İŞYERİNİN ÖNEMİ İşyerleri, emekçilerin bir araya geldikleri, üyelerin örgütlenmeyi, sendikayı hissettik-leri ilk yerlerdir. Sendikaların gücü, işyeri örgütlülüğünün.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
Eğitim Sen Ocak 2015 Yükseköğretimde Örgütlenme Ümit Akıncı, Eğitim Sen İzmir 3 No'lu Şube.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
«Ekonomik ve Toplumsal Örgütlenme Kuramı»
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ORGANİZASYON YAPISI.
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
Sendikaların Uluslararası
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Kişisel-Sosyal Rehberlik
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Madde 2: Tanımlar Bu Sözleşmenin amaçları bağlamında,
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRENME STİLLERİ.
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
TOPLUMSAL CİNSİYET PROBLEMLERİ VE HUKUK
Rastgele Nesneler Dersi
Sağlık Ortamında Şiddet
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TOPLUMSAL TABAKA ve SINIFLAR
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

İŞYERİ ÇALIŞMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI EĞİTİM SEN GENEL MERKEZİ

İŞYERİNİN ÖNEMİ İşyerleri, emekçilerin bir araya geldikleri, üyelerin örgütlenmeyi, sendikayı hissettik-leri ilk yerlerdir. Sendikaların gücü, işyeri örgütlülüğünün büyüklüğü ve yaygınlığı ile doğru orantılıdır. Sorunların açığa çıkarılması, çözümlerin geliştirilmesi ve hayat bulmasında atılacak ilk adımlar işyerlerinden başlar.

İşyeri Çalışmasını Etkileyen İç Etkenler Merkez-Şubeler ve işyerleri arasında yaşanan iletişim eksiklikleri İşyerleri ile olan bağın sürekli zayıflaması, Kadrolarda ve üyelerde görülen inançsızlık, umutsuzluk, Farklı sendikal anlayışların birbirini dışlayıcı tutumları, Yapılan işin az, eleştirinin çok olması, Günlük çalışma yerine, takvimsel çalışma, Diğer nedenler…

İşyeri Çalışmasını Etkileyen Dış Etkenler Neoliberal ideolojinin yarattığı tahribatlar, Emekçiler arasında yaratılan rekabet, Geleneksel önyargılar (etnik kimlik, mezhep vb) Siyasi kadrolaşma, soruşturma, sürgün ve cezaların etkisi, Örgütlenmeye inançsızlık, sendikalara güvensizlik, Sendikalar arasındaki ‘rekabet’ görüntüsü, Devletin/işverenin tutumu ve bu tutumun örgütlenmeye etkileri,

İşyerinde En Çok Karşılaşılan Sorunlar Eğitim Sen ve KESK’e yönelik önyargılar, Eğitim Sen üye ve yöneticilerinin olumsuz tutumları, Diğer sendikaların ve üyelerinin Eğitim Sen’e yönelik olumsuz tutumu, İdarenin/işverenin sendikamız üyelerine yönelik ayrımcı tutumları, Eğitim Sen üyelerinin sorunlar karşısında ortak hareket etme yeteneğinin zayıf olması.

İşyerinde Yaşanan Sorunların Nedenleri İşyerini tanımama, eğitim emekçilerinin demografik yapısını yeterince bilmeme, İşyerinde yaşanan sorunları şube ile zamanında paylaşamama/paylaşmama, İşyeri temsilciliğinin olmaması ya da var olanın yeterince işlememesi, İşyerinde sendikanın yeterince tanınması için gerekli çalışmaların yapılmaması, Üyelerin sendikayı yeterince tanımaması, Sorunlar karşısında sendika ilkeleri doğrultusunda davranmak yerine, bireysel ve anlık davranış geliştirme.

İşyeri Çalışması Yapılırken; İşyerlerinin genel özellikleri ve emekçilerin bileşimi (işçi/memur; kadrolu/sözleşmeli vb) belirlenmelidir. İşyeri faaliyetine yönelik program oluşturulmalı, İşyeri çalışma hedefleri somut olmalıdır. İşyeri çalışmasında faaliyetlerin temsilciler ve üyeler arasında paylaştırılmasına dikkat edilmeli.

İşyeri Çalışması Yapılırken; İşyeri faaliyetleri, mutlaka bir plana, programa dayalı olarak yürütülmek zorundadır. İşyeri çalışması sürekliliği olan bir faaliyettir. Sendika işyeri temsilcisi ve üyelerinin her türlü tutum ve davranışı işyeri çalışmalarını doğrudan etkiler. Güçlü bir işyeri örgütlülüğü oluşturamayan sendikaların büyümesi mümkün değildir.

İşyeri Çalışması Yapılırken; Kitlelerin günlük sorunlarıyla yakından ilgilenmek, onların en küçük taleplerini önemsemek sendika-nın, temsilcinin ve üyenin öncelikli görevidir. İşyeri temsilciliği önemsenmeli ve temsilciliklerin örgütlenmesi için özel çaba sarf edilmelidir. İşyeri temsilciliklerini, işyerlerindeki sorunlara müdahale eden, işyerlerinin bilgisini sendikaya; sendikadaki gelişmeleri işyerlerine ulaştıran bir noktadan değerlendirilmek gerekir.