ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLK SAAT YOKLAMALARIYOKLAMA FİŞLERİNİN ALINMASIVELİLERİN ARANMASI DURUMUN BİLGİSAYARA İŞLENMESİ TAKİP.
Advertisements

REHBERLİK DERS II.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI YAZILIMI
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Değerlendirme; Öğrencilerin öğrenme durumlarını, ilgi ve yeteneklerini keşfetmeye yardımcı olur. Öğrencilerin.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Projeler.meb.gov.tr Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI 2010.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
İKS İLÇE-İL-MERKEZ DÜZEYLERDEKİ RAPORLARI. İLÇE DÜZEYİ RAPORLARI.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
T.C. YENİCE KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
MEB TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KURUM STANDARTLARI İLÇE-İL-MERKEZ DÜZEYLERDEKİ RAPORLARI
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ANNELERİN ÇOCUKLARI ARASINDAKİ İLETİŞİM FARKLARI
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM VE İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI UYGULAMASI 1.İlk yapılacak iş veri girişinden okul mevcut durumu onaylanacaktır. 2.Okul aile birliği.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI
OKULA UYUM PROGRAMI.
İLKOKUL BİRİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI  DEĞERLENDİRME KILAVUZU  KAZANIMLAR.
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROĞRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE ÖĞRETMEN ETKİNLİK KİTABI.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
REHBERLİK ÖĞRETMENİ KILAVUZU
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI DEĞERLENDİRME KILAVUZU KAZANIMLAR

PLANLAMA Programın işleyişinin sorumlusu kurum yöneticileridir. Kurum yöneticileri değerlendirmede çok kaynaktan veri toplamayı esas almalı ve süreci iyi planlamalıdır. Planlamaya ilişkin işlem basamakları şu şekildedir:

Programın başlangıç ve bitiş tarihlerini belirleyiniz. PLANLAMA Programın başlangıç ve bitiş tarihlerini belirleyiniz. Gerekli görülüyorsa öğrencilerin ihtiyaç analizlerinin yapılacağı tarihi belirleyiniz. İhtiyaç analizi uygulama sürecinde kimlerin görevli olduğunu (OKULA UYUM SÜRECİ KOMİSYONU) belirleyiniz.

PLANLAMA Okul çalışanlarına Programın değerlendirme sürecinde kendilerinden neler beklendiği bilgisini veriniz. Okul çalışanlarına Program’a yönelik çalışma sürecini değerlendirmede hangi araçları kullanacaklarını açıklayınız. Programı değerlendirme sürecine ilişkin işleri kolaylaştıracak önlemleri alınız.

UYGULAMA SÜRECİ Sürecin planlandığı şekilde sürdürülüp sürdürülmediği kontrol edilmeli, aksaklıklar varsa ertelenmeden müdahale edilmelidir. Uyum Programı’nın kalitesini kontrol etmek için çok sayıda ölçek bulunmaktadır. Bunlar kitapların ekler kısmında yer almaktadır. Bu ölçeklerden ne kadar çoğu kullanılırsa elde edilen bilgiler o derece doğru olacaktır.

Uygulama Süreci Yönetici Öz Değerlendirme formunu kullanarak, Program’ın planlamaya uygun işleyip işlemediğini kontrol ediniz. Görevlendirilen çalışanların sorumluluklarını yerine getirip getirmediğini kontrol ediniz. Öğretmen, Rehber Öğretmen ve velilerden öz değerlendirme formlarını (Ek-4,5,6) doldurmalarını isteyiniz.

Uygulama Süreci Öz değerlendirme formlarını kontrol edip eksik noktaları belirleyiniz ve tamamlanmasını isteyiniz. Uygulama süreci sonunda öğretmenlerden öncelikle Öğrenci Uyumunu Değerlendirme Ölçeğini(Ek-1) doldurmalarını isteyiniz. Bu test ihtiyaç analizi olarak uygulama başında da uygulandı ise sonuçları karşılaştırınız.

Uygulama Süreci Gerekli görüldüğünde ve mümkün olan durumlarda Öğrenci Gözlem Formu Derecelendirme Ölçeğini (Ek-2) süreçteki gözlemlerine dayanarak doldurmalarını isteyiniz. Yönetici Memnuniyeti Anketini (Ek-7) kendiniz doldurunuz. Öğretmenlerden Öğretmen Memnuniyet Anketi’ni(EK-8) doldurmalarını isteyiniz.

Uygulama Süreci Öğretmenlerden Öğrenci Memnuniyeti Anketini (Ek-11) öğrencilerine uygulamalarını isteyiniz. Rehber Öğretmenlerden Rehber Öğretmen Memnuniyeti Anketini (Ek-9) doldurmalarını isteyiniz. Yönetici yardımcılarından ve öğretmenlerden Veli Memnuniyeti Anketini (Ek-10) ailelere uygulamalarını isteyiniz. Programın planlandığı şekilde uygulanıp uygulanmadığını kontrol etmek için Yönetici Öz Değerlendirme Formunun (Ek-3) eksik kalan kısımlarını tamamlayınız.

VERİLERİN ANALİZİ Toplanan verilerin analizleri, yöneticinin kendisi, yönetici yardımcıları veya yönetici tarafından görevlendirilen öğretmenler tarafından gerçekleştirilebilir. Veri analizleri; planlanan sırayla yapılan değerlendirme ölçekleri ve memnuniyet anketlerinin yönergelerinde verilen açıklamalara göre yapılır.

