HEM314 YARA BAKIMI HEMŞİRELİĞİ Yrd. Doç. Dr. Nurten TAŞDEMİR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

Mastarlar.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
ARAZİ ROBOTU KAVRAMSAL TASARIMI
İNŞAAT TEKNOLOJİSİ UYGULAMALARI I
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
1 Caner GÖK Uzman. YÜZEYSEL SULAR VE YERALTI SULARININ İZLENMESİNE DAİR YÖNETMELİK Sayılı 11/02/2014 tarihli R.G.  Amaç Ülke genelindeki bütün.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
JEOFİZİK ETÜTLERİ DAİRESİ
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ İNM 109 TEKNİK RESİM
1. İçerik Su Çerçeve Direktifi’ne göre Çevresel Hedefler ve Önlemler Programı Büyük Menderes Havzası Örneğinde Çevresel Hedeflerin Belirlenmesi ve Önlemler.
YANIKLARDA İLK YARDIM BEÜ ZONGULDAK SAĞLIK YÜKSEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ A.D.
04/02/2011İhsan DEMİREL1. GELİŞTİRİLEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ aylık çocuklara yöneliktir. Çocuk merkezlidir. 04/02/2011İhsan.
MAYOZ BÖLÜNME. Mayoz bölünme bitki, insan ve hayvanlarda üreme hücrelerinin (sperm, yumurta ve polen) oluşturulmasını sağlar. Canlıların üreme organlarında.
Bireyi Tanıma Teknikleri I
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Öğretimin Uyarlanması
HEM314 YARA BAKIMI HEMŞİRELİĞİ Yrd. Doç. Dr. Nurten TAŞDEMİR
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
SAĞIM Sağım, süt ineği işletmelerinin en önemli, aşırı özen gerektiren ve aynı zamanda en zor işlerinden birisidir. Günde 25 kg süt veren bir ineğin el.
Mastitis Çeşitleri Mastitis, şekillenen yangının derecesine göre subklinik ve klinik diye 2’ye ayrılır. Subklinik mastitiste, süt ve meme dokusunda gözle.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Bölüm 5: Araştırmalarda Ölçme ve Ölçekler
KANSER.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KARŞILAŞTIRMA ÖLÇÜTLERİ
a) Burada gördüğünüz eserler sizde hangi duyguları uyandırdı
TEKNİK RESİM GÖRÜNÜŞ (12. HAFTA).
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi
HEM 314 YARA BAKIMI HEMŞİRELİĞİ Yrd. Doç. Dr. Nurten TAŞDEMİR
İK MAKALESİ.
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
ŞEKER HASTALIĞI.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
TS 802 Haziran 2009 BETON TASARIMI KARIŞIM HESAPLARI
Türk Standartlarına göre Beton Karışım Hesabı
ESRA ÖNDER İŞLETME 2.ÖĞRETİM
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Geçerlik ve Kullanışlılık
Geliştirme Genel Müdürlüğü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM 13 STATİK ELEKTRİK. BÖLÜM 13 STATİK ELEKTRİK.
Vakum ve forseps uygulamaları Forseps tiplerinin tanıtımı Uygulamada temel noktalar Dr. Yusuf Taner KAFADAR
10. SINIF: 3. ÜNİTE: 3.2. Su Dalgası
Canlıların Büyüme ve Yaşamasına Etki Eden Faktörler
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
SAHA JEOLOJİSİ DERS 6.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
2017 TESKON ATİLLA GEDİK ORTAM HAVASINDAN BAĞIMSIZ ÇALIŞAN KATI YAKITLI ISITMA CİHAZLARI İÇİN HAVA ATIK GAZ BACA SİSTEMLERİ ATİLLA GEDİK.
Sunum transkripti:

HEM314 YARA BAKIMI HEMŞİRELİĞİ Yrd. Doç. Dr. Nurten TAŞDEMİR YARA DEĞERLENDİRME HEM314 YARA BAKIMI HEMŞİRELİĞİ Yrd. Doç. Dr. Nurten TAŞDEMİR

