HALK KİMDİR? Müşteriler, tüketiciler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
Satışta İletişimin Rolü
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
STRES YÖNETİMİ.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
REKLAMCILIK Hafta 5.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
İLETİŞİM.
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
SINAV KAYGISI.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
STRES.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
ERP KONSEPT EĞİTİMİ.
ÖRGÜTSEL STRES VE STRESLE BAŞETME YOLLARI
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
STRES & STRESLE BAŞA ÇIKMA
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
MOTİVASYON.
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
1 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ TÜRK ÜNİVERSİTELERİNDE SPOR YÖNETİMİ.
“SEN İ N MASALIN” ORGAN İ ZASYON İ FT İ HARLA SUNAR…
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
Girişimcilik.
Girişimcilik.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
DİĞER TUTUMLAR.
Kişisel Rehberlik.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
1-1 İŞ GÖRÜŞMESİ NASIL YAPILIR?
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
EĞİTİMİN MALİYETİ VE FİNANSMANI
6.2. Personel Sağlığı ve İş Güvenliği
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
13. İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
Sunum transkripti:

HALKLA İLİŞKİLER, KRİZ YÖNETİMİ, ZAMAN YÖNETİMİ, İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

HALK KİMDİR? Müşteriler, tüketiciler Tedarikçiler (hammadde ve hizmet sağlayanlar) Rakipler Finans çevreleri, banka ve leasing şirketleri Düzenleyici ve denetleyiciler Ortaklar, dağıtıcılar (bayiler veya bağlı kuruluşlar, birimler) Kuruluşta çalışanlar Resmi çevreler, lokomotifler (medya, kamuoyu öncüleri, politikacılar) Kurulu olduğumuz çevre Diğer kişi ve kuruluşlar 25.02.2018 VAN ABİGEM

HALKLA İLİŞKİLER NEDEN YAPILIR? İkna etmek Satış yapmak Eğitmek Bilgilendirmek İlgi ve istek uyandırnak Üçüncü tarafların onayını sağlamak Hizmet sağlamak 25.02.2018 VAN ABİGEM

25.02.2018 VAN ABİGEM

KİŞİSEL TANIMA / TANIMLAMA Kimiz? Kimlerle çalışıyoruz? Kimin için çalışıyoruz? Nereye ulaşmak istiyoruz? Buraya nasıl ulaşabileceğiz? Önümüzdeki engeller neler? Bu engelleri aşmak için neler yapmalıyız? Bunları yapabilecek miyim? 25.02.2018 VAN ABİGEM

MUTLU / MUTSUZ EDEN UNSURLAR Dış ortam faktörleri Müşteriler Rakipler Tedarikçiler Kredi kuruluşları Devlet 25.02.2018 VAN ABİGEM

YAŞAMI NELER ZORLAŞTIRIR? Aşırı iş yükü İşin özelliği Ücret yetersizliği Yükselme olanakları / olanaksızlıkları Çalışma koşulları Karara katılmama / katılamama Değerlendirmede yaşanan adaletsizlik Zaman baskısı 25.02.2018 VAN ABİGEM

YAŞAMI NELER ZORLAŞTIRIR? Araç / gereç yetersizliği İş ortamındaki huzursuzluk İş gerekleri ile kişisel uyumsuzluklar Statü değişikliği Fiziki görünüm ile ilgili gereğinden fazla endişe Yetersiz kişisel endişe 25.02.2018 VAN ABİGEM

YAŞAMI NELER ZORLAŞTIRIR? Yetersiz dinlenme ve eğlenme Yalnızlık Reddedilme / terk edilme korkusu Yaşamın anlamı ile ilgili endişeler   25.02.2018 VAN ABİGEM

VERİMLİ VE ETKİLİ BİR YOLCULUĞA DOĞRU OLUMLU BİR GÜÇ OLUŞTURMAKTIR.. STRES YÖNETİMİNİN AMACI, STRESİN BÜTÜNÜNDEN KAÇMAK DEĞİL, VERİMLİ VE ETKİLİ BİR YOLCULUĞA DOĞRU OLUMLU BİR GÜÇ OLUŞTURMAKTIR.. 25.02.2018 VAN ABİGEM

* Aklımıza gelenlerin karşımızdakilere aktarılmasıdır. İLETİŞİM - KONUŞMA * Bir fikrin varlığını kabul edip, beynin içinde yorumlandıktan sonra karşımızdakinin anlama, algılama seviyesine göre ona, onun anlayabileceği dilden aktarılması ve buna göre davranış değişikliğinin yaratılmasıdır. * Aklımıza gelenlerin karşımızdakilere aktarılmasıdır. 25.02.2018 VAN ABİGEM

İLETİŞİM NELER SAĞLAR? Koordinasyon Faaliyetlerin yürütülmesine destek Motivasyon Değişim için zemin Performans İşletme dışı ilişkilerde kolaylık 25.02.2018 VAN ABİGEM

İLETİŞİM ENGELLERİ Kişisel engellerden kaynaklanan Kesintilerden kaynaklanan Dil ve anlatım güçlükleri Dinleme ve algılamadan kaynaklanan Bilgi eksikliğinden kaynaklanan Statü farklılıklarından kaynaklanan Cinsiyet farklılıklarından kaynaklanan Kültürel farklılıklardan kaynaklanan Psikolojik engellerden kaynaklanan Zamandan kaynaklanan Fiziksel uzaklıktan kaynaklanan 25.02.2018 VAN ABİGEM

NELER YAPILMALI? Sorumluluk başkalarına yüklenilmemelidir Kıyafet ve görünüşe önem verilmelidir Hizmet almaya gelenin sorununa çözüm üretilmelidir Yetki devri getirilmelidir Anlaşılabilir bir dil kullanılmalıdır Iş gücü ve malzeden tasarruf sağlanmalıdır Hizmet maliyeti azaltılmalıdır 25.02.2018 VAN ABİGEM

ANLAŞILABİLİR KONUŞMA Konusunda bilgi sahibi olmak, Yanlış bir şey söyleyeceğim diye susup, konuşmamak, Çevredeki olayları daha iyi anlayıp, iyi ve kötülüklerini ayırmayı elde ettiren ve güven sağlayan sağduyuya sahip olmak, Konuştuğumuz dili düzgün, anlaşılır, doğru ve anlatımlı konuşmak gerekmektedir. 25.02.2018 VAN ABİGEM

KURUMLAR HAKKINDA KAMUOYUNUN GÖRÜŞLERI Gereğinden fazla insan çalışmaktadır Bürokrasi ağırlıklıdır Sorumsuzluk mevcuttur Masrafa yol açarlar 25.02.2018 VAN ABİGEM

STRESE DAYANIKLI OLANLAR İşinden zevk alanlar, sosyal bireyler Mücadele ve değişikliği sevenler Hayatlarını ve çevrelerini kontrol ettiklerine inananlar Gelecekle ilgili ümitleri olanlar Hoşgörülü ve esnek kişiler Yakınları ile olumlu duygusal ilişki içinde olanlar 25.02.2018 VAN ABİGEM

YAŞAMI NELER KOLAYLAŞTIRIR? Ailesi ile olumlu ilişki kurmak Maddi olarak sıkıntı içinde olmamak / umulmadık zamanda para elde etmek Sanattan / spordan zevk almak Çevresi ile iletişim içinde olmak Boş zamana sahip olmak / böyle zaman dilimleri oluşturmak 25.02.2018 VAN ABİGEM

NELER YAPILMALI İşlerin öncelik sıralaması Problemlerin/sorunların belirgin olması Zamanın etkili kullanılması Sorunlar ve durumlar oluşturulması İnsan kaynağının geliştirilmesi Kurum içi iletişim sağlanması Çatışmanın değerlendirilmesi 25.02.2018 VAN ABİGEM

ZAMAN KAYBINA NEDEN OLAN FAKTÖRLER İnsanlar Makinalar; ekipman Yöntemler Erteleme Gereğinden fazla yönetim Önceden planlama Başka faaliyetlere yönelme Karar verme/ verememe İletişim Dengeli olma 25.02.2018 VAN ABİGEM

NASIL DEĞİŞİRSİNİZ? Değişimin gerekli olduğuna inanır ve değişmek isterseniz Bu değişimin nasıl olacağı konusunda işbirliği içinde olursanız Yeni öğrendiğiniz şeyleri usanmadan defalarca tekrarlarsanız. 25.02.2018 VAN ABİGEM

CV 2015 2015 yılındaki özgeçmişinizin bugünden farklı olmasını ister misiniz? Bu farklılaşmanın hangi konularda gerçekleşmesini tercih edersiniz? Bunun için şimdiden ne yapıyorsunuz?.. 25.02.2018 VAN ABİGEM

İşin Püf Noktası... Bir yandan, Kendimizle barışık olmak ve bunu sürekli kılmak... Diğer taraftan da, Kendimizle yetinmemek ve bu “yapıcı doyumsuzluğu” sürdürmek ... 25.02.2018 VAN ABİGEM

Yaşam Sanatında “Psikolojik Sermaye” Yaşam koşulları ne olursa olsun, hiçbir zaman PES ETMEME düşüncesini: Kabullenmek Benimsemek Sahiplenmek Bu yaklaşımın “yaşayan örneği” olmak!.. 25.02.2018 VAN ABİGEM

“E” ve “İ” Harfinin Yerini Şaşırmayın! YİNE yine bir gün... yine bir insan... YENİ yeni bir gün... yeni bir insan... 25.02.2018 VAN ABİGEM

HEPİNİZE İYİ YOLCULUKLAR 25.02.2018 VAN ABİGEM