SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Advertisements

Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
REHBERLİK DERSİ III.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
SANAT EĞİTİMİ.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
 GİRİŞ Hayat bilgisi, adı gibi yaşamın bilgisidir; okul öncesi eğitimden yararlanamamış öğrencilerin ilkokulda karşılaştıkları ilk derstir.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
SINIF YÖNETİMİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
SINIF YÖNETİMİ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Bütünleştirilmiş program BSÖ için alternatif bir program Dr. Ramazan Sağ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
Bölüm I Sosyal Bilgiler Öğretimine Giriş
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretimin Planlanması
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı İncelenmesi
Programdan Sorular.
REHBERLİK DERSİ III.
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI Prof. Dr. Mehmet GÜLTEKİN

Sosyal Bilgilerin Kapsamı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı Sosyal Bilgilerin Kapsamı Temel demokratik değerlere sahip etkili vatandaşlar yetiştirmeyi amaçlayan bir çalışma alanıdır. Disiplinler arası bir çalışma alanıdır. Sosyal bilgilerin öğretiminde içerik, genellikle Sosyal Bilimlerle ilgili olan disiplinlerden seçilmektedir. Bir toplumu oluşturan bireylerin yaşayışları, ilişkileri, kültürleri, öteki toplumlarla olan ilişkileri ile bu konulardaki ortak ve temel bilgilerin oldukça kapsamlı bir bölümünü oluşturur. Bireylere bir yandan var olan kültürel değerleri aktararak onları toplumsallaştırırken diğer yandan sosyal, politik ve ekonomik deneyimleri geçmiş, bugün ve gelecek boyutlarından değerlendirerek tasarlar. Vatandaşlık eğitimi amacıyla sosyal bilimler ve beşeri bilimler alanından seçilmiş bilgilerin basit ve düzenli bir biçimde kaynaştırıldığı, bireylerin toplumsal yaşamını temel alan bir çalışma alanıdır

2016 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMI Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı 2016 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMI Esas Alınan Kaynaklar Genel Özellikler Dersin Tanımı Etkin ve üretken bireyler yetiştirmek, öğrencilerin insani ilişkilerini ve vatandaşlık yeterliklerini geliştirmek amacıyla sosyal bilimleri kaynaştıran bir ilköğretim dersidir (MEB, 2015). Bilgi, beceri ve değerlerin doğrudan aktarılması yerine kazandırılması Öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları durumlar ve sorunlardan hareket edilmesi İçeriğin yerelden küresele doğru bir denge oluşturması Geçmiş, şimdi ve gelecek dengesinin kurulması Öğrencilerin yaşam kaynağının sürekli öğrenme olması Toplumun ihtiyaçları Öğrencilerin yaşantıları Sosyal bilim disiplinleri

2016 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMI Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı 2016 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMI Programın Temel Yapısı (Kapsam iki boyutta organize edilmiştir) İÇERİK BİLİŞSEL İçerik üç ana alandan oluşmuştur; BİLGİ BECERİ DEĞERLER Bu üç ana alan açısından kazanımlar 7 öğrenme alanı çerçevesinde organize edilmiştir. BLOOM’un yenilenmiş BİLİŞSEL TAKSONOMİSİ Bilişsel taksonominin sadece ilk basamakları değil, üst basamakları da dikkate alınmış ve programın sarmal yapısı doğrultusunda dengeli bir yapı gözetilmeye çalışılmıştır.

2016 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMI Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı 2016 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMI ÖĞRENME ALANLARI Birey ve Toplum Öğrenme alanlarına ait bazı kazanımlar bilgi, bazıları beceri, bazıları ise değer temellidir (MEB, 2015). Öğrenme alanları ile öğrencilerin sınıf düzeylerine paralel olarak bilgi, beceri ve değerlerini derinleştirip genişletmesi, öğrenmelerini basitten karmaşığa, somuttan soyuta ve yakından uzağa olacak şekilde gerçekleştirmesi amaçlanmaktadır (MEB, 2015). Bu bağlamda 4. sınıf kazanımları öğrencilerin günlük hayatlarındaki süreç ve olaylara odaklanırken, 5. sınıf kazanımları öğrencilerin yaşadıkları çevre (İl düzeyi), 6. sınıf kazanımları Türkiye ve 7. sınıf kazanımları uluslararası süreç ve olayları ele almıştır (MEB, 2015). Etkin Vatandaşlık İnsan ve Mekan Ekonomi ve Sürdürülebilirlik Kültürel Miras Küresel Bağlantılar Bilim, Teknoloji ve Toplum

2016 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMI Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı 2016 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMI Öğretme-Öğrenme Süreci Ölçme Değerlendirme Anlayışı Öğrenme sorumluluğu öğrenciye, Motive etme, yardımcı olma, rehberlik etme ve ipucu verme sorumluluğu öğretmene verilerek birlikte başarma, birlikte sorumluluk alma yaklaşımı benimsenmiştir. Süreç boyunca; Çoklu bakış açısı, sosyal uyum, sorumluluk alma, bilgiyi yapılandırma ve çoklu öğrenme türlerine olanak tanınmalıdır. Kazanımlar gerçek yaşamla ilişkilendirilerek öğrencilerin bilgi, beceri ve değerleri problem çözme sürecinde kullanmaları sağlanmalıdır (MEB, 2015). Öğrencilerin; Süreç içerisinde izlenmesi, yönlendirilmesi, öğrenme güçlüklerinin belirlenerek giderilmesi, geri bildirim ve düzeltme işlemlerinin sağlanmasına yönelik bir ölçme ve değerlendirme anlayışı benimsenmiştir (MEB, 2015).

2016 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMI Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı 2016 SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMI 4. Sınıfta 46 / 5. Sınıfta 47

Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ÖNERİLER Öneriler Öğretmenin dersi işleme yöntemini mümkün olduğunca çeşitlemesine özen gösterilmesi için gerekli yönlendirmeler yapılmalıdır. Öğretmenlerin, öğrencilerin sosyal olguları kendi koşullarında deneyimleme fırsatı sağlayacakları etkinlikler tasarlamaları konusunda desteklenmeleri gerekmektedir. Sosyal Bilgiler Dersinin temelde bir vatandaşlık eğitimi olduğu düşünüldüğünde, çağın gerektirdiği koşullar da göz önüne alınarak öğretmenlerin alana, mesleğe ve genel kültür konularına ilişkin sahip oldukları yeterlikleri sürekli güncellemeye ve toplumun gereksinimlerini yakından takip etmeye yönlendirilmeleri gerekmektedir. Değişen eğitim paradigmalarının, eğitsel ve toplumsal anlamda çağın gerekliliklerinin farkına varılması adına öğretmenlerin kişisel gelişimlerine katkı sağlanacak etkinliklere (Lisansüstü eğitim, seminer, kongre, sempozyum vs.) katılmaları teşvik edilmeleri ve bu konuda cesaretlendirilmeleri gerekmektedir.