Sevda DEMİRÖZ DEÜ AFET YÖNETİMİ YL 2016

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
AMAÇ  Riskli sanayi tesislerde kaza risklerini değerlendirmek,  İllerde, çevre ve toplumu etkileyebilecek düzeyde büyük kaza riski taşıyan sabit tesislerde.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Seytepe – Amina Majetic 1.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ DOKTORA PROGRAMI İŞ AKIŞ ŞEMASI ( YÜKSEK LİSANS DERECESİYLE KABUL EDİLENLER) 1.Yarıyıl: Ders Aşaması 1. yarıyıl.
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI İzleme Dairesi Başkanlığı Laboratuvarlar Şube Müdürlüğü GENEL MÜDÜRLÜK MAKAMI Haziran 2013 YÜZEYSEL SULAR VE YERALTI.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
1 Şubat 2014 Başbakanlık Müsteşarlık Makamına ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
U Ş AK FAT İ H ORTAOKULU MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K KURULU.
ACIL DURUM PLANLARı AYTUNÇ ŞIMŞEK ACİL DURUM YANGıN, PATLAMA, TEHLIKELI KIMYASAL MADDELERDEN KAYNAKLANAN YAYıLıM, DOĞAL AFET GIBI ACIL MÜDAHALE,
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
WEBQUEST (WEB MACERASI)
STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ VE İŞ AKIŞ SÜRECİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
Farabi Değişim Programı Oryantasyon Toplantısı
ANKARA 112 ACİL SAĞLIK HİZMETLERİNİN TELEFON ÇAĞRILARI
Temel Tıp Eğitiminin Human Papilloma Virüs (HPV) Farkındalığı üzerine etkisinin incelenmesi Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi ÖÇM 2 çalışma grubu.
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
ATT ve PARAMEDİKLERİN AFET ALANINDAKİ ROLLERİ
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Başkanlığı
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
İzmir İli Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu ve Ege Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Sahada Crush(Ezilme)Sendromunun.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
28 ŞUBAT SİVİL SAVUNMA GÜNÜ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
Nazlı ÖZTÜRK.
ÖZ GELİRLER.
ACİL DURUM PLANI.
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
BANKALARIN ORGANLARI GENEL KURUL
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Evet (60 AKTS GAB NO 2,50 tamamlandı mı ?) Evet Evet
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Doktora eğitim programı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ege Uzlaştırmacılar Derneği (EGE-UZ-DER) 2. Tanışma Toplantısı
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
‘‘KARİYERİNDE BAŞARI SENİN ELİNDE’’
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Sevda DEMİRÖZ DEÜ AFET YÖNETİMİ YL 2016 ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ACİL YARDIM VE AFET YÖNETİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN AFET MEVZUATI BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Sevda DEMİRÖZ DEÜ AFET YÖNETİMİ YL 2016

Giriş ve Amaç Afetlerde etkin müdahale sağlamak ve kayıpların en aza indirilmesi Bütünleşik Afet Yönetimi’nin başarıyla uygulanmasına bağlıdır. Gelecekte Bütünleşik Afet Yönetiminin her aşamasında görev alacak olan Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin afet mevzuatı bilgi düzeylerinin ölçülmesi hedeflenmiştir.

Sevda DEMİRÖZ, DEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Afet Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Gürkan ERSOY, DEÜTF Acil Tıp Anabilim Dalı Can Hüseyin HEKİMOĞLU, DEÜTF Halk Sağlığı Anabilim Dalı,Epidemiyoloji Bilim Dalı Fatma AKAN, DEÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Afet Yönetimi Tezli Yüksek Lisans

Gereç ve Yöntem Afet mevzuatı bilgi düzeyinin belirlenmesinde onbeş bilgi sorusu kullanılmıştır. Veriler araştırmacılarca hazırlanmış bir veri toplama formu aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmada örnek seçilmemiş olup evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiştir.

Bulgular Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Merkezi hangi durumlarda faaliyete geçmez? sorusunu 136 kişi doğru (%96) , 6 kişi yanlış (%4) cevaplamıştır. Afet ve Acil Durum Yönetimi Merkezleri illerde kimin başkanlığında kurulur? sorusunu 125 kişi doğru (%88) , 17 kişi yanlış (%12) cevaplamıştır.

Kimyasal Biyolojik Radyolojik Nükleer (KBRN) Tehlikelere Dair Yönetmelikte “Risk başlangıcının tespit edildiği eşik değerden itibaren, rüzgâr altında kalan, çevreyi ve yaşamı tehdit eden tehlikeli bölge” olarak tanımlanan alan ne olarak adlandırılır? sorusunu 120 kişi doğru (%85), 22 kişi yanlış (%15) cevaplamıştır.

Bir afetin genel hayata etkili olup olmadığına kim tarafından karar verilir? sorusunu 93 kişi doğru (%66), 49 kişi yanlış (%34) cevaplamıştır.

Sonuç ve Öneriler Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü öğrencilerinin afet mevzuatı bilgi düzeyleri yüksek olarak saptanmıştır. Katılımcıların ortalama doğru sayısı 12 ( %80 )’dir. Afet yönetim sisteminin istenen ölçüde planlanan hedeflere ulaşabilmesi için oluşturan Acil yardım ve Afet Yönetimi Bölümü öğrencilerinin afet mevzuatı ile ilgili teorik dersleri almalarının devamı sağlanmalıdır.

İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM demirozsevda@gmail.com https://www.facebook.com/sevda.demiroz.90 @SevdaDemiroz