SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
Advertisements

ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
METAL TEKNOLOJİSİ ALANI
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
E.Ü.T.F Çalışan Sağlığı, Güvenliği ve Hakları Birimi
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Prof.Dr.Şükrü Hatun Dekan. Geçen Çalıştaydan bugüne.. Fakültemizde “canlı ve etkin bir eğitim” için heyecan sürüyor Öğrenci sayılarındaki artış eğitimle.
Tıbbi Laboratuar Teknikeri
Rejyonal Anestezide Eğitim Problemleri Prof Dr Fuat GÜLDOĞUŞ Ondokuzmayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı Algoloji.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
“Tıp E ğ itimi Çalıştayı” Mayıs 2014 DÖNEM II Koordinatorlük Dr. Aynur KARADEN İ ZL İ Dr. Meltem D İ LL İ O Ğ LUG İ L Dr. Çi ğ dem VURAL.
Öğrencilerin Ders ve Öğretim Elemanını Değerlendirmesi
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Kocaeli Üniversitesi tıp fakültesi PREKLİNİK çalışma komisyonu raporu Alişan Burak Yaşar.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
HEKİMLİĞE HAZIRLIK PROGRAMI. HEKİMLİĞE HAZIRLIK PROGRAMI PROGRAMIN ANA HEDEFLERİ  Hekimlik uygulamalarında temel becerileri kazandırmak  Öğretim üyesi.
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
BİLG 224 AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ II Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Temel Bilimler Dr. Ayşegül AYTEKİN
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Eğitim Faaliyetleri Dr. Dilek Bayramgürler.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 5 Sıla Birce Bilgiç & Melike Pelin Özdoğru.
MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 AMİNE YUGRUŞ NECİP SELMAN ÖZKAN.
“Tıp Eğitimi Çalıştayı” 8 Mayıs 2017 DÖNEM II
YAZ STAJI BİLGİLENDİRMESİ
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ İNTÖRN DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
AKTS Hesaplaması.
Yeni Nesil Laboratuvar
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
  PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ PROBLEME DAYALI ÖĞRENME OTURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hülya Aybek, Gülçin ABBAN METE*, Melek KÜÇÜKATAY**, Dilek.
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Öğretim Yılı.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II UYGULAMASI MODÜLÜ UYGULAMA DEĞERLENDİRME GRAFİKLERİ
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ İNTÖRN UYGULAMASI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Öğretim Yılı.
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II UYGULAMASI
HASTALIKLAR VE HEMŞİRELİK BAKIMI UYGULAMA MODÜLÜ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI Ders Koordinatörleri Prof. Dr. Asiye AKYOL Prof. Dr. Gül ERTEM Ölçme.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
MERAKLI MARLOV ANKET RAPORU
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ DERSİ
ORYANTASYON PROGRAMIMIZA HOŞ GELDİNİZ.
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ
Sunum transkripti:

SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ Ders Koordinatörü Prof. Dr. İsmet EŞER Ölçme Değer. Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Fahriye VATAN Ders Sekreteri Arş. Gör. Elçin EFTELİ Arş. Gör. Nilay ORKUN 2015-2016 ÖĞRETİM YILI

MODÜLLER 1. MODÜL: TOPLUM,İNSAN, ÇEVRE 2. MODÜL: BULAŞICI HASTALIKLAR 3. MODÜL: HASTA VE HASTANE ORTAMI-1 4. MODÜL: HASTA VE HASTANE ORTAMI- 2 5. MODÜL: SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK 2 UYGULAMASI

TOPLUM,İNSAN, ÇEVRE KOORDİNATÖR: DOÇ. DR. AYNUR UYSAL TORAMAN ÖLÇME DEĞ. SOR: ÖĞR. GÖR. ZUHAL EMLEK SERT ÖĞR. GÖR. ASLI KALKIM SEKRETERLER: ARŞ. GÖR. ESİN ATEŞ ARŞ. GÖR. GÜLCAN TAŞKIRAN

BULAŞICI HASTALIKLAR KOORDİNATÖR: DOÇ. DR. ÜLKÜ GÜNEŞ ÖLÇME DEĞ. SOR: YARD. DOÇ. DR. ESRA OKSEL SEKRETERLER: ARŞ. GÖR. LEYLA BARAN ARŞ. GÖR. GÜL GÜNEŞ ÇELİK

HASTA VE HASTANE ORTAMI-1 KOORDİNATÖR: DOÇ. DR. DİLEK SARI ÖLÇME DEĞ. SOR: YARD. DOÇ. DR. ZEYNEP DAŞİKAN SEKRETERLER: ARŞ. GÖR. HÜLYA YILMAZ ARŞ. GÖR. CANSU GÜLER

