Peyzaj Resmi .

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÜNİTE : 8 HEPİMİZİN DÜNYASI. ÇOCUKLARIN ORTAK YÖNLERİ VE İLGİ ALANLARI Çocuklar; Sevmeye,Sevmeye, Korunmaya,Korunmaya, Bakılıp büyütülmeye muhtaçtır.Bakılıp.
GİRİŞ ETKİNLİĞİ Aşağıdaki sorularla ilgili düşünceleriniz nelerdir? Yağmur niçin yağar? Sıcak havalarda yağmur yağarken, soğuk havalarda kar yağmasının.
DOĞAL AFETLER Kendiliğinden olan ,can ve mal kaybına neden olan olaylara “DOĞAL AFETLER DENİR”. DOĞAL AFETLER.
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Yarışmada; Hayat Bilgisi 5 soru Türkçe 6 soru Matematik 5 soru ve Genel kültür 4 soru olmak üzere Toplam 20 soru.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
Karakalem Tekniği ve Özellikleri
Metin içi özellikler metin dışı özelliklerle yakın ilişki içerisindedirler. Bunlar çeviri stratejilerinde kolaylıkla belirlenebilirler. Örneğin Felsefe.
Mısır danatında resim ve heykel
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
MANZARA RESMİ.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
DOĞAL AFETLERAyten IŞILDAĞ1 DOĞAL AFETLER. Ayten IŞILDAĞ2 DOĞAL AFETLER Kendiliğinden olan,can ve mal kaybına neden olan olaylara “DOĞAL AFETLER DENİR”.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
EQUIZSHOW.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Resim Performans Ödevi
Çağdaş Türk sanatını konu alan birçok kaynakta, ulusal ve yöresel Türk resminin kurucusu ve öncüsü olarak nitelendirilen Turgut Zaim, 1906 yılında İstanbul`da.
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
AĞAÇLANDIRMA VE GENÇLEÇTİRME ÇALIŞMALARININ BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİĞE ETKİSİ İsmail KÜÇÜKKAYA Orm. Yük. Müh.
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Mekanda Strüktür Çalışmaları
Metinlerin Sınıflandırması
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ABD'de pop sanatı Türkiye'de pop sanatı Başlıca Pop-Art sanatçıları
RENKLİ RESİM UYGULAMALARI I
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
JANR RESİM.
1. RİP Kıyıdan / Plajdan denize doğru olan bir akıntıdır.
Northwind traders Biz Kimiz?
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
TEK KAÇIŞ NOKTALI PERSPEKTİF
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
CÜMLE TÜRLERİ YÜKLEMİNİN TÜRÜNE GÖRE Fiil Cümlesi
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
YAĞMURUN KARIN OLUŞUMU YERYÜZÜNDE SUYUN UĞRADIĞI DEĞİŞİKLİKLER
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Fotoğraf Terimleri- Diyafram
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
IŞIK VE GÖLGE.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tezin Olası Bölümleri.
RENK.
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Işığın Kırılması.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hazırlayan: Eray POLAT Numara:
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sunum transkripti:

 Peyzaj Resmi 

Ünitenin Adı : Peyzaj resmi                            Sınıf                                             : 7.Sınıf                                        Süre                                             : 2 Ders Saati         

                                                                      ÖN TEST 1 .Peyzaj resmi konusunu ............ alır. Peyzaj resmi ….... yy da …...... ortaya çıkmıştır. A)iç mekan –17- ülkemizde B) figüratif resimden - 16 – Asya C) Doğadan - 15- Avrupa D) Portre resminden –15-avrupa 2. Peyzaj resmi türleri 6 tanedir isimlerini yazınız 1                                                                          4 2                                                                          5 3                                                                          6 3. peyzaj resmi örneği yazınız

•Peyzaj resmi Resim başlığı altında KONULARINA GÖRE RESİM TÜRLERİ arasında yer alır •Peyzaj sözcüğü manzara ya da daha doğrusu kır manzarası, kır resmi                   anlamında, fransızca’dan alınan resim ve fotoğraf sanatına ait bir terimdir. •Uygulama alanı zamanla genişleyerek, bir bahçeden çok büyük, birçok bahçeleri, yerleşim alanlarını, korulukları, kırsal alanları içine alacak kadar büyük doğa parçalarının düzenlenmesinden, kent planlama branşına kadar dayanmıştır.   •Peyzaj resmi sanatı  Konusunu doğadan alan resimlerdir.Dağlar, ovalar, ağaçlar, nehirler ve ormanları içeren manzaraları betimlemektedir. Peyzaj resminde gökyüzü de vazgeçilmez bir unsur olarak yer almaktadır

Başlarda peyzaj resmini portre resimlerinin arka plan çalışmaları kısmındaydı 15.inci yüzyıl başlarında Avrupa resim sanatında daha çok dinsel konulu temalarla ortaya çıkmıştır. Daha sonralarında doğa Tanrı'nın doğrudan bir oluşumu olarak görülmüş  ve kısmen artan sanayileşme ve şehirleşmenin doğadan birçok insanın  yabancılaşıyor olma  fikrine göre tahrik unsuru olup doğal peyzaj resmi önem kazanmıştır.

