Teknoloji ve tasarım dersi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ BİYOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
21. Yüzyıl becerileri.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
Öğretmen Yeterlikleri
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
MEHMET SİNAN DERELİ ORTAOKULU
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
1. KUŞAK DÜZEN.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Okullarda Kariyer Planlama Okul – Veli İletişimi
Kişisel Rehberlik.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
Öğretmenin eğitim felsefesi
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN TEMEL FELSEFESİ
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
KODLAMA ve BECERİLER Dr. Osman EROL.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Teknoloji ve tasarım dersi PROGRAMIN GENEL AMAÇLARI NOT: Bu slayttabaşka bir resim ister misiniz? Resmi seçin ve silin. Şimdi yer tutucuda Resimler simgesini tıklatarak kendi resminizi ekleyin.

Programın Genel Amaçları Teknoloji ve Tasarım dersinin iki temel amacı vardır. İlki hayat boyu öğrenen, öğrendiğini uygulayabilen, teknoloji ve tasarım süreçlerini hem kendisi hem de yaşadığı toplum yararına kullanabilen bireyler yetiştirmek; İkincisi ise teknoloji ve tasarım okuryazarı bireyler yetiştirmektir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Programın Genel Amaçları 2. Teknoloji geliştirme süreci ile ilgili temel bilgiler kazandırmaktır. 3. Tasarım kavramı, türleri ve süreci ile ilgili temel bilgiler kazandırmaktır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Programın Genel Amaçları 4. Günlük hayatta karşılaştıkları problemlerin çözümüne ilişkin sorumluluk almalarını sağlamaktır. 5. Tasarımcıların uyguladığı problem belirleme yöntem ve şartlarına uygun çözüm önerisini geliştirme süreçlerini anlamalarına yardımcı olmaktır. 6. İş birliği, iletişim, başkalarının fikirlerine saygı gösterme, grup ortamında kendi fikrini verilerle destekleyebilme, eleştiriyi olgunlukla karşılama vb. gibi sosyal becerilerin gelişmesine yardımcı olmaktır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Programın Genel Amaçları 7. Teknoloji ve tasarım bilgi birikiminin; toplum, ekonomi ve doğal kaynaklara ilişkin sürdürülebilir kalkınma konularındaki etkisinin farkına varmalarına yardımcı olmaktır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Programın Genel Amaçları 8. Karşılaşılan problemlere, geri dönüştürülebilir veya atık malzemeler kullanarak bilimsel yöntemlerle ve teknoloji tasarım süreçleriyle çözüm sağlanabileceğini kavratmaktır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Programın Genel Amaçları 9. Birey, çevre, toplum ve teknoloji arasındaki etkileşimi fark ettirmektir. 10. Kapasiteleri konusunda bilinç kazandırmak ve farkındalık oluşturmaktır. 11. Problem belirleme, çözme ve uygulama becerilerinin geliştirilmesine yardımcı olmaktır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Programın Genel Amaçları 12. Bilgileri görselleştirme becerisi kazandırmaktır. 13. Özgür, özgün ve yenilikçi düşünme becerileri kazandırmaktır. 14. Teknoloji ve tasarım ile ilgili kariyer bilinci kazandırmaktır. 15. Teknoloji ve tasarım süreçlerinde iş güvenliği önlemlerinin önemini fark ettirmektir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Programın Genel Amaçları 16. Doğal ve sosyal bilimlere ilişkin merak uyandırarak ve tutum geliştirerek elde edilecek bilgilerin, tasarım yoluyla ürünleştirilebileceği konusunda bilinç kazandırmaktır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Programın Genel Amaçları 17. Farklı teknolojik alanlardaki (enerji, ulaşım, bilişim vb.) ilerlemelerin kökeni ve geleceği konusunda bilgi edindirmektir. 