Öğretimin Uyarlanması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
1. ÜNİTE ÖZEL EĞİTİM SÜRECİ.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Etkili Öğretmen Kimdir?
Eğitsel Rehberlik.
KAVRAM HARİTALARI.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖĞRENME STİLLERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Öğretimin Uyarlanması

SINIFIN DÜZENLENMESİ Sınıfın Fiziksel Çevresinde Yapılan Düzenlemeler Sınıfın ısı Sınıftaki ışık miktarı Gürültü düzeyi Sınıfın büyüklüğü Ulaşılabilirlik Oturma yerleri Öğretim ortamının dikkat dağıtıcılıktan arındırılması

Sınıf Kurallarının Oluşturulması Sınıf İkliminin Düzenlenmesi Sınıfın Genel İşleyişinin Düzenlenmesi https://www.youtube.com/watch?v=qh1meBo_m1w Zamanı Etkili Kullanma

Öğrenci Gruplarının Oluşturulması Büyük grup Öğretimi: Küçük grup Öğretimi Aynı beceri düzeyinde Farklı beceri düzeyleri Bireysel Öğretim

Öğretim Materyalinin Seçimi Ders kitapları Daha detaylı başlıklandırma Öğrenci ihtiyacına göre belirleme (büyük punto, kalın yaprak vb.) İlişkili başlıklandırma Destekleyici materyallerin kullanımının önünü açar nitelikte olma Öğretmen yapımı araçlar ve modeller Konu ve gelişimle örtüşmesi Başka bir konuyu öğrenirken de kullanmaya izin vermeli Tüm duyuları desteklemesi Öğrencilerin kullanımına da uygun olması

Öğretim Yöntemlerinin Uyarlanması Doğrudan Öğretim Önceki derste yapılan çalışmaların özetlenmesi ve kontrol edilmesi Yeni içeriğin ya da becerinin sunumu Rehberlik ve değerlendirme Geri bildirim vermek, düzeltmek ve gerektiğinde yeniden öğretmek Bağımsız alıştırmalar yapma fırsatı vermek Sürekli değerlendirme

Doğrudan Öğretimin Yönteminin Uygulanması Genel Bilgi Önceki ders özeti, yeni içeriğin sunumu, rehberlik ve kontrol, geri bildirim, bağımsız alıştırmalar, sürekli değerlenirme Uygulama öncesi yapılacaklar Analiz Performans belirleme, amaç yazma, ders planı hazırlama Uygulama Günlük gözden geçirme Konuların Sunumu Güdülenme ve dikkat Yönlendirilmiş Pekiştirme ve düzeltme Bağımsız alıştırmalar

İşbirliğine Dayalı Öğrenme Uygulama sonrası Öğretim Sonu Değerlendirme Haftalık ve Aylık Gözden Geçirme İşbirliğine Dayalı Öğrenme Akran Öğretimi İşbirliğine dayalı ev ödevi ekibi Parçadan bütüne öğretim tekniği Birlikte öğrenme tekniği

İşbirliğine dayalı öğrenmenin uygulanması Amaçların belirlenmesi Öğrencilerin gruplara ayrılması Ekip programına karar verme Sınıfın ve materyallerin düzenlenmesi Bireysel sorumluluk ve katılım sağlamak İşbirliği yapma becerisinin öğretilmesi İzleme ve değerlendirme

Öğrenmeyi Etkileyen Diğer Değişkenler Öğrencilerin Öğrenme Biçimleri: Bireyden bireye farklılık gösterir Farklı duyusal alanlardaki sınırlılık öğrenmeyi güçleştirebilir. Her ne kadar özel gereksinimli bireylerin öğrenmeleri duyulardan etkilense de normal gelişim gösteren öğrenciler de etkilenebilir. Belirlenmesi ve önlem alınması önemli

Görsel Algılama Problemleri Okurken ya da bakarak yazarken sıklıkla yerini kaybeder Resim, kitap ya da asetatla anlatılan görsel malzemeden hoşlanmaz Yazılı ödevlerde ya da testlerde çok yavaştır Gördüklerini hatırlamada güçlükleri vardır. Görmeye dayalı sözcük dağarcığı zayıftı.

İşitsel Algılama Problemleri Sesleri ve sözcükleri ayırt etmede güçlük Dersler sırasında dikkatini ve ilgisini kaybeder Sözel sunumlardan doğru notlar alamaz Duyduklarını hatırlamakta güçlük çeker Konuşanın yüzüne sürekli bakar ya da konuşmacıya doğru eğilir Yabancı seslerden rahatsız olur Söylenenleri yapmadan önce tekrar eder

Öğrencilerin Dikkat Süreleri Her öğrencinin dikkat süresi birbirinden farklıdır. Öğrencilerin gelişim düzeyleri göz önüne alındığında dikkat süreleri kısadır. Özel gereksinimli öğrencilerin süreleri akranlarından genelde daha sınırlıdır.

Ev Ödevlerinin Uyarlanması Okulda kazanılan bilginin evde uygulanmasına olanak verir. Ödevleri kendi hızlarına ve gereksinimlerine göre ayarlayabilir. Okulda tamamlanamayan ödevlerin evde tamamlanmasına olanak verir Bağımsız çalışma becerilerinin geliştirilmesine yardım eder. Okul ile aile arasında iletişim kurulmasına yardım eder.

Uyarlamalar Öğrencinin düzeyine uygun olmalıdır. Öğrenci özellikleri temel alınmalıdır. Ödev yazılı olarak verilmeli, basit ve anlaşılır bir dil kullanılmalı. Gerekirse ödevi deftere geçirme sürecinde ek süre tanınmalı ve kontrol edilmeli. Verilen ödevin anlaşıldığından emin olunmalı. Ödev için gerekli materyaller açıklanmalı gerekirse sağlanmalı. Ödevler mutlaka kontrol edilmeli gerekli düzeltmeler yapılmalı ve pekiştirilmelidir.