20 yy başlarında ise peyzaj tanımı meydan .20 yy başlarında ise  peyzaj tanımı meydan. Tür kentsel ve endüstriyel manzara kapsayacak şekilde genişletildi ve sanatçılar peyzaj işlerinin oluşturulmasında kentsel görünüme yer verdi.öyle bakılınca içinde yaşadığımız dünya kaldırım taşından çocuk parkına doğa yürüyüşü yaptığımız dere kenarına ,bir müzenin bahçesindeki eserlerin yerleştirilişine ,çok katlı bir binanın çevre düzenlemesine ,evimizin bahçesi ve rengine kadar hissettiklerimizin gördüklerimizi  yansıtmamızın bir açılımı oluyor.

PEYZAJ RESMİ YAPARKN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER        •Resimde eşitlikleri bozmak gerekir. Yatay çizgileri, yatay hatları Ağaçlar,  telgraf direkleri gibi dikine biçimlerle desdeklemek önemlidir             •Peyzaj resminde de portre resminde  olduğu gibi modeldeki bazı kısımları  bilinçli olarak değiştirmek, sadeleştirmek veya abartmak gerekebilir.   •Kompozisyonda büyük leke, orta büyüklükte lekeler, küçük lekeler  •Çizgi ve renk perspektifi, peyzaj çalışmalarında önemlidir.Derinlik, perspektif yardımıyla verilir. Arka plana doğru gittikçe;  renkler, silikleşir, soluk bir hal alır bulunmalı

Peyzaj Türleri : 6 tanedir. •Gökyüzü veya Bulut Peyzajları: Bulutları, hava veya atmosfer durumlarını betimleyen resimlerdir.                :       Sanatçı                             :   Kenneth MacQueen  Eserin adı                        : Yaz gökyüzü  Yapıldığı dönem            :1935  Yapıldığı Yer                   : Millmerran, Darling Downs, Queensland, Avustralya   Malzemeler ve Teknik : çizimler, suluboya, siyah kalem çizimde üzerinde suluboya resim   Boyutlar                         : Görüntü 38.7 hx 50.0 cm levha w 38.7 cm w hx 50.0  Resim hakkı                   : MacQueen ailesi 

Mehtap Peyzajları: Gece, ay ışığıyla aydınlanan manzara ve gece ortalarını betimleyen resimlerdir.   Sanatçı                   :Vincent van Gogh   Eserin adı                :Yıldızlı Gece  Yapıldığı dönem     : 1889  Yapıldığı yer            : Saint-Rémy-de-Provence  köyünün gece vakti görünüşünü resmetmiştir  Çalışmanın teknigi : yaglı boya  Boyutları                 :73,7 cm × 92,1 cm (290 in × 363 in)  Konum                     : New York daki Museum of Modern Art müzesinde bulunmaktadır. 

Kent Peyzajları: Genellikle kuşbakışı ya da yüksek bir noktadan kent görünümlerini betimleyen resimlerdir.   Sanatçı : Hendrick Avercamp    serin Adı :patenciler ile kış manzara    Tarih:  1608 Rijksmuseum , Amsterdam    Teknik: Tuval Üzerine Yağlı Boya    Yer: Kamu Malı

Deniz Peyzajları: Okyanus, deniz ve kıyı manzaralarını betimleyen resimlerdir     Sanatçı :JWM Turner      Eserin adı  : Minotaur shipwreck      Tarih : Yaklaşık 1880      Yöntem: tuval üzerine yağlı boya       Mevcut konum : Museu Calouste Gulbenkian

•  Nehir Peyzajları: Nehir kıyısı ya da nehir boyunca konumlanan nesneleri ve ortamları betimleyen resimlerdir Sanatçı                : İvan İvanoviç Shishkin.   Eserin adı           : Ormandaki Akış .  Tarih                   : 1895  Teknik                :  yağlı boya   Mevcut konum : güzel sanatlar Yekaterinburg Museum 

YABANCI RESSAMLAR Sanatçı: Claude MOnet Eserin adı :mavinin uyumu                                             Sanatçı: Claude MOnet                  Eserin adı :mavinin uyumu                 Tarih :1893                 Teknik: tuval üzerine yağlı boya                 Boyut:107 cm (× 28.9 42) 73.5 cm                 Konum: Musée d'Orsay , Paris, Fransa 

