Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
KAPASİTE PLANLAMA VE KAPASİTE KULLANIMI
İMAL USULLERİ KAYNAK TEKNOLOJİSİ BÖLÜM 5 KESME. Esası? Oksijen saflığının etkileri? Kesme üfleci ve çalışma şekli? Yüzey kalitesi değerlendirmesi?
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Fiyat ve Fiyatlandırma
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Pazarlama Çevresi.
Bölüm 8: Tedarik Zinciri Yönetimi ve Sanal Pazar Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma
HAZIRLAYANIN; ADI SOYADI; İLVE ÇEBİ NUMARA:
Pazarlama İlkeleri.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Bölüm 7 Temel Stratejiler ve Alt Grupları
Ücret İktisadi anlamda, çalışanların üretimden aldığı paydır.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
GENEL MUHASEBE.
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
FİNANSAL PLANLAMA.
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
ÜRETİM YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
Hayvancılık İşletmeleri Açısından Yönetim
PAZARLAMADA FİYATLAMA
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Lojistik ve Lojistik Operasyonlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
3. STOKLARIN YÖNETİMİ.
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
7. ÜRETİM VE MALİYETLER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO

Üretim miktarına göre ... Tek Mal üretimi Seri üretim Kitle üretimi Üretimde izlenen yola göre ... İmal yerinde üretim Hareket halinde üretim Atölye sistemi Akıcı sistem Grup sistemi Üretilen mamulün cinsine göre ... Fiziksel mal üretimi Hizmet üretimi

Tek Mal Üretim Tek mamul üretilir Üretim işlemi bir daha tekrarlanmaz Üretilen her mamul bir önceki üretinden farklı olur Sipariş üzerine çalışılır

Seri Üretim Mamul bir seriyi oluşturacak miktarda yapılır Seri bittiğinde yeni seriye geçilir Seride birbirinin aynı sınılı sayıda üretim yapılır Sipariş üzerine ve bilinmeyen müşteriler için üretim gerçekleşir

Kitle Üretimi Üretim devamlıdır Aynı mamulden çok miktarda üretilir Birbirinin aynı olan mamuller üretilir İmalat öncesi hazırlık fazladır ve bu maliyeti arttırmaktadır

Atölye Sistemi Aynı tür makinalar aynı yerde toplanır Her mamulün üretiminde izlenen yol farklıdır Üretim değişen koşullara göre ayarlanır

Akıcı Sistem Üretimde kullanılacak mallar fabrikaya girişlerinden mamul halde çıkışlarına kadar belirli yol izlerler Makineler mal veya parçaların izleyeceği hat üzerine yerleştirilir Parçalar belirli bir yönde, sürekli ve düzenli bir akış halinde hareket ederler

Grup Sistemi Atölye ve Akıcı sistemlerin karmasıdır Belirli makinalar belirli yerlerde toplanır Ancak makinalar belirli mamul veya parçayı bütünüyle üretecek şekilde yerleştirilir

İmal Yerinde Üretim Mamul hareketliliği söz konusu değildir Üretim mamulün bulunacağı yerde gerçekleştirilir

Hareket Halinde Üretim Mamul işletme içinde hareket eder Üretim süresince mamulün makine ve işçilere doğru hareketliliği sağlanır

Üretim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar Kitle Üretimi : Uzmanlaşma, mekanizasyon ve standardizasyon faktörlerinin efektif olarak kombine edilmesi yoluyla büyük miktarlarda üretim yapmaktır. Esnek Üretim : İşletmeler, daha az işçi çalıştırıp daha az stok yaparak esnek üretim yaparlar. 20

Kitle Üretimi vs. Esnek Üretim Büyük miktar üretim Ürün dizaynı+proses Satıcılarla aralıklı görüşme Dış fikirlere kapalı müh. Sadece kendi işini yapma Büyük değişiklikler Müşterilere malları iten sistem Esnek Üretim Küçük parçalar Ürün ve proses destekleyici Az stok ve hızlı devir Satıcılarla yakın ilişki Dış fikirlere açık mühendisler Takım halinde çalışma Sürekli küçük gelişmeler Müşterilerin siparişlerini çekme 21

