T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ "İNGİLİZ DİLİ ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ ÇALIŞTAYI" 1-6 Ekİm 2017 Yenilenen Öğretim Programları Çerçevesinde "İngilizce Ders Programları" This template can be used as a starter file for presenting training materials in a group setting. Sections Right-click on a slide to add sections. Sections can help to organize your slides or facilitate collaboration between multiple authors. Notes Use the Notes section for delivery notes or to provide additional details for the audience. View these notes in Presentation View during your presentation. Keep in mind the font size (important for accessibility, visibility, videotaping, and online production) Coordinated colors Pay particular attention to the graphs, charts, and text boxes. Consider that attendees will print in black and white or grayscale. Run a test print to make sure your colors work when printed in pure black and white and grayscale. Graphics, tables, and graphs Keep it simple: If possible, use consistent, non-distracting styles and colors. Label all graphs and tables. Doç. Dr. Perihan Savaş perihans@metu.edu.tr Orta Doğu Teknik Üniversitesi
1 2 3 İngilizce Öğretim Programlarına Genel Bakış Yenilen Programların Oluşturulma Süreci 2 Yenilenen Programların Felsefesi ve Uygulanması 3 This is another option for an Overview slide.
Öğretim Programı Öğretim Programı: Bir dersin seçilen hedefler doğrultusunda belirlenen içeriğinin hangi öğretim ve öğrenme yaşantılarıyla öğrencilere kazandırılacağını düzenler. Hangi amaçlara, kazanımlara yönelik? Ne tip bilgi, tutum, davranış, beceri? Hangi öğretim/öğrenim yöntem ve teknikleri? Ne tip materyaller? Nasıl bir değerlendirme?
Programın Temel Öğeleri Hedef İçerik Değerlendirme Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Öğretim programı ne değildir?
İngilizce Dersi Program Çeşitleri Structural Functional Notional Situational Topic-based Skills-based Lexical Task-based Process Multi-syllabus
Yenilenen İngilizce Dersi Öğretim Programları Geliştirme Süreci This is another option for an Overview slides using transitions.
İngilizce Dersi Programları ve Çerçeveler MEB Yönergeleri, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı (CEFR, 2011) Seviyeleri 2-8. Sınıflar Ingiliz Dersi Öğretim Programı 9-12. Sınıflar İngilizce Dersi Öğretim Programı Hazırlık 9-12. Sınıflar İngilizce Dersi Programı
Yenilenen İngilizce Dersi Programlarının Geliştirilme Süreci İhtiyaç Analizi (Okullar, öğretmenler, zümreler (30 il-40’ar sayfalık geribildirim) öğrenciler (300 Kişilik odak grubu), kaynaklar, CEFR) II Program grubu çalışmaları (9-12: Beş öğretim üyesi, altı MEB öğretmeni. Hazırlık 9-12: Öğretim üyesi koordinator ve 5 MEB Öğretmeni) Programın ilk taslağının teslimi III Paydaşlardan öneriler ve geribildirimler doğrultusunda düzenlemeler (Paneller, TTK Başkanlığı ile toplantılar, TTK websitesi yayını) Give a brief overview of the presentation. Describe the major focus of the presentation and why it is important. Introduce each of the major topics. To provide a road map for the audience, you can repeat this Overview slide throughout the presentation, highlighting the particular topic you will discuss next.
Yenilenen İngilizce Dersi Öğretim Programlarının Genel Felsefesi ve Uygulanması This is another option for an Overview slides using transitions.
İngilizce Dersi Programlarının Felsefesine Genel Bakış İletilişime Dayalı İçerik Özgün Aktivite ve Materyaller Uygulamaya yönelik Ölçme Teknoloji ile bütünleşik
Programların Genel Amaçları 1 İngilizceyi ulusal ve uluslararası ortamlarda etkili, akıcı, ve doğru bir şekilde kullanabilen bireyler yetiştirmek. İngilizceyi öğrenme ve öğretme ortamlarının dilin gerçek hayatta kullanımını yansıtmasını sağlamak. Öğretmenler ve materyal geliştiricileri için hem yeterli yönlendirme hem de yeterli esneklik sağlamak.
Programların Genel Amaçları 2 Öğrencilerin İngilizceyi: Etkileşimli Eğlenceli Tüm duyuları ile İstekli öğrenmelerini sağlamak.
