10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi
Yükseköğretime Öğrenci Katılımı Bologna Süreci; Öğrencilerin merkezde olduğu sistem ve yapılanma Öğretenin neyi öğreteceği değil, öğretenin neye ihtiyacı olduğu ve neyi nasıl öğreneceğinin önem kazandığı Bütün süreçlerinde (erişim, devam ve katılım) öğrencinin aktif olduğu bir yükseköğretim öngörüyor.
Yükseköğretime öğrenci katılımı Dünya değişiyor Genç nüfusun nitelikli eğitimi önemli hale geliyor Eğitimin süreçlerine öğrencinin katılması bekleniyor, olumlu karşılanıyor!! Öğrenciler farklı şehir ve ülkelerde eğitim almak istiyor Esnek yöntemlerle devam etmek istiyor
Türkiye’de Bologna Süreci’nin öğrencilere etkileri Diğer bazı ülkelerdeki gibi eğitim sürelerinin uzatılması veya kısaltılması gerekmediğinden öğrenciler sürecin etkilerinin pek farkında değiller En belirgin etkisi yurtdışına giden ve ülkemize gelen öğrenci sayısındaki artış Öğrenci katılımını sağlamak üzere oluşturulan Öğrenci Konseyleri ve Ulusal Öğrenci Konseyi
Ulusal Öğrenci Konseyi Türkiye'deki yasal ve demokratik tek öğrenci yapılanması
Ulusal Öğrenci Konseyi 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununa dayanılarak (2005 yılında) hazırlanan yönetmelik
Organizasyon Şeması Bölüm Temsilcileri Fakülte dengi birim Temsilcileri Öğrenci Konseyi Başkanlığı Ulusal Öğrenci Konseyi Başkanlığı
Seçim Süreci
Öğrenci Temsilcisi - Görevleri Temsiliyet İletişim Bilgilendirme Sosyal Etkinlikler Akademik Etkinlikler Sorunlar Çözümler Raporlama Arşivleme
Öğrenci Konseyi - Görevleri Temsiliyet İletişim - Bilgilendirme Çalışma Grupları Sosyal Etkinlikler Akademik Etkinlikler Sorunlar - Çözümler Raporlama - Arşivleme Paydaşlarla Çalışma Projeler Eğitim ve Gençlik Programları Yönetim Kurulu Senato - Bologna Süreci
Halka İlişkiler ve Bilişim Başkan Başkan Yardımcısı Genel Sekreter Sayman Eğitim Sağlık-Kültür-Spor Dış İlişkiler Çalışma Grupları Halka İlişkiler ve Bilişim Yönetim Kurulu
Ulusal Öğrenci Konseyi Paydaşları Öğrenci Kulüpleri Öğrenciler Akademisyenler Dernekler ve Meslek Odaları Yerel Yönetimler Resmi Kurumlar Üniversite Yönetimi
Türkiye – Yönetimin Öğrenciye Bakışı Geçmiş dönemlerdeki öğrenci olayları Öğrenciden korkan bir zihniyet Öğrencilerin yöntem değişikliği Öğrenciye modern ve ideal bakış
Ulusal Öğrenci Konseyi Vizyonu Demokrasi Saygı Sorun-Çözüm Değerler Öze bağlılık Global yaklaşım Proje Araştırma - Geliştirme
Ulusal Öğrenci Konseyi Projeleri Dumansız Kampüs 57. Alay Yürüyüşü
Ulusal Öğrenci Konseyi Projeleri 19 Mayıs Gençlik Yürüyüşü Kampüs Yaşam Dergisi
Ulusal Öğrenci Konseyi Projeleri Thanks EngelSİZler misiniz?
Uluslar arası Çalışmalar ITSS – Amerika Çalıştayı Türk Dünyası Öğrenci Birliği İslam Konferansı Örgütü Görüşmeleri Almanya Çalıştayı Dünya Üniversiteliler Zirvesi
Uluslar arası Çalışmalar İstanbul Bilgi Üniversitesi Bologna Çalıştayı-13 Mayıs 2011 (Ulusal düzeyde 8 bölgesel öğrenci toplantısı) Avrasya Öğrenci Platformu Projesi İstanbul Marmara Üniversitesi TUOK ve ESU Buluşması-16 Haziran 2011
SWOT Analizi Güçlü Yönler Zayıf Yönler Resmi altyapı Muhatap alınma ve sonuçlar Üniversite kanalıyla maddi harcamalar Zayıf Yönler Bütçe olmayışı Üniversite yönetiminin keyfi uygulamaları Resmi belirsizlikler
SWOT Analizi Fırsatlar Tehditler YÖK’ün olumlu yaklaşımı Üniversite yönetiminin yaklaşımı Akl-ı selim öğrenci konseyi yönetimleri Yüksek ve enerjik öğrenci nüfusu Bologna Süreci Tehditler YÖK’ün “hantal” yapısı Üniversite yönetimlerinde farklı yaklaşımlar
YÖK - Beklentiler Resmi düzenleme Maddi destek Üniversite yönetimleri üzerine pozitif etki
Üniversite Yönetimi – Beklentiler Öğrenci merkezli yaklaşım Varoluş sebebiyle ilgili farkındalık Yönetimde öğrencinin rolünde artış Bürokrasi kolaylıkları
ESU – TUOK Beklenti : Öngörü : 3 milyon öğrencinin temsilcisi konumundaki Ulusal Öğrenci Konseyi’nin Avrupa Öğrenci Birliği’nde (ESU) temsilci bulundurabilmesi adına esneklik Öngörü : Ulusal Öğrenci Konseyi’nin 3 milyon öğrencisiyle Avrupa Öğrenci Birliği’ne katılımı bu yapıya da güç verecektir.
Teşekkürler