Sefa Şahin Konu: Yönetişim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TR 07- FI- 02 İÇ KONTROL – temel düzey eğitim HESAP VEREBİLİRLİK & PERFORMANS Ocak 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Advertisements

YEREL YÖNETİMLERDE SOSYAL BÜTÇELEME
Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanı
Küçülme (Downsizing) Personelin güçlendirilmesi Yönetişim
Bu çalışma küresel perspektifte ve Avrupa birliği ekseninde bir kavram ve olgu olarak yerelleşmeyi konu almaktadır. Bu çerçevede kamu yönetimi anlayışında.
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Kent Konseyi.
KALKINMA ve YÖNETİŞİM BAĞLAMINDA DOĞA TURİZMİ
MODELİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
TÜRKİYE’DE KAMU KESİMİ REFORMLARI
5. Dünya Su Forumu bir sonraki Forumun programını oluşturma ortaklık WWC-Türkiye-Uluslar arası paydaş başlangıç toplantısı İstanbul– 19 Mart 2007.
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
3 Sağlık örgütlenmesi ve sağlık bakanlığı
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
Düzenleyici Etki Analizi (DEA) ve Sivil Toplum Regulatory Impact Assessment and Civil Society Dr. Esra LaGro, DEA Danışmanı ve Türkiye Kurumsal Yönetim.
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEREL KALKINMA
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Gıda Tarım ve Hayvancılık Rekabet Gücü Temel Bulgular Mevzuat, Arge ve Inovasyon.
İYİ YÖNETİŞİM.
Adaletin Bu mu Dünya KÜRESELLEŞME FARKLI HUKUK SİSTEMLERİNİN EKONOMİ VE İNSAN HAKLARI KONUSUNDA YAKINLAŞMASI.
Kamu Yönetiminde Yeni Aktörler: Sivil Toplum Kuruluşları
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
5’nolu Kamu Alımları Faslı Avrupa Birliği Genel Sekreterliği.
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
Öğretim Görevlisi: M.NECATİ CİZRELİOĞULLARI
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
Karşılaştırmalı bir perspektifle yeni kamu yönetimi
YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Doç. Dr. Ahmet KESİK Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanı
Sonuçlar (hesap verebilirliğin sonuçları) Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Fatma GÜLMEZ. Komisyon spor projeleri için kesenin ağzını açtı ; 4 milyon euro.
Yolsuzlukla Mücadele Konferansı düzenleyen: tepav 7-8 Temmuz 2005, Ankara Andrew N. Vorkink Türkiye Ülke Direktörü.
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
ve AĞBAĞLAR ÖRGÜSEL YÖNETİM Doç. Dr. Muhittin ACAR
SAĞLIK VE SİGORTA YÖNETİCİLERİ DERNEĞİ I.ULUSAL KONGRESİ KAMU HASTANE BİRLİKLERİ “KAMU HASTANE BİRLİKLERİ YAPILANMASININ SAĞLIK SEKTÖRÜNE ETKİLERİ” İstanbul.
YÖNETİŞİM.
ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ VE ŞEFFAFLIK
NASIL BİR ODTÜ ? 7 Mayıs NASIL BİR ODTÜ ?  Öncü ve farklılık yaratan bir ODTÜ  Demokratik ve laik cumhuriyetin değerlerini koruyan ve savunan.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
VİZYONER LİDERLİK.
Toplumsal Sorumluluk Tüm bireylerin, içinde yaşadıkları toplumun yaşam kalitesini iyileştirmek için bütün toplumla birlikte ekonomik, çevresel, kültürel.
Etik, bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan ortak yaşamı mümkün kılan ahlaki açıdan doğru - yanlış ya da iyi – kötü gibi terimleri içinde.
ETİK SÖZLEŞME.
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
KAMU POLİTİKASINDA ROL OYNAYAN AKTÖRLER
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Eğitimde Stratejik Planlamanın Önemi. Günümüzde eğitim planlaması anlayışı değişmektedir. Bu değişim, gereksinimlerin değişmesi ile paralellik göstermektedir.
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
Temel Bilgi Teknolojileri
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
Öğretim Görevlisi: M.NECATİ CİZRELİOĞULLARI
Araştırma Görevlisi: PH.D M.NECATİ CİZRELİOĞULLARI
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Kırsal Kalkınmada Toplum Dinamikleri Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK,
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
NEO LİBERAL POLİTİKALAR VE
Hesap Verebilirlik ile İlgili Düzenlemeler
Sunum transkripti:

