YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Gösterip Yaptırma Yöntemi
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
ARAÇ GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ Dr.Mehmet Arif ÖZERBAŞ
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
insan kişiliğinin tam gelişmesini, insan haklarıyla temel özgürlüklere saygının güçlenmesini amaç olarak almalıdır. Eğitim “bütün uluslar, ırklar ve.
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Öğretim İlkeleri.
Bilgi aktarma. NEYİ öğrenecekler? NASIL öğrenecekler? NEREDE öğrenecekler? UYGULAMA Öğretmen Öğrenciler Rehber Lider Temel kavramları anlarlar, Yorumlar.
Teknolojideki hızlı gelişmeler öğretme ve öğrenme ortamlarında hızlı değişime ve çeşitliliğe yol açmaktadır. Bireysel öğrenme ortamındaki çeşitliliğin.
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
A.PROJENİN AMACI Bu projede öğrencilerin gözlem, sorgulama, araştırma ve değerlendirme yeteneklerini geliştirmek ve ilerleyen bilime ayak uydurabilmek.
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
Öğretimde teknoloji kullanma (laboratuvar-atelye)
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
Öğretimde Materyal Kullanımı
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MARETYAL TASARIMI
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
Öğrenme Nasıl Gerçekleşir?
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Çocuklara kavram öğretilirken kolaydan karmaşığa bir sıralama takip edilmeli ve öğretilen kavramlar herkes tarafından aynı anlamda algılanıyor.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ

Yabancı dil öğretiminde görsel araçların kullanılması, aktif duyu organlarının etkinliğini artırmakta dolayısı ile öğrenimi kolaylaştırmakta, hızlandırmakta ve öğrencileri isteklendirmektedir.

Yabancı dil öğretiminde kullanılan görsel araçlar sınıf içerisinde doğal bir ortamın oluşmasında öğretmene yardımcı olmaktadır. Gerçek ortamlara yakın bir düzen içerisinde yabancı bir dili öğrenmek öğrencinin ilgisini çekmektedir. Yabancı dil öğretiminde görsel araçlar ile yapılacak etkinlikleri, öğretilen kelimeler ile kavramların daha kolay öğretilmesi ve öğrenilmesine yardımcı olması muhtemeldir.

Görsel araçlardan bazılarının işitsel olma özeliği de vardır Görsel araçlardan bazılarının işitsel olma özeliği de vardır. İnsanların görme duyularıyla beraber işitme duyularını da uyaran bu araçlarla yapılacak yabancı dil öğretimi, öğrenmenin daha kalıcı olmasını sağlayacaktır. 

Texas Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre zaman faktörü sabit tutulduğunda hatırlama oranları şu şekildedir; insanlar okuduklarının %10’ unu, işittiklerinin %20’sini, gördüklerinin %30’unu, görüp işittiklerinin %50’ sini, söylediklerinin %70’ ini, yapıp söylediklerinin %90’ını hatırlamaktadırlar. Bu verilere göre, öğrenmede aktif olan duyu organlarının sayısı arttıkça öğrenmenin kalıcılığı da aynı oranda yükselmektedir. Bu durumda öğrenmede en etkili yöntem öğrenme sırasında aktif halde bulunma; yani yaparak ve yaşayarak öğrenmedir. Yabancı dil öğretiminde öğrencilerin motivasyonunu artırmak ve derslerden beklenen başarıyı sağlamak için bu duruma yönelik aktiviteler yapılmalıdır.[