İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
Advertisements

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
ÜNİVERSİTELERDE TAM GÜN ÇALIŞMA : Genel Bir Bakış Prof.Dr.Ahmet Cevat ACAR İstanbul Üniversitesi Prof.Dr.Ahmet Cevat ACAR İstanbul Üniversitesi.
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
İNSAN KAYNAKLARI TEMİN VE SEÇİMİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
ROL OYNAMA.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
HİZMET İÇİ EĞİTİM. Hizmet İçi Eğitimin Amaçları Verimliliği yükseltme Performans artırma yoluyla – Motivasyonu sağlama Örgüt içinden eleman sağlama fırsatı.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
PROGRAM TASARIMI
örgütlenmesi ve performansı
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
19 İKY işlevleri.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İGEP Performans Yönetimi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
EĞİTİM VE GELİŞTİRME 7. HAFTA.
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Kaynakları Planlaması ve İşgören Seçimi
İş Analizi ve İş Dizaynı
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Kariyer Yönetimi Araçları
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Örgütsel Kariyer Planlaması
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Örgütsel sosyalizasyon ve kariyerler
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
HİZMET İÇİ EĞİTİM.
örgütlenmesi ve performansı
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İnsan Kaynakları Yönetimi
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
İnsan Kaynakları Yönetiminin
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eşgüdümleme ve Kontrol
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ EĞİTİM ve GELİŞTİRME (E&G)

Temel Kavramlar: Eğitim-Yetiştirme-Geliştirme İK Eğitimi ve geliştirme, sürdürülebilir rekabet açısından önemli bir İKY fonksiyonudur. Eğitim: Kişinin bilgi, beceri, yetenek ve davranışlarında değişim yapma faaliyetidir. Kişilerin davranışlarında istenen değişmeleri meydana getirme sürecidir

Temel Kavramlar: Eğitim-Yetiştirme-Geliştirme İK Eğitim faaliyeti olarak Yetiştirme ve Geliştirme; Yetiştirme: Belirli işleri yapabilmek için gerekli bilgi, beceri ve davranışları kazandırma sürecidir. Kişiyi belirli bir alanda yeterli hale getirme sürecidir. Kişinin sahip olduğu yeterliliğin iş kapasitesine (işin öngördüğü bilgi, beceri ve yeteneklere) eriştirilmesi olayıdır.

Temel Kavramlar: Eğitim-Yetiştirme-Geliştirme Geliştirme, yetiştirme kavramı gibi, belirli bir amacı gerçekleştirmek ve kısa vadeli olmak yerine, yöneticiyi örgütte değişim yapacak bir eleman olarak ele alıp, onun, örgütün iç yapısını ve işleyişini, toplum içindeki yerini, kendi rolünü daha iyi görebilme ve yapabilmesi için yetiştirmesi ve eğitmesidir (Koçel 1989: 21-22).

Temel Kavramlar: Eğitim-Yetiştirme-Geliştirme Yetiştirme, ileride yönetici olabilecek adayların eğitimini, Geliştirme ise, yöneticilerin performansını geliştirecek, görevini daha etkin bir şekilde yerine getirecek, değişmelere uyum gösterecek şekilde gelişmelerini sağlayan süreci ifade etmektedir (Hornsey ve Dann 1984: 34). Öğrenme: Kişinin Bilgi ve davranış kapasitesini artırma sürecidir.

E&G Amaçları 1-Performans İyileştirme 2-Verimliliği artırma 3-İşgücü esnekliğini artırma 4-Bağlılığı artırma 5-Personel devrini azaltma 6-Devamsızlığı azaltma 7-Örgüt stratejisini destekleme

Eğitimden Beklenen Yararlar 1.Eğitim öğrenme süresini kısaltır 2.İş verimliliğinde artış sağlar 3.Çalışanlarda işletmeye karşı olumlu tutum geliştirir 4.Gözetim ihtiyacını azaltır 5.Çalışma sorunlarının çözümüne yardımcı olur 6. Örgütte süreklilik ve esneklik sağlar 7.Çalışanlara yarar sağlar

E&G Etkileyen Faktörler 1.Üst yönetimin desteği 2.Teknolojik ilerlemeler 3.Örgütsel karmaşıklık 4.Diğer İKY faaliyetleri

E&G SÜRECİ Örgütsel İhtiyaç Analizi Eğitim Açığı Analizi E&G İhtiyaçlarını Belirleme E&G Amaçlarını ve Politika Oluşturma E&G Yöntemini Seçme E&G Programları Düzenleme ve Uygulama E&G Programlarını Değerlendirme

İhtiyaç Belirleme Süreci Nedenler/Baskılar Sonuçlar Bağlam nedir? Nerelerde eğitime ihtiyaç var? Öğrenilmesi gerekenler Kimler eğitim alıyor Eğitimin türü Eğitimin sıklığı Eğitimi kim nasıl verecek kararı Eğitim veya işi yeniden tanımlama gibi diğer İK seçenekleri Mevzuat Temel yeteneklerde eksiklik Düşük performans Yeni teknoloji Müşteri istekleri Yük. performans standartları Yeni meslekler Örgütsel Analiz Görev Analizi Kişi Analizi Kimin Eğitime İhtiyacı Var?

E&G İhtiyacını Belirleme Yöntemleri 1.Gözlem 2.Anketler 3.Mülakatlar 4.Odak Grupları 5.Teknik el kitapları ve kayıtları okuma 6.Konu uzmanlarıyla görüşme 7.Online teknoloji

E&G Amaçlarını Oluşturma ve Politika Geliştirme Amaçlar: 1-Tüm personele yönelik olağan eğitim 2-Özel sorunları çözmeye yönelik eğitim 3-Yenilik veya değişime yönelik eğitim Politikalar: 1-Eğitimden sorumlu kişi/birimi belirleme kararı 2-Eğitimle başarılmak istenenler 3-Eğitim yöntemlerinin belirlenmesi 4-Eğitimin yeri ve nasıl yapılacağı 5-Eğitimde öncelikler 6-Eğitime alınanlara ücret ödenecek mi? Ne kadar? 7-Eğitim sürekli mi? Geçici mi? 8-Eğitimde başka kurum ve kuruluşlardan yararlanma kararları

E&G Yöntemleri A-İş Başında Eğitim: B-İş Dışında Eğitim: kişinin çalıştığı sırada eğitilerek kalifiye duruma getirilmesidir. B-İş Dışında Eğitim: İş ortamı dışında, genellikle sınıfta yoğun biçimde uygulana kısa süreli eğitimdir . 1-Dört safha yöntemi 2-Çıraklık eğitimi 3-Stajyerlik 5-İş rotasyonu 6-Yönlendirme (Koçluk/antrenör) 7-Rehberlik (mentorluk) 8-Davranış modelleme 9-Eylem öğrenimi 10-Proje ve komitelerde görev alma 11-Kilit işlerin kullanılması 1-Konferans ve tartışma 2-Sınıf eğitim 3-Rol oynama 4-Vaka çalışması (case study) 5-Benzetim(Simülasyon) 6-Duyarlılık eğitimi 7-Özel okuma parçaları

E&G Teknikleri 1-Programlanmış öğretim 2-E-Öğrenme 3-Görsel-işitsel eğitim 4-Çoklu-ortam (Multi-medya) eğitim 5-Web-temelli eğitim

E&G Programları Düzenleme ve Uygulama -Eğitimde önceliklerin belirlenmesi -Psikolojik ilkeler -Motivasyon ve etkin katılım Bireysel farklılıklar -Öğrenme malzemesinin düzenlenmesi -Uygulama ve tekrar -Geribildirim -Aktarma (transfer)

E&G Programları Değerlendirme Katılımcı görüşleri: Doğrudan katılımcıların E&G programlarının etkinliği hakkında fikirleri sorulabilir Öğrenme derecesi: Sınav/test uygulamaları Davranışsal değişiklik: Otokratik bir yöneticinin eğitim sonrasında Katılımcı/demokratik davranışlar göstermeye başlaması E&G amaçlarının gerçekleştirilmesi: Kazaları önleme eğitimi; eğitim öncesi ve sonrası kaza sayı/oranları karşılaştırma