Yara Değerlendirmesi Kapsamlı ve doğru yara değerlendirmesi, etkili yara yönetiminin en önemli unsurudur. Yara değerlendirmesi, yara tedavisinin etkililiğinin izlenmesinde büyük önem taşımaktadır. Doughty DB (2004), Keast et all (2004), Worley (2003)

Yara Değerlendirmesi Tedavi seçiminde yol göstericidir. Yarada oluşan değişiklikleri takip açısından ve yara eğitiminde önemlidir. Hangi ürünün kullanılacağına karar vermede yol göstericidir. Demir A (2006)

Yara Değerlendirmesi Yaranın doğru ve geniş kapsamlı olarak değerlendirilmesi dikkatli ve sürekli yapılan gözlemler ve ölçümler ile olmaktadır. Yara izlem formları kapsamlı ve kolay değerlendirme yapmayı sağlar. Doughty DB (2004), Keast et all (2004)

Yara değerlendirme formları Yara değerlendirme formları, farklı şekillerde oluşturulmakta ve yara iyileşmesi sürecini baştan sona kadar rehberlik ederek belgelemenin doğru yapılmasına yardımcı olmaktadır.

Yara İzlem Formları Yara değerlendirmesi ile ilgili bir çok izlem formu geliştirilmiştir. Bu araçların içeriklerinin birbiriyle benzer olmasına karşın, yara izlem formlarında standardize edilmiş bir araçtan söz etmek mümkün değildir. Bolton et all (2004)

Yara Değerlendirme Formları Kullanıcıya kolaylık sağlamalı, Uzun zaman almamalı,

1. Yaranın etiyolojisi/ tipi: Akut yaralar (cerrahi insizyonlar, abrazyon, laserasyon), Kronik yaralar (basınç yaraları, diyabetik ülserler, arteriyel/ venöz ülserler), Travmatik yaralar (mekanik, termal, kimyasal)

2. Yara Bölgesi: Yara bölgesi anatomik bölge olarak belirtilmelidir. Yara bölgesi tanımlanırken kemik çıkıntılarının en yakın olduğu anatomik bölge ismi veya diğer anatomik belirleyiciler kullanılır.

3. Yara Ölçümü (Büyüklük; uzunluk, genişliği ve derinliği): Yara ölçülmesi sıklıkla yara değerlendirmesinin bir parçası olarak görülmekte ve yara düzenli aralıklarla yapılması önerilmektedir. Yara ölçümü yaranın boyutlarındaki değişiklerim izlenmesi açısından önem taşımaktadır

Yara değerlendirme formları Yarada oluşan tüm boyut değişiklikleri kayıt edilmelidir.

3. Yara Ölçümü (Büyüklük; uzunluk, genişliği ve derinliği): Yara değerlendirme formlarında Yaranın uzunluğu Yaranın genişliği Yaranın derinliği BELİRTİLMELİDİR

Yara Yatağının ve Yüzeyi (granülasyon, kabuk, ölü doku): Sağlıklı, canlı dokular Granülasyon dokusu (Kırmızı) Epitelyaldoku Sağlıksız veya ölü dokular Fibrinli (sarı) Nekroz (Siyah) Renk en önemli belirleyicisidir

Eksuda Miktarı ne kadar ? İçeriği nasıl ? Rengi nasıl ? BELİRTİLMELİDİR

Eksuda

Yara kenarı ve çevresinin değerlendirilmesi Sağlam Eritemli Masere Büllü Isı artışı Kaşıntılı

Sinüs boşluğu/Tünel Sinüs boşluğu/ tünel varlığı kontrol edilmeli, Derinliği saptanmalıdır. Kaydedilmelidir.

Ağrı Periyodik Sürekli yapılmalıdır. Aynı ölçüm aracı kullanılmalıdır. (VAS gibi) Yara izlem formunda belirtilmelidir.

Bakteriyel Denge: İzlem formunda kolonizasyon veya kontaminasyon belirtilmelidir. Etken mikroorganizma, yapılan mikrobiyolojik incelemeler kaydedilmelidir.

Pansuman materyali özelliği Seçilen pansuman/ yara örtüsü türü ve değişim sıklığı yara izlem formunda belirtilmelidir.