Üretim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar Müşteri temelli üretim : Müşterilerin taleplerine göre stok bulundurulur ve üretim yapılır. Satışı çok olan üründen daha fazla yapılır, satılmayan ürün için satış ve stok masrafı yapılmamış olunur. Takım (ekip) anlayışı : Farklı departmanlarda çalışanların ve dışarıdan da satıcı ve müşterilerin bir araya geldikleri takımlardır. Bu takımlar, üretilecek ürünlerin dizaynını oluşturmada ve üretilmesinde birlikte çalışırlar. 22

Üretim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar Tam zamanında üretim sistemi (Just – in – Time, JIT) : Doğru zamanda, doğru yerde, doğru malzemenin sağlanmasıyla üretim faaliyetlerine katma değeri olmayan her kaynağın ortadan kaldırılmasını öngören bir sistemdir. 23

İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ Büyüme Nedenleri: İşletmeler çevrenin etkisiyle, finansman, pazarlama veya üretim faaliyetlerinden kaynaklanarak büyümeyi amaçlayabilir.

İşletmelerde Büyüme Nedenleri Büyümede Çevre Etkisi: Büyüme, işletmenin çevre baskılarına karşı koyabilmesi kadar, çevreye uyum yeteneğini sağlar. Büyüyen işletmeler, rakiplerle daha kolay mücadele ederken, müşterilerine de kaliteli hizmet sunabilir. Büyümede Finansal Nedenler: İşletmelerin büyümesi ile finansal olanakların artırılması ve işletme çevresinde güç kazanması mümkün olur. Fonlar daha etken kullanılabilir, rekabete finansal üstünlük sağlanabilir, büyüme ile karı artırma imkanı sağlanabilir, kredi kurumlarında ve borsada prim sağlanabilir.

İşletmelerde Büyüme Nedenleri Büyümede Üretime İlişkin Nedenler: Büyüme ile üretimde, miktar ve kalite artarken, maliyetlerde düşmeler yaşanabilir. Ar-Ge faaliyetlerine ağırlık verilebilir. Büyük işletmeler tedarik kolaylıklarından yararlanabilirler. Yan ürünler geliştirilebilir. Büyümede Pazarlamaya İlişkin Nedenler: Büyüme ile işletmenin faaliyet gösterdiği pazarlar, nitelik ve nicelik yönünden değişir. Pazarlama teknikleri daha verimli kullanılabilir. Ulusal ve uluslar arası pazarlara girme kolaylaşır. Pazar stratejileri geliştirilebilir. Satış giderlerinden tasarruf sağlanır.

Büyüme Biçimleri – İç Büyüme Mevcut faaliyetlerin genişletilmesi yoluyla gerçekleştirilebilir. İşletmeler kendi kaynaklarına dayanarak iç büyümeye giderler. Yeni finansman kaynaklarına ihtiyaç duyulur. Büyümede borçlanma, oto finansman veya yeni sermaye bulma yöntemlerinden biri veya birkaçı uygulanır. Yatay Büyüme: İşletmelerin, aynı üretim dalında, faaliyet boyutlarını genişletmesidir. Bu ise ürün farklılaştırması veya Pazar farklılaştırması ile sağlanır. Dikey Büyüme: Dikey büyüme, geriye ve ileriye olmak üzere iki boyutta gerçekleşir. Geriye Doğru Dikey Büyüme: İşletme daha önce satın aldığı girdileri kendisi üretmeye başlar. İleri Doğru Dikey Büyüme: İşletmenin ürettiği mallar için satış organizasyonu kurması durumunda söz konusudur.

Büyüme Biçimleri – Dış Büyüme Dış büyüme genellikle birleşme şeklinde olur. Dikey Birleşme: Geriye doğru ve ileriye doğru dikey birleşme olarak ikiye ayrılır. Yatay Birleşme: Birbirinin aynısı olan malları üreten ve pazarlayan işletmelerin birleşmesidir.

Geriye Doğru Dikey Büyüme

İleriye Doğru Dikey Büyüme