SÜRECİN RAPORLAŞTIRILMASI Yöneticiler, Program’a yönelik paydaşlardan gelen verilere ilişkin sonuçları öncelikle ayrı ayrı yorumlayacak ardından tüm bilgiler birleştirerek Program’ın genel değerlendirilmesini yapacaklardır. Değerlendirme sonuçları Uyum Programı’nın farklı yönlerine (içerik, uygulama, ölçme ve değerlendirme araçları vb. gibi) ilişkin bilgiler verecek şekilde ve paydaşların görüş ve algılarını ayrı ayrı yansıtacak şekilde rapor edilecektir.

Yönetici, öğretmen ve velilerin öz değerlendirme sürecinde görevlerinin % 60 veya daha fazlasını yapıp yapmadığını kontrol ederek raporlayınız. Var ise eksik bırakılan veya yerine getirilemeyen görevleri ve gerekçelerini belirtiniz. Öğrencilerin kazanımlara erişim düzeylerinin her alt alanda ve genelde, % 60’tan yüksek olup olmadığını kontrol ederek raporlayınız. Düşük performansları ve gerekçelerini belirtiniz. Yönetici, öğretmen ve velilerin memnuniyet düzeylerinin % 60 veya daha yüksek olup olmadığını kontrol ederek raporlayınız. Düşük memnuniyet düzeylerini ve gerekçelerini belirtiniz. Her bir ihtiyacında ve genel olarak öğrencilerin ihtiyaçlarının Uyum Programı sonunda veya dönem başındaki duruma göre önemli düzeyde karşılanıp karşılanmadığını kontrol ederek raporlayınız. Program’ın ihtiyaçları karşılama düzeyi düşük bulunmuşsa bu durumun olası nedenlerini belirtiniz Her bir ölçekten elde edilen bulguları dikkate alarak Program’ın kalitesini değerlendiren sonuç bölümünü yazınız.

DEĞERLENDİRME SONUÇLARININ PAYLAŞIMI Söz konusu rapor MEB, öğretmenler, veliler, öğrenciler ve uygun görülen diğer paydaşlarla paylaşılabilir. Kurum yöneticileri, Uyum Programı’na ilişkin değerlendirme sonuçlarını yapılan işlemler, ulaşılan sonuçlar ve alınan kararları kapsayan bir rapor hâline getirerek uygun görülen paydaşlarla web ortamında paylaşabilirler.

DEĞERLENDİRMEDE KULLANABİLECEKLERİ ÖLÇME ARAÇLARI Form Adı Uygulayıcı Form Türü Öğrenci Uyumunu Değerlendirme Ölçeği Öğretmen Dereceleme Ölçeği Öğrenci Kazanımları İçin Gözlem Formu Yönetici Öz Değerlendirme Formu Yönetici Kontrol Listesi Öğretmen Öz Değerlendirme Formu Rehberlik Öğretmeni Öz Değerlendirme Formu Rehberlik Öğretmeni Veli/Ebeveyn Öz Değerlendirme Formu Veli/Ebeveyn Yönetici Memnuniyet Anketi Öğretmen Memnuniyet Anketi Rehberlik Öğretmeni Memnuniyet Anketi Veli/Ebeveyn Memnuniyet Anketi Öğrenci Memnuniyet Anketi Öğrenci Değerlendirme Örneği

OKULA UYUM PROGRAMI ORTAOKUL KAZANIMLARI Kazanım Alanı Program Türü Okula Hazırlama Okula Yerleşme Okulla Bütünleşme Sosyal Bilgiler 3 Türkçe 1 Toplam 4

SOSYAL BİLGİLER PROGRAMI OKULA HAZIRLAMA B.T.1. Bulunduğu grup içindeki yerini fark eder. B.T.2. İçinde bulunduğu gruplara ait rolleri fark eder. B.T.3. Katıldığı gruplarda aldığı roller ile rollerin gerektirdiği hak ve sorumlulukları söyler OKULA YERLEŞME B.T.1. Bulunduğu çeşitli gruplar içindeki yerini kavrar. B.T.2. İçinde bulunduğu gruplara ait rolleri ilişkilendirir. B.T.3. Katıldığı gruplarda aldığı roller ile rollerin gerektirdiği hak ve sorumlulukları ilişkilendirir. OKULLA BÜTÜNLEŞME B.T.1. Bulunduğu çeşitli grup ve kurumlar içinde gruba uyum sağlar. B.T.2. İçinde bulunduğu gruplara ait rollerde etkin rol alır. B.T.3. Katıldığı gruplarda aldığı roller ile rollerin gerektirdiği hak ve sorumlulukları uygular.

Dinleme Kurallarını Uygulama. (Kazanımlar: Konuşan kişiyi dinler. TÜRKÇE PROGRAMI Dinleme Kurallarını Uygulama. (Kazanımlar: Dikkatini dinlediğine yoğunlaştırır. Görgü kurallarına uygun dinler. İletişimde yönergeleri dikkatle dinler.) OKULLA BÜTÜNLEŞME Dinleme Kurallarını Uygulama. Kazanımlar: Dinlemek için hazırlık yapar. Dikkatini dinlediğine yoğunlaştırır. OKULA YERLEŞME Dinleme Kurallarını Uygulama. (Kazanımlar: Konuşan kişiyi dinler. OKULA HAZIRLAMA

TEŞEKKÜR EDERİZ