Ebeveyn - Ergen iletişimi Özel Balıkesir Fırat Lisesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZGÜVEN HÜLYA BEDİ ALP PSİKOLOJİK DANIŞMAN NECİP FAZIL KISAKÜREK İLKOKULU.
Advertisements

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
OKUL FOBİSİ AİLE SUNUSU. OKUL FOBİSİ NEDİR? Çocuklarda bir endişe nedeniyle okula gitmek istememe ve gitmeme durumu; okul fobisi olarak adlandırılmaktadır.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Aile Hayatı. “Ey insanlar! Sizi bir özden yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana geti- rip) yayan Rabbinize karşı.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
K O R K U Yükseklikten Karanlıktan Çeşitli hayvanlardan Yalnız Kalmaktan.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
AİLE’NİN SOSYAL ROLÜ Prof.Dr.Sami Şener. Aile, hayati bir ihtiyaçtır Aile, kendimizi bulduğumuz ve anladığımız bir eğitim sürecidir Aile, kişinin sosyalleştiği.
İLETİŞİM NEDİR? İnsanlarla iletişim kurmak, birbirini anlama sürecinde merdivenin ilk basamağıdır. Karşılıklı konuşmak, Beden haraketleri,yüz mimikleri,
Pazarlama İlkeleri.
NELER OLUYOR BU ÇOCUKLARA?
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
İlköğretim Okulu Veli Toplantımıza HOŞGELDİNİZ
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
Kişisel-Sosyal Rehberlik
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
REHBERLİK SERVİSİ.
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
Evlilik ve Aile Danışması
Bugün neler öğreneceğiz?
“AİLE EĞİTİMİ” HOŞGELDİNİZ.
KARAHANLILAR SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ.
Eğitim Öğretim Yılı Rehberlik Servisi ‘ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR ‘ konulu veli seminerine hepiniz HOŞGELDİNİZ…
Nazlı ÖZTÜRK.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çocuklarda Mahremiyet Eğitimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÇAĞI ÇOCUĞUNUN GELİŞİM DÖNEMLERİ VE AİLEYE ÖNERİLER
AİLE EĞİTİMİ.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NELER OLUYOR BU ÇOCUKLARA? GENÇLİK NEREYE GİDİYOR?
Aile Eğitim Semineri HOŞ GELDİNİZ
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
KABUL DİLİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Öğretmen - Öğrenci ilişkisi
AİLE TUTUMLARI.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır
Sunum transkripti:

Ebeveyn - Ergen iletişimi Özel Balıkesir Fırat Lisesi * Öss Sürecinde Ebeveyn - Ergen iletişimi Özel Balıkesir Fırat Lisesi Akın YILDIRIM Rehber Öğrt. rehberakin@mynet.com

Ergenlik döneminin genel özellikleri Kurallara karşı gelme Model alma – özdeşim kurma Süs ve giyime düşkünlük Otoriteye karşı gelme Aileyi beğenmeme Yalnız kalma isteği Garip müzik anlayışı Ders ilgisizliği ve başarısızlık Toplumun gelenek ve göreneklerine karşı zıtlık

Ergen ile ailesi arasında yaşanan iletişim kopukluğunun Sebeplerinden birkaçı… Sınavlarda başarılı olması için ergene yapılan baskılar. Ergeni akranlarıyla kıyaslamak. Aşırı disiplin , her an kontrol etme hissi. Ergenin toplum içinde azarlanması,gururunun kırılması. Kardeşler arasında adaletli davranmama. Ergene yönelik ümitsiz tavırlar ,güvensizlik …

Öss Süreci ve Veli – Ergen İlişkisi Sınavda öğrencinin kişiliği değil , bilgi düzeyi ölçülür. Sınavı, bir ölüm-kalım meselesi haline getirmemeli. Öğrenciye ulaşamayacağı hedefler verilmemeli. Öss’ye hazırlanma sürecindeki takip,baskıya dönüşmemeli Veli ,yıl içinde öğretmenlerle diyalog halinde olmalı Öss sürecinde ergen sürekli teşvik edilmeli ,desteklenmeli

Sınavlarda başarısız olan öğrencinin benlik saygısı azalır. Her öğrenci , başarısızlığının ezikliğini az ya da çok hisseder. Bu durumda velinin ; * Öğrenciye destek vermesi ; * Öğrencisini diğer akranlarıyla kıyaslamaması gerekir Bu hassas dönemde velinin öğrenciye destek vereceği yerde daha da üzerine gitmesi ileride ciddi sorunlar oluşturabilir.

