10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Öğrenci Birliği Öğrenci Gözüyle Bologna Süreci Öğrencilere Yönelik Bölgesel Çalıştay İstanbul, Türkiye 13 Mayıs 2011 Magnus Malnes Akademik İlişkiler.
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Emin Dedeoğlu , Eskişehir
Grup 8: YÖK Koordinasyon Oturumu Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı– 37 Sorun Uluslararası öğrenci ve.
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Öğrenci Temsilcilikleri Seçimi Mühendislik Fakültesi.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
MESLEKİ EĞİTİM OKULLARI VE İŞ DÜNYASI İLİŞKİLERİ
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 16 NİSAN 2010,SAMSUN SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Orta Doğu ve Batı Asya Teşkilatı
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI 26 Haziran 2013, Kültür Merkezi Yeşil Salon HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ TEMSİLCİLER.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
Türkiye Psikoloji Öğrencileri Çalışma Grubu
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
İ.Ü GİDEN ÖĞRENCİ ERASMUS BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Prof. Dr. Erhan GÜZEL İstanbul Üniversitesi Rektör Yardımcısı 7 Haziran 2008, İstanbul Üniversitesi.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
AK PARTİ GENEL MERKEZ KADIN KOLLARI DIŞ İLİŞKİLER BAŞKANLIĞI
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
ENGELLİLER UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ. Kuruluş: 2003 Özürlüler Araştırma ve Uygulama Merkezi 2014 yılından itibaren Engelliler Uygulama ve Araştırma.
ICT ODAKLI MELEK YATIRIMCI-GİRİŞİMCİ PLATFORMU İstanbul Kalkınma Ajansı 2012 yılı Mali Destek Programı kapsamında hazırlanan bu yayının içeriği.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
2016 Mart – 2017 Temmuz deuder.org.tr.
SABANCI VAKFI 14 Kasım 2016.
ORGANİZASYON (TEŞKİLAT) ŞEMASI
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA II)
T.C. Yükseköğretim Kurulu
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi

Yükseköğretime Öğrenci Katılımı Bologna Süreci; Öğrencilerin merkezde olduğu sistem ve yapılanma Öğretenin neyi öğreteceği değil, öğretenin neye ihtiyacı olduğu ve neyi nasıl öğreneceğinin önem kazandığı Bütün süreçlerinde (erişim, devam ve katılım) öğrencinin aktif olduğu bir yükseköğretim öngörüyor.

Yükseköğretime öğrenci katılımı Dünya değişiyor Genç nüfusun nitelikli eğitimi önemli hale geliyor Eğitimin süreçlerine öğrencinin katılması bekleniyor, olumlu karşılanıyor!! Öğrenciler farklı şehir ve ülkelerde eğitim almak istiyor Esnek yöntemlerle devam etmek istiyor

Türkiye’de Bologna Süreci’nin öğrencilere etkileri Diğer bazı ülkelerdeki gibi eğitim sürelerinin uzatılması veya kısaltılması gerekmediğinden öğrenciler sürecin etkilerinin pek farkında değiller En belirgin etkisi yurtdışına giden ve ülkemize gelen öğrenci sayısındaki artış Öğrenci katılımını sağlamak üzere oluşturulan Öğrenci Konseyleri ve Ulusal Öğrenci Konseyi

Ulusal Öğrenci Konseyi Türkiye'deki yasal ve demokratik tek öğrenci yapılanması

Ulusal Öğrenci Konseyi 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununa dayanılarak (2005 yılında) hazırlanan yönetmelik

Organizasyon Şeması Bölüm Temsilcileri Fakülte dengi birim Temsilcileri Öğrenci Konseyi Başkanlığı Ulusal Öğrenci Konseyi Başkanlığı

Seçim Süreci

Öğrenci Temsilcisi - Görevleri Temsiliyet İletişim Bilgilendirme Sosyal Etkinlikler Akademik Etkinlikler Sorunlar Çözümler Raporlama Arşivleme

