Kök-Nedenler Arası Olası Etkileşimler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
Advertisements

ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
Büyümenin Bileşenleri Yada Belirleyicileri
TÜRKİYE’DE STRATEJİK ARAŞTIRMA MERKEZLERİ: BİLGESAM ÖRNEĞİ Doç. Dr. Atilla SANDIKLI BİLGESAM Başkanı.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Çözüm Kabiliyeti için performans göstergeleri. PI yok, sorun da yok! Çözüm Kabiliyeti için göstergelerden en önemli üçü: 1. Tanımlanmışlık düzeyi, 2.
ERGENLİK DÖNEMİ.
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
EĞİTİMDE DİKKAT VE MOTİVASYON. DİKKAT NEDİR? William James’e göre dikkat: Zihnin aynı anda beliren nesne ya da düşüncelerden birini açık ve net olarak.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Türk Dilinin Tarihi Gelişimi ve Türkiye Türkçesi
Günümüzden 50 yıl önce kullanılan haberleşme araçlarını görüyorsunuz.
Sorun Stok Etkisi Rev Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir,
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ANNE BABANIN ROLÜ
Sorun Çözme  Karmaşıklık  Enerji İhtiyacı  Parçalanma.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Sosyal Bilgiler GÖÇÜN NEDEN VE SONUÇLARI
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
Çözüm Kabiliyeti için performans göstergeleri Rev
? Kalıcılık Testleri Transfer Testleri.
Sosyal Bilgiler TÜRKİYE NÜFUSUNUN ÖZELLİKLERİ.
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
ZİHİNSEL ENGELLİĞİN NEDENLERİ
İZMİRİN KALKINMASININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER 10 Nisan 2012 tarihli Çalıştay’ın sunumu İŞ İNSANLARININ GÖRÜŞLERİ Seza YORULMAZ.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
MADDENİN AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
Gerçekleşen Düşler Ünitesi Buluşlar ve Teknolojik Gelişmeler
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Suç ve şiddet nedir? Çocuğun yakalanması ya da yakalanmamasına, polisle başının derde girmesi ya da girmemesine bakmaksızın hayatı boyunca bir kez suç.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
TÜKETİMİ DİĞER ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Antalya Milli Eğitim Müdürlüğü 2015
BÖLÜM 9 ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 9 ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLİŞSEL GELİŞİM.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
NÜFUS ÖZELLİKLERİ VE NÜFUSUN ÖNEMİ
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Kişisel Rehberlik.
MADDE ve ALKOL KULLANIM BOZUKLUKLARI
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
REHBERLİK SERVİSİ Kübra KARAKALE. “ REHBERLİK SERVİSİ ” NEDİR? Rehberlik servisinde öğrencilerimize çalışmalar ve etkinlikler yapılır. Öğrencilerin gelişim.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Yurdumuzda Nüfus.
Daha çok değil, daha akıllı çalışmak
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
İŞLEVSELCİLİK ÇOK ANLAMCILIK.
İNSAN HAKLARI DEMOKRASİ
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
Kırsal Alanları Kentlerden Ayıran Farklılıklar Prof. Dr
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ E ĞITIM Ş UBE M ÜDÜRLÜĞÜ WWW. ASM. GOV. TR.
DOÇ. DR. GONCA POLAT ARŞ.GÖR.CİHAN ASLAN TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
Sosyal Kabulün Artırılması
Madde Kendisine bir suç yüklenen herkes, savunması için gerekli olan tüm güvencelerin tanındığı açık bir yargılama sonunda, yasaya göre suçlu olduğu.
Kültürel Tarihsel Kuram
Programdan Sorular.
“TEARUF” Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi- Kuruluma esas olan metin: M. Selçuk, Birlikte Yaşamaya Kur’anî Bir Yaklaşım ( Kültürel.
21. YY BECERİLERİ.
P.D.R.’ de Test dışı teknikler
Sunum transkripti:

Kök-Nedenler Arası Olası Etkileşimler

Örnek kök nedenler arası etkileşim İ.K.K (D.I.T.) Rekabet Gücü Niteliksiz göç alımı Beslenme       Gelir azalması   Akraba evliliği işsizlik Ortalama IQ Kültürel yozlaşma Değer Transferi Sorun Çözme Kap. Sistem kurma zafiyeti Niteliksizin hızlı artışı Eğitim sistemi Sorun stoku Aydın ilgisi azlığı   SÇA dağarcık zenginliği Yüksek öğrenim Akıl & Bilim rehberliği “Sorunların nedeni din istismarıdır yerine dinin kendidir” yargısı Çabuk yargı Din’in rolünün anlaşılmayışı Örnek kök nedenler arası etkileşim Din istismarı İslamofobi

Amaç, yardımlaşmalı anlama sürecimize bir örnek sunmaktan ibarettir. Toplum sorunlarının hangisinin en önemlisi olduğu değil, aralarındaki etkileşimler sonunda ortaya çıkabilecek “yoğunlaşma noktaları” ve kendini azdıran “kapalı döngüler” önemlidir.. Bu şemanın amacı ne? Amaç, bireysel bakışlarımızın farklılıklarını yok edip, kök sorunların neler oldukları konusundaki bir görüş çevresinde toplanmaya davet değildir. Amaç, yardımlaşmalı anlama sürecimize bir örnek sunmaktan ibarettir.