Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
# Öğretilecek konuların bilgisayar programlama dil ve sistemlerinden yararlanarak öğretim amacıyla bilgisayara uygulanması sonucu oluşturulan ders programıdır.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
İrem BAYSAN Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık 1.Sınıf
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
REHBERLİKTE HİZMET TÜRLERİ
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Bireyi Tanıma Teknikleri I
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
ASSURE Modeli.
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Bilginin Organizasyonu
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Eğitsel Rehberlik.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
EĞİTSEL OYUNLAR.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
KİŞİSEL REHBERLİK.
Nitel Araştırmalar.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Program geliştirme.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik

Eğitsel Rehberlik Hizmetleri “Öğrenmeyi öğrenme” Eğitsel rehberlik hizmetleri öğrencilerin öğrenmeleri ve başarılı olmaları üzerine odaklanmaktadır. Eğitsel rehberliğe ilişkin bazı tanımlar; “Bireyin yetenek ve ilgilerine uygun bir eğitim dalı seçmesinde ve bu yolda başarılı olmasında kendisine yapılan yardımlardır” (Kuzgun, 1992). “Bireyin kendi yetenek, ilgi, ihtiyaç, kişilik yapısı ve mevcut imkan ve şartlarına uygun bir öğrenim dalı seçip, bu dalda başarı ile ilerlemesini sağlamak için yapılan psikolojik hizmetlerdir” (Tan, 1992). Eğitsel rehberlik genel olarak, öğrencilerin eğitsel gelişim ve sorunlarına yönelik verilen yardım hizmetleridir.

Eğitsel Rehberliğin Amacı Öğrencinin okula ve okulun bulunduğu çevreye uyum sağlaması Etkin ders çalışma becerilerini kazanma Öğrencilerin eğitsel kararlar vermesi ve seçimler yapması Başarıyı engelleyen etmenleri azaltma ya da ortadan kaldırma Öğrencilerin ilgi, yetenek, eğilim ve özelliklerine uygun bir eğitsel ortam yaratma Okul yaşamı ile meslek yaşamı arasındaki ilişkiyi kurma

Eğitsel Rehberlik Hizmetlerinin Kapsamı Zamanı etkili kullanma Öğrencilerin ilgi, yetenek ve özelliklerinin tanınması, öğrenme güçlüklerinin ve eğitsel ihtiyaçlarının saptanması Verimli ders çalışma yollarını öğrenme Okulu tanıma ve uyum sağlama Çalışma ortamını düzenleme Çalışma sürelerini ve aralıklarını planlama Okul ve sınıf kurallarını öğrenme Not tutma Öğrencilerin okul başarısını etkileyen faktörlerin belirlenmesi Aktif dinleme Hızlı ve etkili okuma Özet çıkarma Karar verme, amaç belirleme, plan yapma ve yürütme Plan yapma ve uygulama Öğrenmeye güdülenme Üst eğitim kurumlarının tanıtılması Öğrendiklerini unutmadan bellekte saklama Sınav kaygısının azaltılması Sınavlara hazırlanma Kaynaklardan nasıl yararlanacağını bilme Yeteneklerini geliştirme Öğrenme engelleri aşma Eğitsel seçimler yapma