Öğrenci Konseyi - Görevleri Temsiliyet İletişim - Bilgilendirme Çalışma Grupları Sosyal Etkinlikler Akademik Etkinlikler Sorunlar - Çözümler Raporlama - Arşivleme Paydaşlarla Çalışma Projeler Eğitim ve Gençlik Programları Yönetim Kurulu Senato - Bologna Süreci

Halka İlişkiler ve Bilişim Başkan Başkan Yardımcısı Genel Sekreter Sayman Eğitim Sağlık-Kültür-Spor Dış İlişkiler Çalışma Grupları Halka İlişkiler ve Bilişim Yönetim Kurulu

Ulusal Öğrenci Konseyi Paydaşları Öğrenci Kulüpleri Öğrenciler Akademisyenler Dernekler ve Meslek Odaları Yerel Yönetimler Resmi Kurumlar Üniversite Yönetimi

Türkiye – Yönetimin Öğrenciye Bakışı Geçmiş dönemlerdeki öğrenci olayları Öğrenciden korkan bir zihniyet Öğrencilerin yöntem değişikliği Öğrenciye modern ve ideal bakış

Ulusal Öğrenci Konseyi Vizyonu Demokrasi Saygı Sorun-Çözüm Değerler Öze bağlılık Global yaklaşım Proje Araştırma - Geliştirme

Ulusal Öğrenci Konseyi Projeleri Dumansız Kampüs 57. Alay Yürüyüşü

Ulusal Öğrenci Konseyi Projeleri 19 Mayıs Gençlik Yürüyüşü Kampüs Yaşam Dergisi

Ulusal Öğrenci Konseyi Projeleri Thanks EngelSİZler misiniz?

Uluslar arası Çalışmalar ITSS – Amerika Çalıştayı Türk Dünyası Öğrenci Birliği İslam Konferansı Örgütü Görüşmeleri Almanya Çalıştayı Dünya Üniversiteliler Zirvesi

Uluslar arası Çalışmalar İstanbul Bilgi Üniversitesi Bologna Çalıştayı-13 Mayıs 2011 (Ulusal düzeyde 8 bölgesel öğrenci toplantısı) Avrasya Öğrenci Platformu Projesi İstanbul Marmara Üniversitesi TUOK ve ESU Buluşması-16 Haziran 2011

SWOT Analizi Güçlü Yönler Zayıf Yönler Resmi altyapı Muhatap alınma ve sonuçlar Üniversite kanalıyla maddi harcamalar Zayıf Yönler Bütçe olmayışı Üniversite yönetiminin keyfi uygulamaları Resmi belirsizlikler

SWOT Analizi Fırsatlar Tehditler YÖK’ün olumlu yaklaşımı Üniversite yönetiminin yaklaşımı Akl-ı selim öğrenci konseyi yönetimleri Yüksek ve enerjik öğrenci nüfusu Bologna Süreci Tehditler YÖK’ün “hantal” yapısı Üniversite yönetimlerinde farklı yaklaşımlar

YÖK - Beklentiler Resmi düzenleme Maddi destek Üniversite yönetimleri üzerine pozitif etki

Üniversite Yönetimi – Beklentiler Öğrenci merkezli yaklaşım Varoluş sebebiyle ilgili farkındalık Yönetimde öğrencinin rolünde artış Bürokrasi kolaylıkları

ESU – TUOK Beklenti : Öngörü : 3 milyon öğrencinin temsilcisi konumundaki Ulusal Öğrenci Konseyi’nin Avrupa Öğrenci Birliği’nde (ESU) temsilci bulundurabilmesi adına esneklik Öngörü : Ulusal Öğrenci Konseyi’nin 3 milyon öğrencisiyle Avrupa Öğrenci Birliği’ne katılımı bu yapıya da güç verecektir.

Teşekkürler