Konu 2 Kalite anlayışının tarihsel gelişimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma
ZAMAN Ç İ ZELGELER İ İ LE VER İ ML İ L İ K ANAL İ Z İ BİTİRME ÖDEVİ.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
ERP YAZILIMLARI ERKAN KARATAŞ
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
İstatistiksel proses kontrolü
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Yapay Sinir Ağı Modeli (öğretmenli öğrenme) Çok Katmanlı Algılayıcı
Entegre Müfredat Modeli
Bu sorunlar neden çözülmeli?
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
PAZARLAMADA FİYATLAMA
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Sanal ve Şebeke Örgütleri
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Konu 2 Kalite anlayışının tarihsel gelişimi

Gelişimler Ortalama 20 yılda bir kalite anlayışı değişime uğramıştır Toplam kalite yönetimi Toplam kalite kontrolü İstatistik Muayene Ustabaşı Operatör 1900 1918 1937 1960 1980 1990 sonrası

Gelişimde ABD’nin rolü İşyerlerinin büyümesi ve sanayileşmeye bağlı makineleşme itici güç olmuştur Avrupa geleneklerinde vazgeçilmiş Bilimsel İşletmecilik uygulaması (Taylor modeli) işlerlik kazanmıştır.

Bu modelde işçi sayısı azalmış, denetleyici sayısı artmıştır Denetleyicilik işyerlerinde bağımsız bölümler halinde organize olmaya başlamıştır Denetleme, test planlaması ve güvenilirlik konuları ön plana çıkmıştır

Kalite Kontrol Mühendisi Güvenilirliği Sağlama Mühendisi kavramları ortaya çıkmıştır Daha organize bir yapılanmaya gidilerek Amerikan Kalite Kontrol Birliği kurulmuştur (1942).

1924 İlk olasılık çizelgesi oluşturulmuş (W.A.Shewhart tarafından) İstatistiksel kalite kontrolünün temelleri atılmıştır 1930’lu yıllarda kalite kontrolünde problem çözmede yararlanılan Pareto İlkesi geliştirilmiştir

İstatistiksel kalite kontrolü 2. Dünya Savaşı sonrasında kitlesel üretim gereksini nedeniyle istatistiksel kalite kontrolü yaygınlık kazanmaya başlamıştır. 1940’lı yıllarda %100 muayene yerine kabul örneklemesi yöntemi uygulanmaya başlanmıştır Kaliteye ulaşmada yönetimlerin sorumlulukları sistematiğe bağlanmıştır 1960’lı yıllarda Japonya’da kalite kontrol çemberleri oluşturulmuştur

1960’lı yıllar Toplam kalite anlayışı yavaş yavaş tanımlanmaya başlanmıştır Toplam kalite kontrolünün hedefi: ürün kalitesini artırmak ve üretim maliyetlerini düşürmek için geliştirilmiştir

Toplam kalite kontrolü Düzenli dizayn kontrolü Proses içi verilerin incelenmesi Üretim veya tedarik aşamalarında düzeltici önlemlerin alınması Gerektiğinde üretimin durdurulması aşamalarını içermektedir

Toplam Kalite Yönetimi (1990 sonrası) Amaç; kalitenin yalnızca korunması değil aynı zamanda yönetilebilmesini sağlamaktır toplam kalite yönetimi bir grup aktivitesi olduğundan eşgüdüm ve insan eğitimi ön plana çıkmaktadır

Toplam kalite yönetimi Katılımcı modeli esas alır Çalışanlar sürece aktif olarak katılırlar Çözüm hızlanmakta ve maliyetler düşmektedir

Toplam Kalite Yönetimi düzelt planla kontrol et uygula KAIZEN MODELİ Kai: değişim Zen: daha iyi

Tasarım kalitesi (1990’lar) Gelişme hızı ile rekabet mantığı temelinde i. Tüketici beğenisini kazanma ve ii. Yeni, çeşitli ve farklı modeller geliştirme süreci başlamıştır Tüketici şikayetleri veya yeni oluşan ya da değişen tüketici talepleri uzun zaman almaktadır

Tasarım kalitesi (1990’lar) REAKTİF KALİTE SÜRESİ Tüketici şikayetleri Sat Hatayı düzelt Üret PROAKTİF KALİTE SÜRESİ Pazarı araştır 20. yüzyıl 21. yüzyıl

Toplam Kalite Yönetimi Sistemi (TKY) Temel hedefler: Geleneksel ticaret yollarının arttırılması ve Global rekabet koşullarında sınırsız bir garanti sağlamaktır

TKY 6 esas kavramı içermektedir 1- Uzun süreli tepeden asta destek vermeye hazır üst yönetim anlayışı 2- Tüketici isteklerine yöneltilmiş ilgi 3- Tüm işgücünün etkili biçimde yönetime katılımı 4- İşletme ve üretim proseslerinin sürekli geliştirilmesi 5- Tedarikçileri partner-ortak olarak kabul etme 6- İşlemler için performans ölçümlerinin geliştirilmesi

Teboul Modeli Sunulan ürün ya da hizmet Tüketici gereksinimleri Daire ile kesişen kare tüketici memnuniyetini göstermektedir Amaç, tüketici gereksinimlerine odaklanmaktır

Tedarikçileri partner-ortak kabul etme Dış tedarikçi girdileri Dış müşteri çıktıları İç tüketici-iç tedarikçi zinciri

Kalite elemanı Önceki durum TKY Tanım Ürüne yönelik Tüketiciye yönelik Öncelikler Servis ve maliyetler ikincil ağırlıklı Servis ve maliyetler birincil ağırlıklı Kararlar Kısa vadeli Uzun vadeli Ağırlık Muayene-ölçme Önleme Hatalar İşlemde Sistemde Sorumluluk Kalite kontrol Herkes Problemlerin çözümü Yönetim Takım çalışması (Pareto analizi, kılçık diyagramı, beyin fırtınası gibi teknikler) Tedarik Para Ömür boyu maliyet- ortaklık Yönetimin rolü Planlama, düzenleme, kontrol Liderlik ve kılavuzluk Çalışanların rolü Koşullara göre yapılabileni uygulama Yeterli eğitim, araç, bilgiye ve çevreye sahip olarak işi doğru gerçekleştirme

Kazanımlar Üretim maliyetlerinde %5’ye varan azalma ve verimlilikte %50’ye varan artış Şikayetlerde %50 dolayında azalmaya bağlı işçi girdilerinde 1/3 oranında azalma Toplam sirkülasyon süresinde azalma

Sloganların dili Made in Turkey Kalite bir iştir Biz bir aileyiz “Ülkem benim için ne yapabilir” yerine “ben ülkem için ne yapabilirim” JF Kennedy

TKY’de temel anlayış Kalite herkesin işidir ancak başarı için farklı yeteneklerin etkileşimi gereklidir