HASTA VE HASTANE ORTAMI 2 KOORDİNATÖR: PROF. DR. LEYLA KHORSHID ÖLÇME DEĞ. SOR: YARD. DOÇ. DR. NAZMİYE ÇIRAY GÜNDÜZOĞLU SEKRETERLER: ARŞ. GÖR. ELİF GÜNAY İSMAİLOĞLU ARŞ. GÖR. AYŞE AKBIYIK ARŞ. GÖR HURİ ÖZTÜRK

HEMŞİRELİK VE SAĞLIK II UYGULAMASI KOORDİNATÖR: DOÇ. DR. MELEK ARDAHAN DOÇ. DR. ŞEBNEM ÇINAR YÜCEL ÖLÇME DEĞ. SOR: DOÇ. DR. ŞAFAK DAĞHAN YARD. DOÇ. DR. GÜLENGÜL MERMER SEKRETERLER: ARŞ. GÖR. BURCU CEYLAN ARŞ. GÖR. RENGİNAR ÖZTÜRK ARŞ. GÖR. SEVCAN TOPÇU ARŞ. GÖR. METİN TUNCER

2015-2016 ÖĞRETİM YILI SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II DERSİ BAŞARI DURUMLARI

SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK II TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI:464 KALAN ÖĞRENCİ SAYISI: 5 ( 2 ÖĞRENCİ UYGULAMADAN KALDI) FİNAL SINAVINA GİREN ÖĞRENCİ SAYISI: 459

HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU 2. SINIF HEMŞİRELİK VE SAĞLIK II DERSİ TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI: 2 UYGULAMADAN BAŞARISIZ OLDUKLARI İÇİN KALDILAR.

Dokuzlu Sistemde Öğrenci Başarı Durumları SINAV 15. 06 2016 TARİHİNDE YAPILDI. SONUÇLAR ??????

HEMŞİRELİK VE SAĞLIK II DERSİ İÇİNDE YER ALAN MODÜLLERE YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Konu İçerikleri Bakımından Öğrenci Görüşleri

Dersin İşlenişi Biçimi Bakımından Öğrenci Görüşleri

Konuların Sunumuna ilişkin Öğrencilerin Görüşleri

Materyal Kullanma ve Hedefe Ulaşma Durumuna ilişkin Öğrenci Görüşleri

Sınava İlişkin Öğrenci Görüşleri

I. Modül Öneriler Gereksiz bilgilerin ( mesleki alanda kullanımına göre ) verilmemesi. Mesleki alanda daha fazla bilgi sağlanması. Modül sınavların arasının daha uzun tutulmasını istiyorum. Konular ders süresini aşacak kadar çoktu. Dersi anlatan hocamız konuyu bitiremediği için konuyu bıraktı. Dersi dinlememizdeki etkenlerin bir tanesi de fiziki çevre. Bence yeni okulumuzu almak için acele edelim. Genellikle hocalarımız okuyarak ders anlatıyor. 300 sayfa modülün 2 hafta içinde işlenip sınavının olması bence faydalı olmuyor. Konular bu kadar kısa sürede öğrenci hafızasına yerleştirilemez. Amfi sınav için uygun bir ortam teşkil etmiyor. Lütfen 3'lü oturmayalım. Egeli olmak büyük şans! Birinci sınıfa döndük, bacaklarımız uyuşuyor ve derste uyuyoruz.

II. Modül Öneriler İptal olan derslerin konuları işlenmemiştir (24) Amfide merdivene oturarak ders dinledik. 08:30’da olan derse hoca 09:30’a kadar gelmemiştir. Şimdiye kadar işlenen en kötü modüldür. (3) 24 saatlik mikrobiyoloji dersi 4 saatte işlendi.(82) Dersler iptal oluyorsa o konuları sınava dahil etmeyin veya müsait bir zamanda o konuları işleyin. (8) 4 saat işlenen mikrobiyoloji dersinden 23 soru çıkması yersiz. (35) Mesleki açıdan ihtiyacımız olan şeyleri sınavları geçmek için ezber yapmak zorunda kaldık. Profesörlerin önemsemediği konuları öğrenci neden önemsesin ki. Dersler iptal edilmek için mi? Bence bunlar sorgulanmalı (8) Başka bölümler bizim gördüğümüz konuları bir yılda görüyorken biz neden 3 haftada görüyoruz. Bu şekilde iyi anlaşılmıyor konular (6) Hiçbir modül bu kadar önemsiz anlatılmamıştır (5)