Sefa Şahin Konu: Yönetişim Ders: Yont 221 Sefa Şahin Konu: Yönetişim

Yönetişim nedir? Katılımcı ve paylaşımcı bir anlayışa sahip olan ve geleceğe yönelik bir bakışa sahip yönetim anlayışını ifade eder. Sonuç ve hedef odaklı olaylara yönelmiş, vatandaşa hizmeti esas alan, katılımcı, şeffaf, hesap verebilir çağdaş bir yönetim biçimine imkan veren yaklaşımdır. Mevzuatta; “saydamlık, hesap verebilirlik, katılımcılık, çalışma uyumu, yerli yerindelik ve etkenlik gibi kriterlere dayanan çok aktörlü ve toplumsal ortaklara dayalı yönetim anlayışı” olarak tanımlanmaktadır.

Yönetişimin temel özellikleri Ekonomik, sosyal ve politik öncelikler: Kamu hizmetleri kalite ve miktar açısından politik kararlara göre değil de piyasa taleplerine göre belirlemek istenmiştir. Bu sayede tüketiciler seçtikleri kişilere danışmadan hizmeti etkilemeye başvurmuşlardır. Seçilmiş görevlilerin değişen rolleri: Yönetişim seçilmiş görevlilerin fonksiyonlarını mevcut olandan daha az önemli göstermektedir. Bu sayede ağsal ilişkilerin kamu kaynakları ile özel kaynakların bir araya getirilmesi önem kazanmaktadır. Katılımcılık: Yönetişimin öncelikler arasında yer alan saydam bir politika belirlemek, uygulamak ve uygulama sonuçlarını ilan etmek, ilgili prosedürler ile beslenmek zorunda olan bir hedef olarak göstermektedir.

Yönetişimin kapsamı ve sınırları. Yönetişim başta devlet olmak üzere, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarını kapsamaktadır. Devlet: Siyasi ve kamu kuruluşlarını içermekte ve bu süreçte vatandaşlarına daha etkin bir hizmet vermeyi hedeflemektedir. Özel sektör: Gelir kaynağı oluşturarak üretimi, ticareti ve insan kaynaklarını geliştirerek hizmet sağlama ve ekonomik kalkınmayı artırmayı hedefler. Sivil toplum: Kar amacı gütmeyen birey ile devlet arasında yer alarak toplulukları organize eder.

Yönetişim; kapsadığı devlet, özel sektör ve kar amacı gütmeyen üçüncü sektör kuruluşlarının hepsinin arasında eşitlik ilişkisinin bulunduğunu öngörmektedir.

Yönetişimin stratejileri Yönetişim, kurumları, kurumlarının aktörlerini, ancak kurumlardan çıkan ve onlarında ötesine giden aktörler olarak göstermektedir. Burada resmi yönetim sistemine bir meydan okuma söz konusudur. Yönetişim kurumlar arasındaki ilişkilerde mevcut güç bağımlılıklarını açıklığa kavuşturmaktadır. Güç bağımlılığı; toplu harekete yönelik örgütlerle diğer diğer örgütlere bağlı kabul edilmektedir.

Yönetişim, aktörlerin otonom ve kendi kendilerini yönettiklerini ağlar sistemi olarak değerlendirmektedir. Bundan dolayı yönetişim, aktörlerin otonom özerklikleri ile ilgilenmekte, nihai ortaklığı, ulaşmak istenen kendi kendini yöneten yapılanmalar olarak görmektedir.