Sanatçı Paul Cézanne   Eserin Adı :Asılmış Adamın Evi  Tarih :1873  Teknik : Tuval Üzerine Yağlı Boya  Boyut: 55,5 cm x 66.3 cm,   Konum :Musée d'Orsay, Paris 

                                               TÜRK RESSAMLAR  Nazmi Ziya (1881 – 1937)Eski Göksu 

Hoca Ali Rıza (1858 – 1939) Çubuklu Sırtların dan Boğaz’a Bakış 

Hikmet Onat (1882 – 1977  Resim 5  Ressam               :Hikmet Onat    Eser adı              :  Kurbağalı dere  Tekniği               : tuval zerine yağlı boya  Boyutu               : 66.5 x 84 cm  Mevcut konum :Musee de Ankara heykeli  

Mehmet Ruhi Arel (1880 – 1931)  Manzara 

Sanat Eleştirisi Soruları A) Betimleme •Orada ne var ? •Ana tema nedir? •Hangi gereçler kullanılmıştır? • Eser hangi teknikle yapılmıştır? •Hangi çizgiler sanat yapıtında etkin görünüyor? •Hangi şekiller sanat yapıtında etkin  görünüyor? •Bulduğunuz ana örüntü ve dokuları adlandırın. • Sanat eserinin sanatçısının ismi nedir?

B)Çözümleme •Işık ve renk değerleri nasıl oluşturulmuş? •Eser nereden bakılarak yapılmıştır? •Eserde size en yakın ve en uzak şey nedir? Neden öyle görüyorsunuz? •Eserde biçimler nasıl düzenlenmiş? •Eserde değer (valör) nasıl kullanılmış? (açık, koyu, orta ya da yüksek kontrast •Eserde görülen nesneler ya da figürler gerçek büyüklüğünde mi yapılmış • Eser heykel ise hafif mi, yoksa ağır mı görünüyor?

C) yorumlama •Eserin ana teması nedir? •Sanatçı bu sanat eserini neden yapmış olabilir? •Sanat eserinde farklı anlamlar taşıyan simgeler var mıdır? Varsa nelerdir? •Eser size göre hangi nesneye benzeyen bir koku hissi veriyor? •Eser size göre hangi nesneye benzeyen bir tad veriyor? •Esersize göre nasıl bir ses veriyor? •Bu çalışmaya bir başlık bulun? •Eser size göre hangi nesneye benzeyen bir görüntü uyandırıyor? •Eserin insanlara anlatmak istediği özel bir mesajı var mıdır? Bu ne olabilir? •Esere baktığınızda çizgiler, renkler ve şekiller size ne hissettiriyor? •Bu çalışma bugün insanlara ne ifade ediyor olabilir ? •Bu çalışma o günün insanlarına ne ifade ediyor olabilir? (sanat tarihi)

D) Yargı •Bu eser güzel midir? Niçin? •Bu eser sana soğuk mu geliyor? •Sizce bu eser tarihi değer taşır mı? •Sizce bu eserin bir işlevi var mıdır? Niçin? •Bu eserden hoşlandınız mı? Niçin? •Eserin başarılı olduğunu düşünüyor musunuz? •Bu eser müzeye konulmaya değer bir eser mi? •Bu eser evinizin hangi odası için uygun olurdu? Niçin •Bir kişi niçin bunun gibi (eleştirisi yapılan eser) bir sanat eseri yapmak ister? •Eserin türüne ve öğrenci düzeyine göre gerekli görüldüğünde sorular arttırılabilir.

• Fırça Temizlemek İçin Bez ​ • 35/ 50 fon kartonu    Araç ve Gereç                            :    • A3 Boyutunda  veya Bristol ​Kağıdı                                                           • Akrilik Boya ​                                                           • Çalışmanın çıktısı ​                                                           • Fırça ​                                                           •  Palet                                                           • Spatula                                                 • Önlük                                                            •  Küçük Bir Kavanoz Su ​                                                            •  Fırça Temizlemek İçin Bez ​                                                            • 35/ 50 fon kartonu

Uygulama aşamaları ​                                                                           •Çalışmada kullanılacak görselin seçilmesi                       •Görselin kağıda geçirilmesi                       •Boya su ve fırçaların hazır edilmesi 

       •Çalışmanın üzerine üretilen fikrin eskizinin çizilmesi         •üretilen fikir doğrultusunda çalışmanın kişileştirme ve modernize edilmesi 

•Etkinlik sonunda çalışmanın kuruması ve paspartolanması 

THE END