18. Bilimsel bilgi ve teknolojinin yaratıcı düşünme sistematiği ile yenilikçi (inovatif) ürünlere dönüşmesi konusunda katkı sağlamaktır. 19. Buluş, icat, keşif, bilim, teknik, endüstri gibi kavramlar konusunda bilgi edindirmektir. 20. Özgün fikirlerin değeri ve fikrî hakların korunmasının teknolojik ilerlemeye katkısının bilincini kazandırmaktır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Programda Temel Beceriler 1 Ana Dilde İletişim 2 Yabancı Dillerde İletişim 3 Matematiksel Yetkinlik ve Bilim/Teknolojide Temel Yetkinlikler 4 Dijital Yetkinlik 5 Öğrenmeyi Öğrenme 6 Sosyal ve Vatandaşlık İle İlgili Yeterlilik 7 İnisiyatif Alma ve Girişimcilik Algısı 8 Kültürel Farkındalık ve İfade 1.Ana Dilde İletişim: Öğrenciler kelime işlemci programları ile belgeler oluşturur, sunu programları ile sunular hazırlar, e-posta, forum ve sosyal medya gibi iletişim ortamlarında kendilerini ifade eder. Bu süreçte öğrencilerin Türkçeyi doğru ve etkili kullanma becerileri desteklenir. Sesli ve görüntülü araçları kullanarak öğrencilerin dinleme ve konuşma becerileri, bunun yanı sıra araştırma yapma ve sonuçları raporlama sürecinde ise öğrencilerin okuma ve yazma becerileri gelişir. 2. Yabancı Dilde İletişim: Öğrenciler programlama yaparken destek aldıkları veya ürünlerini yayınladıkları işbirlikli sosyal kodlama ortamlarında farklı öğrenciler ile ilişki kurabilir. Ayrıca öğrencilere yabancı dilde programlama yapmaları öğretildiği için bu anlamda öğrencilerde farkındalık oluşturulur. 3. Matematiksel Yetkinlik ve Fen ve Teknolojide Temel Yetkinlikler: Öğrenciler teknolojinin verebileceği zararlara karşı bilinçlendirilir. Tablolama programını kullandıklarında ve programlama yaptıklarında tablo ve grafikleri yorumlama ve anlama becerisi kazanarak; algoritmik düşünme, matematiksel düşünme, bilgi-işlemsel düşünme, eleştirel düşünme ve karar verme becerileri gelişir. 4. Dijital Yetkinlik: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi teknolojinin kullanımı ve teknoloji ile ürün geliştirme süreçlerini içerdiğinden öğrenciler elektronik araçlar yardımıyla bilgi üretebilir, bilgi güvenliğini sağlayabilir ve teknolojiyi yaşamla ilişkilendirebilir. Bu bağlamda öğrenciler teknolojiyi etkili ve verimli biçimde kullanır. 5. Öğrenmeyi Öğrenme: Öğrenciler internet ortamı kullanarak farklı kaynaklardan sonsuz bilgiye ulaşabilir, hem kendi kendilerine öğrenebilir hem de eski ve yeni bilgilerini ilişkilendirme olanağı bulabilir. Sosyal iletişim ortamlarında sergiledikleri ürünler ile de kendi sosyal becerilerini değerlendirme olanağı bulabilir. 6. Sosyal ve Vatandaşlık İle İlgili Yetkinlik: Teknolojiyi etkili ve verimli kullanabilen öğrencilerin özgüveni artar, farklılıklara karşı saygı duyma yetkinliği gelişir. 7. İnisiyatif Alma ve Girişimcilik: Öğrenciler ortaya çıkardıkları özgün ürün ve projelerle kişisel beceri ve yeteneklerini geliştirir, fikirlerini sosyal ve mesleki anlamda yararlı harekete dönüştürebilir. 8. Kültürel Farkındalık ve İfade: Öğrenciler özellikle sanal ortamlarda etik kurallara uygun davranır. Ulusal yazılımları kullanarak kendi kültürüne değer verir ve alana katkı sağlayan bilim adamlarını tanıyarak kültürel mirası koruma bilinci geliştirir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

Programda Değerler Eğitimi Paylaşma Vatanseverlik Adalet İş birliğine Önem Verme Öz güven Eşitlik Arkadaşlık Öz kontrol Saygı Sevgi Hoşgörü Sorumluluk Dürüstlük Sabır Duyarlılık Öz saygı Çalışkanlık Dostluk Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı