardan oluşan bir bütündür.

Durumsallık Yaklaşımı Değişik durum ve koşullar yönetimde başarılı olmak için değişik kavram, teknik ve davranışlar gerektirir.

Yönetimde Güncel Kavramlar ve Yaklaşımlar TKY, Öğrenen Organizasyon, Kıyaslama, Personel Güçlendirme, Dış Kaynaklardan Yararlanma, Yönetişim.

Toplam Kalite Yönetimi Üretimde bilimsel esaslar ile müşteri ihtiyaç ve beklentilerinin esas alınmasıdır.

Dış Kaynaklardan Yararlanma Kurumların kendi sahip oldukları yetenek ve becerileri esas alan işleri yapmaları; bunlar dışındaki işleri, başka işletmelerden almasıdır.

Kurumlararası Karşılaştırma (Kıyaslama) Kurumların kendi performansını arttırmak için, üstün performansı olan diğer kurumları incelemesi, bunların iş yapma yöntemleri ile kendi yöntemlerini kıyaslayarak çıkardığı sonuçları uygulamasıdır.

Personeli Güçlendirme Yardımlaşma, paylaşma, yetiştirme ve ekip çalışması ile çalışanların karar verme haklarını arttırmak ve çalışanları geliştirme sürecidir.

Öğrenen Organizasyonlar Kurum çalışanlarının yeni bilgi üretmelerini, bunu paylaşmalarını, bu bilgiyi kurum bilgisi haline getirerek sorun çözümünde kullanmalarıdır.

Yönetişim Alınacak kararlardan etkilenen bütün tarafların bu kararların oluşumuna ve uygulanmasına katılmasıdır.

Sonuç Yöneticilikte doğuştan gelen yeteneklerin payı Sonradan kazanılan becerilerin payı Öğrenme Modern yönetim araçlarından faydalanabilme Sürekli yenilenme….

Sonuç Yöneticinin; Teknik konulara hakim bir uzman, İnsan davranışlarını anlayan bir psikolog, İç ve dış ilişkileri iyi yürütebilecek bir diplomat, Toplumsal gelişmeleri değerlendirebilen bir filozof ve Kurumunu değişime uyarlayabilecek bir önder olması gerekmektedir.

Kaynaklar Ağırbaş, İ. (2013) “Sağlık Hizmetleri Yönetimi”, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi Bölümü Ders Notları. Koçel, T. (2010) “İşletme Yöneticiliği”, Beta Yayınları