II. Modül Öneriler Slayttan hocanın ders işlemesi verimli bir öğretim yöntemi değildir, ben de evde okuyabilirim (2) Ders notları yetersiz (5), ders notları elime ulaşmadı (7) Öğrenci sayısı çok fazla (6) Dersler yeterli olmadı (17), dersler çok hızlı geçti (12) Dersler için süre yetersizdi (21) İşlenmeyen konuların sınava dahil olup olmadığını bile anlamadık (3) İptal edilecek dersleri bir gün öncesinden haber verin (4) Öğrenciler hiç motive edilmedi (5) Program dışındaki dersleri işledik (1), Ders programları berbattı (1) Tıp fakültesinden gelen hocalarımızın daha özverili olması gerekir (2)

III. Modül Geri Bildirim Sınavlardan sonra soru ve doğru cevapların öğrenci ile paylaşılması, neyi doğru neyi yanlış yaptığımızı bize daha öğretici kılıyor. Konuların işleniş şekli daha tamamlayıcı nitelikte olabilirdi. Bir konunun arkasından çok alakasız başka konular işlenmekte. Bence bu formlara boşuna ben bu formların değerlendirildiğini düşünmüyorum. Değişen hiçbir şey yok.

IV. Modül Geri Bildirim Kalabalık , Yer sorununun halledilmesi iyi olur, daha sık uygulama yapabilmemiz için çözüm sağlansın(5) Hocanın hayat hikayesini dinledik, slaytlarda olan bilgiler aktarılmadı.(1) Yönetim dersi verimli ve sınav sorularına paralel şekilde işlenmiştir. Yönetim 4. sınıfta görülmelidir (2) Hocanın ses tonu dersi anlatmaya uygun değildi, asistanı dersi daha etkili anlattı (1) Konular sıkıcı, işleyişi daha eğlenceli hale getirebilecek şekilde düzenlenebilir(1) Derslerle ilgili yer ve zamanla ilgili bilgilerin öğrenciye ulaştırılmasında daha özenli olunması gerekir. (1) Bilgi eksikliği var kanunlarla ilgili biraz daha bilgilendirilmemiz gerekir. (1)

Laboratuarın Fizik Ortam, Öğrenci Sayısı, Teorik Bilgi Uyumu ve Malzeme Yeterliği

Laboratuarın süresi, Öğretim elemanı Hazırlığı ve İletişimi

Öğrenciye Fırsat verme, beceri kazandırma ve Geribildirim

I. Modül Geri Bildirim (Laboratuvar Uygulama) Laboratuvar gruplarının daha az sayıda oluşturulması, Araştırma Görevlisi yerine kendi ders hocalarımızın girmesi. Modüllerde geçen bilmediğimiz kelimeleri hocalarımız açıklamıyorlar. Grup çalışmalarında gruplardaki kişi sayısı fazlalığından dolayı etkin katılımda zorlandım (4) Laboratuvar sayısı ve uygulamalar artırılmalı, ders programı hafifletilmelidir. Derslere aşırı gereksiz süre ayrılıyor ama laboratuvar uygulamaları çok yetersiz. Mevcudun fazla olmasından dolayı laboratuvarın etkili olduğunu düşünmüyorum. Aile Tanılama Formu ve vaka inceleme çalışmalarının arttırılması gerekiyor. Gebe Lohusa İzlem Fişi ve diğer fişlere daha uzun zaman ayrılmalı.

II. Modül Geri Bildirim (Laboratuvar Uygulama) Parazitoloji ve mikrobiyoloji laboratuvarlarının artırılması, uygun ortamın sağlanması= 12 kişi Laboratuvar günlere bölünmeli =5 kişi O kadar öğrenciye 4 mikroskop çok azdı. Araç gereçler yetersiz = 23 kişi

III. Modül Geri Bildirim (Laboratuvar Uygulama) Maket sayısının çok yetersiz olup araç gereçlerin arttırılması Laboratuvar uygulamaları yapılırken öğretim görevlilerinin aynı anda ilgilendiği kişi sayısının azaltılması Laboratuvar fiziki şartları çok kötü Laboratuvarda herkes uygulama yapamadığı için bu durum çok olumsuz

IV. Modül Geri Bildirim (Laboratuvar Uygulama) Asistanlar biraz daha yumuşak tavırlı olabilir (1) İlaç uygulamaları, ilaç hazırlama, kan alma, enjeksiyonun tekrar edilmesi gerekir. (9) Aspirasyon uygulamasına daha fazla zaman ayrılabilir. Gayet öğretici ancak grup sayıları fazla (4) Laboratuvar dersleri teorik derslerden daha fazla olmalıdır (1) Laboratuvar malzemeleri çok eski, yetersiz ve maketler elde kalıyor (3) Masaj ve her uygulamanın komplikasyonundan bahsedilsin.(1)

TEŞEKKÜRLER