Ders çalışmak ve sınavı kazanmak uğruna çocuğunuzla olan yakınlığınızı tehlikeye atmayınız. Çocuğunuzla aranızdaki sıcaklığın hayat boyu devam etmesi her şeyden daha önemlidir

Ergenle diyalog sürecinde Anne – babanın birbirini desteklemesi gerekir. Ebeveynin ,ergenin yanında birbirinin uygulamalarını eleştirmemeleri gerekir.

Ergenlerin , aileleri hakkındaki düşünceleri… Bize, onların istediklerini yaptığımız zaman değer veriyorlar. Sadece başarılı olduğumuz zaman değer veriyorlar Oysa bize sadece kendimiz olduğumuz için değer verselerdi.

Çocuk Eğitimi Hakkında Özlü Bilgiler

Çocuklarınızı kendinize düşman etmenin yolları Onlara karşı hep ters davranın. Çocuklarınızla alay edin. Çocuklarına yalan söyle , verdiğin sözleri yerine getirme Çocukların zararsız eğlencelerine engel ol. Çocukların duygularına karşı duyarlı olma. Evde çocuğunuz yokmuş gibi davranın.

Çocuklarınızın duygu dünyasını mahvetmenin yolları Size şirin görünmek için gösterdikleri çabayı fark etmeyin. Onları cinlerle , perilerle korkutun. Sevgini çocuklarından birisinden al, tümüyle ötekisine ver. Hata yaptığı zaman ona haddini bildir , en ağır cezaları ver. Sürekli ders çalıştır.Oyun oynamasına,rahatlamasına fırsat verme. Onların yanında eşinize hakaret edin.

Çocuklarınızı kötü eğitmenin yolları Çocuğun öğretmenlerini hafife al. Göreceksiniz , çocuğunuz tüm pencerelerini eğitimcilerine kapatacaktır. Çocuklarına sürekli olarak paranın yüksek değerinden bahset. Çocuğunuzun cimri birisi olacağını göreceksiniz. Çocuğuna hep kötü insanlardan bahset. Ona insanları kötüle. Göreceksin çocuğunuzdaki insan sevgisi kaybolacaktır.

Çocuklarınızı kötü eğitmenin yolları Çocuğuna hep insanların çıkarcı olduklarını söyle. Göreceksiniz ,çocuğunuz insanlara olan güvenini kaybedecektir. Çocuklarına Allah’ın merhametinden bahsetme. Onu sürekli cehennemle tehdit et. Göreceksiniz çocuğunuz dinden soğuyacaktır. Çocuğuna “akşam baban gelince görürsün” deyin .Göreceksiniz çocuğunuz , babasından uzaklaşacak ve ondan soğuyacaktır.

Nelere dikkat edilmeli? Onlara değer verdiğinizi hissettirin.Sevdiğinizi söyl. Onlar adına karar vermeyin. Mutlak suretle onunla diyalog kurun. Duygularını paylaşın. Yapabileceği vazifeler verin. Başarısız olursa azarlamayın. Prensip olarak dayaktan atmaktan uzak durun.

Tüm çocukların dinlenilmeye , anlaşılmaya ihtiyaçları vardır. Eğer çocuklarınızı dinlemezseniz , onlar kendilerini dinleyecek Birilerini mutlaka bulurlar. Ama bu kişiler toplum için , çocuklarınız için ne kadar yararlıdır , onu bilemezsiniz.

“Benim çocuğum asla yalan söylemez” şeklindeki aşırı güven yüzünden öğretmenlerle karşı karşıya gelinmemeli. Olaya mantıklı bakmalı ve iyice araştırıldıktan sonra karar verilmeli. İlk Slayt Kapat