Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BLG 368 Yöneylem Araştırması Serkan Türkeli. İlk hikayemiz Biri Thales’e sorar: “Sana göre dünyada biricik devamlı olan şey nedir?” –“Ümit” der; “zira.
Advertisements

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
1 DynEd DynEd (Dynamic Education) İNGİLİZCE DİL EĞİTİM SİSTEMİ Sanko Holding A.Ş. tarafından bağışlanmıştır.
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Bölüm I Hüseyin İlhan.
AFYON KACATEPE ÜNİVERSİTESİ ÇAY MESLEK YÜKSEK OKULU İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ZELİŞ KESKİN NO:
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Kişisel-Sosyal Rehberlik
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Rastgele Nesneler Dersi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Dersin Adı: Sosyal Hizmet Tarihi Sorumlu Öğretim Üyesi: Prof. Dr. Veli DUYAN Konu: Sosyal Hizmetin Beceri Temeli

Sosyal Hizmette Yetkinlik Sosyal hizmette yetkinlik; bilgi, beceri ve değerlerin bir ürünüdür. Sosyal Hizmet Eğitim ve Öğretim Konseyi (The Central Council for Education and Training in Social Work -CCETSW) sosyal hizmet öğrencilerinin yetkinliklerini gösterebilmeleri için uygulama gerekliliklerini karşılamaları, sosyal hizmetin değerlerini bütünleştirmeleri, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmaları, uygulamalarını yansıtmacı (reflexive) ve eleştirel bir şekilde çözümleyebilmeleri ve bilgi, beceri ve değerlerini uygulamaya aktarabilmeleri gerekmektedir (CCETSW 1996).

İletişim ve bağlantı kurma Gerek sözel gerekse yazılı iletişimde olsun, iletileri açık ve anlaşılır bir şekilde göndermek, etkili uygulama yapmanın temel bir unsurudur. Aynı zamanda bir diğer önemli konu da, insanların bize anlatmaya çalıştıkları şeylere de duyarlı olma konusudur.

Geliştirme ve muktedir kılma Geliştirme, insanların kendi güçlerini ve uzmanlıklarını kullanarak sorumluluklarını yerine getirmeleri, haklarını korumaları ve değişimi gerçekleştirebilmeleri için fırsat yaratmaktır (CCETSW 1996).

Değerlendirme ve plan yapma Sosyal hizmet uzmanının merkezi becerilerinden birisi değerlendirme ve plan yapmaktır. Bu eylem, bir anlamda durumun anahtar unsurlarının, güçlerin ve zayıflıkların, bir durumu çözmek için atılması gereken adımların resmini çizmek amacıyla bilgi toplama işidir.

Müdahale etme ve hizmet sunma Değerlendirme yapma müdahale için bir ön koşuldur ve ne zaman, nasıl müdahale yapılacağı, müdahale yapılıp yapılmayacağı, ne tür hizmetlerin sunulacağı veya organize edileceği çok büyük ölçüde değerlendirme ile belirlenir ve değerlendirmenin bir sonucu olarak plan yapılır.

Mesleki yetkinliği geliştirme Mesleki uygulamanın beklentilerinden birisi de uygulayıcıların sürekli olarak öğrenmesi ve gelişmesidir. Diploma alıncaya kadar öğrenme üzerinde odaklaşmak, ardından ileri düzeyde öğrenmek; yani sürekli mesleki gelişme için zaman, çaba ve enerji harcamayı bırakmamak gerekir.

Sosyal Hizmet Becerileri (Trevithick, 2000, ss. 82-83.) Karşılama/Selamlama İlişki kurma, empati Kendilik bilgisi ve sezgi Açık uçlu soruları kullanma Kapalı uçlu soruları kullanma “Ne” sorularını kullanma Yorumlama Açığa kavuşturma Özetleme Geri bildirim verme ve alma Bakım verme Teşvik etme İnceleme Sessizliğe izin verme ve kullanma Kendini açığa vurma Mizahı kullanma Mülakatı sonlandırma Vakayı kapatma ve ilişkiyi sonlandırma Tavsiye verme Bilgi verme Açıklama yapma Destekleme ve onaylama Güvence verme İkna etme ve yönlendirme Pratik ve maddi yardım verme Destek verme Yeniden şekillendirme Uyum sağlama Danışmanlık yapma Kaygıyı denetim altına alma Güçlendirme ve muktedir kılma Müzakere yapma Sözleşme yapma Savunuculuk Girişkenlik Meydan okuma ve yüzleştirme Süpervizyonu yaratıcı olarak kullanma Koruma ve kontrol Mesleki sınırları koruma Kayıt tutma Yatsıtmacı ve etkili uygulama yapma Model olma Düşmanlık, saldırganlık ve şiddeti ele alma Odağı koruma Mülakat için plan ve hazırlık yapma