Araştırma Problemini Belirleme
Araştırma Problemi Nedir? Araştırma problemi, araştırmacının araştırma sürecinde tanımladığı, gerekçelendirdiği ve çözüm aradığı eğitim ile ilgili bir konu veya durumdur.
Araştırma Problemini Görmek Bir araştırmanın ilk paragraflarında aşağıdaki durumları gözleyin: Konu veya problem nedir? Alandaki hangi anlaşmazlık/eksiklik bu çalışmanın yapılmasına yol açmıştır? Araştırma hangi kaygıyı taşımaktadır? “Bu araştırmanın problemi…” gibi bir cümle var mı?
Araştırma Problem Neden Önemlidir? Konunun önemini vurgular. Okuyucuda ilgi yaratır. Okuyucunun dikkatini araştırmanın alana ve literatüre nasıl katkı sağlayacağına çeker.
Problemi, Araştırmanın Diğer Kısımlarından Nasıl Ayırırız? Araştırma Problemi araştırmadaki eğitimsel sorun veya durumdur. Araştırma Konusu araştırmada ele alınan geniş konu, çerçevedir. Araştırmanın Amacı çalışmadaki temel niyet ve hedeftir. Araştırma Soruları araştırmacının yanıt aradığı spesifik soru veya sorulardır.
Araştırma Problemi ve Diğer Kısımlar Arasındaki Farklar Genel Konu Şiddet ve saldırganlık Okul öncesi çocukların izledikleri çizgi filmler ile şiddet yönelimleri arasında ilişki var mıdır? Araştırma Problemi Çocukların izledikleri saldırgan içerikli çizgi filmlerin fiziksel ve sözel saldırganlık düzeyi ile ilişkili olup olmadığını incelemek Amaç Cümlesi Saldırgan içerikli çizgi film 5 yaş grubu kız çocuklarında görülen fiziksel şiddeti (vurma, ısırma, itme, çimdikleme) arttırmakta mıdır? Spesifik Araştırma Sorusu
Problemin Araştırılıp Araştırılamayacağına Karar Vermek Problemi çalışabilir miyim? Araştırma yerine girme iznim var mı? Araştırmayı yapmak için gereken zaman, kaynak ve becerilere sahip miyim? Problemi çalışmalı mıyım? Bilgimizi arttırır mı? Uygulamayı daha iyi yapar mı?
Problemin Araştırılıp Araştırılamayacağına Karar Vermek Araştırmam literatürdeki boşluğu kapatmaya yardımcı olacak mı? Geçmişte yapılmış çalışmanın farklı katılımcı ve yerlerde tekrar edecek mi? Geçmiş araştırmaları derinleştirip konuyu daha ayrıntılı inceleyecek mi?
Problem Cümlesinin Beş Bileşeni Düşüncelerin Akışı Eksikleri Kapatmak Hedef kitleye Ne yarar sağlayacak Kanıt eksikliği Eğitimsel Durum Duruma dair kanıtlar Konu Alan Kaygı Problem Çözüm İsteyen durum Literatürden Deneyimlerden Literatürde eksik olan ne? Neyi daha iyi bilmemiz gerekir? - Araştırmacılar eğitimciler politika yapanlar katılımcılar ve yakınları
Konuya Girmek, İlerletmek Konu ilk paragrafta sunulur. Konu genel çerçeveyi sunar. Okuyucuya bilgi vermek ve ilgisini çekmek için konu başlarda sunulmalıdır.
Problemi Ortaya Koymak Problemi ilk paragraflarda sun Sorunu belirleme Araştırmaya dayalı problemler Pratik problemler Literatürü kullanarak problem hakkında daha önce ne yapıldığını anlat.
Araştırma Probleminin Önemini Gerekçelendirmek Başka araştırmacıların bulduğu sonuçlara göre gerekçelendirmek Bireysel ve profesyonel deneyimlere göre gerekçelendirmek Başkalarının deneyimlerine göre gerekçelendirmek
Çalışmalardaki Eksikleri Saptamak Hala bilmemiz gereken ne var? Uygulamayı ilerletmek için başka ne yapmamız lazım?
Şu soruyu sor: “Bu çalışma kimlere Hedef Kitleyi Belirle Şu soruyu sor: “Bu çalışma kimlere yararlı olacak?” Diğer araştırmacılar Alanda çalışanlar Politika yapanlar Özel gruplar (örn ebeveynler vb.)
Problem Cümlesini Yazmak Her bileşen için bir paragraf yaz Literatürü çok sık kullan İstatistikler kullanarak genel eğilimleri göster
Problem Cümlesinin Beş Bileşeni Düşüncelerin Akışı Eksikleri Kapatmak Hedef kitleye Ne yarar Sağlayacak Kanıt eksikliği Eğitimsel Durum Duruma dair kanıtlar Konu Alan Kaygı Problem Çözüm İsteyen durum Literatürden Deneyimleden Literatürde eksik olan ne? Neyi daha iyi bilmemiz gerkir? - Araştırmacılar eğitimciler politika yapanlar katılımcılar ve yakınları ÖRNEK Sorunların farkına varmak Gereksinimleri anlamak Yabancılaşmayı azaltmak Uygun rehberlik Doyumu yetkinliği artırmak Literatürde eksiklik Öğretmenlerin uyum Sorunu, yalnızlık Teori-pratik farkı Stajyer seminerleri Öğretmenlerin Sorunlarının tanımı Deneyim paylaşımı Mesleki doyum Yetkinlik İhtiyaç ve deneyimler Sosyo- Bilişsel Alan Öğretmenlerin Alana atıldıklarında Yaşadıkları sorunlar Yetkinlik algısı