Kozmik Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Advertisements

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BİR ZAMANLAR…. BUGÜN (beton çağı) 2022.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
DEMOKRASİ EĞİTİMİ ve DEMOKRATİK EĞİTİM
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAK SEÇİMİNDE AİLELERE VE EĞİTİMCİLERE ÖNERİLER Doç. Dr. Ender DURUALP.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
EĞİTİMDE DRAMA.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
NEOKLASİK YÖNETİM ANLAYIŞI
2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
OYUN ve OYUNCAK.
Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Drama etkinlikleri planlanırken;
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM DERSİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
ÇOCUK İSTİSMARI İLE MÜCADELEDE BİRİNCİ BASAMAK YAKLAŞIMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuk şiddeti bir İMDAT ÇIĞLIĞI olarak karşımızdadır ve toplumsal hastalığın belirtisi olan bir yüksek ateştir. Şiddet uygulayan çocukların da “çaresizlik.
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Ahlak Gelişimi.
ŞEKİLLER.
MONTESSORİ EĞİTİM SİSTEMİ (devam)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖĞRETİM İLKELERİ.
ÇOKLU ZEKA TEORİSİ Dr. Gökçe Karaman Benli.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Öğrt. Grv. Dr. Serpil ALPTEKİN
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE METİNLER VE METİNLERİN İLETİSİ
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Kozmik Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
FELSEFE İLE DÜŞÜNME 2. ÜNİTE.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
I. Hafta Dil Nedir? Dilin Kökeni
Sunum transkripti:

Kozmik Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI MONTESSORİ EĞİTİMİ I Kozmik Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI

KOZMİK(EVRENSEL) ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ

Eğitimin asıl ilgi alanının ‘insanlık ve kültür’ olması gerektiğini çünkü insanların dünya adlı tek bir vatanı olduğunu söyleyen Montessori ırk, sınıf farkı olmaksızın tüm insanlığın tek bir ulus olarak görülmasi gerektiğinin altını çizer Montessori’ye göre gerçekte insanlar ‘Kozmik Plana’ göre birleşmiş durumdadır ancak bunu algılayamazlar. Evrensel şuur konusunda duyarlı duyarlı olan çocuklarda var olmasına katkıda bulunması gerektiği düşüncesinin bulunduğunu, bu hedefe ulaşmak için çocuklarda ‘şükran ve sevgi’ duygusunun uyandırılması gerektiğini söyler.

Ahlaki dünyevi uyumu olarak adlandırır. P.Oswald, Montessori’nin kozmik eğitiminin kavram anlayışında birbirini tamamlayan üç temel bulur. Bunları kozmik eğitimdeçocuğun; Nesnelere uyumu Bütünselliğe uyumu Ahlaki dünyevi uyumu olarak adlandırır. Montessori, özellikle küçük çocuk eğitiminde doğa ve kültürün savunulmasının gerekliliğini ve bunun anlamlı olmasında evrenin ahenkli düzenini temel alır.

KARA VE DENİZ YÜZEYLERİ

KARA VE SU YÜZEYLERİNİN BİÇİMLERİ

KABARTMA YERKÜRE İLE ÇALIŞMA

RENKLİ YERKÜRE İLE ÇALIŞMALAR

DÜNYANIN YAP-BOZ HARİTASI

KITALARA AİT YAB-BOZ HARİTALARLA ÇALIŞMALAR

KAYNAKLAR Çakıroğlu Wilbrant, E KAYNAKLAR Çakıroğlu Wilbrant, E. Okul Öncesi Eğitimde Montessori Yaklaşımı, Kök Yayıncılık, 2012.