Programların Genel Amaçları 3 Öğrencilerimizin İngilizce konusunda ihtiyaç duydukları alanlara daha fazla yer ve önem verme: Konuşma Becerisini Geliştirme Geleneksel Ölçme ve Değerlendirme yöntemlerine ek olarak dilin kullanımını ölçmeye yönelik performansa dayalı değerlendirme Öğrencilerimizin bağımsız öğrenci olma becerilerini geliştirme Öğrencilerimizin yaşantıları ve ihtiyaçları doğrultusunda öğrenme aktivite ve eğitim teknolojisinin kullanımı (Seminer ana konularımız)
İletişim Yetisi-Communicative Competence Grammatical Competence Discourse Competence Sociolinguistic Competence Strategic Competence (Canale and Swan, 1980)
Yeni İngilizce Dersi Programlarının Getirdikleri 1 Gramer çalışmalarına ağırlık vermek yerine dört dil becerisine (konuşma, dinleme, okuma, yazma)* yönelik öğrenme. Uzun metinler yerine daha fazla çeşitli paragraflar ile okuma ve yazma. Gerçekçi sayıda kelime öğrenimi. Günlük konuşma diline yer verilmesi ve pratiğe yönelik aktivite/materyal önerileri. İngilizcenin dil işlevleri ve örnek dil kullanımları.
Yeni İngilizce Dersi Programlarının Getirdikleri 2 İngilizce öğrenme ve öğretme materyallerinin/aktivitelerinin FATİH projesi kapsamında yer alan akıllı tahta ve Tabletler ile uyumunun sağlanması. (Videolar, bloglar, teknoloji paketleri, e-portfolyo, mültimedya) Öğretmenler ve materyal geliştiricileri için kolay anlaşılır ve takip edilebilir özlükte bir içerik sunmak.
Program İçerik Düzeni
Sınıflara Göre Öğrencilerin İngilizce Dil Yeterlilik Süreçleri s A1/B1 Hazırlık Sınıfı B1/B1+ 9. Sınıf B1+/B2 10. Sınıf B2/B2+ 11. Sınıf B2+/C1 12. Sınıf
Genel Beceri/Dilbilgisi/Kelime Bilgisi/Telaffuz Hedefleri s. 14, 15 Ağırlıklı dört temel beceri birbiri ile bütünleşik olarak, dinleme ve konuşma, Tümevarımsal dilbilgisi öğretimi ve sınırlı seviyede dilbilgisi yapısı ve, Ders başına en fazla yedi yeni sözcük bilgisi. Sınırlı seviyede telaffuz pratiği.
Temel Aktiviteler s. 14, 15 Rol-yapma/Canlandırma Grafikler/Tablolar Paragraf Okuma ve Yazma Bilgi Tamamlama Aktiviteleri Anketler/Kısa ve Sözlü Sunumlar Drama/Karşılıklı Konuşmalar/Sözlü Sunumlar Projeler Görev-bazlı Aktiviteler Tartışmacı/Betimleyici Metin Yazma Çevrimiçi araştırmaya dayalı aktiviteler
Önerilen Ortak Aktiviteler s. 23, 24 Haftalık Deyimler ve Atasözleri Konuşma Zamanı Okuma Zamanı EBA Teknoloji Paketi Projeleri* Elektronik Portfolyo Girişleri Video Blog Girişi*
Programda Kullanılan Dilin İşlevleri ve Örnek Kullanımların Listesi s
Ünite ve Tema Bazında Önerilen Kültürel Farkındalık Konularının Listesi s. 20, 21
Önerilen çevrimiçi ve basılı materyaller s. 22
İngilizce Dersi Programlarının Başarısı için En Önemli Koşullar s İngilizcenin sınıfta öğretmenler ve öğrenciler tarafından sürekli kullanımı Öğrencilerin gerçek yaşamda kullanabileceği türden özgün içerik ve aktivitelerin öğrenme ve öğretmede bütünleşik olarak verilmesi Konuşma ve dinleme becerilerinin bütünleşik olarak uygulamalı bir şekilde mutlaka ölçülüp değerlendirilmesi Çeşitlilik (öğrenim aktivitelerinde, etkileşimde, öğretme tekniklerinde) Öğrencileri öğrenme sürecine katma Kurum, sınıf ve öğrenci profili
İhtiyaç Analizi 1 Öğrecilerin: Seviyeleri (Girdiler) Yaşları Kültürel özelikleri Sosyo-kültürel özellikleri İlgi alanları İhtiyaçları Kişilikleri Motivasyonları Farklı öğrenme stilleri Dil öğrenme amaçları Give a brief overview of the presentation. Describe the major focus of the presentation and why it is important. Introduce each of the major topics. To provide a road map for the audience, you can repeat this Overview slide throughout the presentation, highlighting the particular topic you will discuss next.
İhtiyaç Analizi 2 Öğretmenlerin Kurumdaki Eğitim durumu ve yeterlilikleri İhtiyaçları İstekleri Kurumdaki Genel prosedürler (sınav, sınıf mevcutları)*! Hali hazırda bulunan destek, teknolojik araç ve gereçler
Pilot Çalışmalar Değerlendirme (Olumlu ve/veya İyileştirilmesi Gereken Yönler) Kitaplar Sınıf içi araştırmalar (Öğretmen, öğrenci araştırmaları) Üniversite-okul işbirlikleri
Teşekkür Ederim. Use a section header for each of the topics, so there is a clear transition to the audience.