Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Duran Uygur
Advertisements

Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğretmenlik Uygulaması
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
PROGRAM TASARIMI
Öğretim Durumlarını Planlama
DERS:MATEMATİK 8 KONULAR TARİH 10. HAFTA KASIM A)ÖĞRENME ALANI
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
FIZ 275 Bilgisayar Uygulamaları Ders Notu
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ÖZET Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalındaki öğretmen adaylarına Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında anlattıkları derslere sistemli ve çok.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Bir hikaye …..
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
Balık Kılçığı Tekniği Nedir?
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
İnsan Kaynakları Yönetimi
SG501-Siber Güvenliğe Giriş
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı
AOÖ406 OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
AKTS Hesaplaması.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MARETYAL TASARIMI
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğrencilerin dersten beklentilerini öğrenme Dersi içeriği paylaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Uzaktan eğitim koordİnatörü: Okt. nalan tur
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Değişkenler Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Genel Kavramlar
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta VI Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
DİNİ KAVRAMLAR VE ÖĞRENME ORTAMLARı Prof. Dr
Test 2.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Sunum transkripti:

Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ

Genel Bilgiler Dersin Adı : Dersi Veren Öğretim Üyesi: Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersi Veren Öğretim Üyesi: Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ Haftalık Ders Saati 2 saat Hafta Sayısı 14 Hafta Ders Günleri Cuma

Ders İçeriği I. Hafta 1. ders 2. ders Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme ve öğrenci sorumluluklarının tanıtılması 2. ders Eğitimde Temel Kavramlar

Ders İçeriği II. Hafta 1. ders Hedefler, Temel Öğretim İlkeleri Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Ders İçeriği III. Hafta 1. ders Strateji, Yöntem, Teknik – I 2. ders

Ders İçeriği IV. Hafta 1. ders 2. ders Strateji, Yöntem, Teknik – III Strateji, Yöntem, Teknik – IV

Ders İçeriği V. Hafta 1.Ders Anlamlı Öğrenme 2.Ders Tam Öğrenme

Ders İçeriği VI. Hafta Probleme Dayalı Öğrenme Çoklu Zeka Kuramı İşbirliğine Dayalı Öğrenme

Ders İçeriği VII. Hafta Öğretim Yöntemleri

Ders İçeriği VIII. Hafta Ara Sınav Çoktan seçmeli soru tipi ile hazırlanmış sınav

Ders İçeriği IX. Hafta Altı Şapkalı Düşünme (min. 6 kişi) Örnek Olay

Ders İçeriği X. Hafta Gösterip Yaptırma Anlatma / Analoji

Ders İçeriği XI. Hafta Beyin Fırtınası Benzetim

Ders İçeriği XII. Hafta Görüş Geliştirme Eğitsel Oyun

Ders İçeriği XIII. Hafta İstasyon Münazara

Ders İçeriği XIV. Hafta Final Sınavı Çoktan seçmeli soru tipi ile hazırlanmış sınav

Ders İçeriği Değerlendirme Ara Sınav (Vize) %40 Final – (Sınav %40 - Sunum %20) Sunum detayları Seçilen yöntem-teknik ile ilgili teorik bilgilerin verilmesi (20p) Yöntem-tekniğin sınıfta uygulanması (40p) Rapor (40p)

Kaynaklar Bilen, Mürüvvet. (1994). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık. Küçükahmet, Leyla. (1998). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Alkım Yayınları. Senemoğlu, Nuray. (1997). Gelişim, Öğrenme ve Öğretme. Ank.: Usem Yayınları. Duman, Bilal. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık

Sizden Beklenenler Derse devam etmek (Derslerin 3’te 2’sine katılmanız gerekiyor) Ders ile ilgili ön hazırlık (Mümkünse) Yüksek motivasyon  Derse katılım

İletişim Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ bulentcavas@gmail.com Buca Eğitim Fakültesi – Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Ofis: Hasan Ali Yücel Binası, Son Kat Tel: 0 232 301 23 33

Uygulama Neden öğretmen olmak istiyorsunuz? Öğretmenliğin artıları / eksileri

Uygulama KPSS hakkında düşünceleriniz?

Uygulama Elinizdeki sihirli değnek ile eğitim sisteminde neyi düzeltirdiniz?

Bitti 