HALKLA İLİŞKİLER, KRİZ YÖNETİMİ, ZAMAN YÖNETİMİ, İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
HALK KİMDİR? Müşteriler, tüketiciler Tedarikçiler (hammadde ve hizmet sağlayanlar) Rakipler Finans çevreleri, banka ve leasing şirketleri Düzenleyici ve denetleyiciler Ortaklar, dağıtıcılar (bayiler veya bağlı kuruluşlar, birimler) Kuruluşta çalışanlar Resmi çevreler, lokomotifler (medya, kamuoyu öncüleri, politikacılar) Kurulu olduğumuz çevre Diğer kişi ve kuruluşlar 25.02.2018 VAN ABİGEM
HALKLA İLİŞKİLER NEDEN YAPILIR? İkna etmek Satış yapmak Eğitmek Bilgilendirmek İlgi ve istek uyandırnak Üçüncü tarafların onayını sağlamak Hizmet sağlamak 25.02.2018 VAN ABİGEM
25.02.2018 VAN ABİGEM
KİŞİSEL TANIMA / TANIMLAMA Kimiz? Kimlerle çalışıyoruz? Kimin için çalışıyoruz? Nereye ulaşmak istiyoruz? Buraya nasıl ulaşabileceğiz? Önümüzdeki engeller neler? Bu engelleri aşmak için neler yapmalıyız? Bunları yapabilecek miyim? 25.02.2018 VAN ABİGEM
MUTLU / MUTSUZ EDEN UNSURLAR Dış ortam faktörleri Müşteriler Rakipler Tedarikçiler Kredi kuruluşları Devlet 25.02.2018 VAN ABİGEM
YAŞAMI NELER ZORLAŞTIRIR? Aşırı iş yükü İşin özelliği Ücret yetersizliği Yükselme olanakları / olanaksızlıkları Çalışma koşulları Karara katılmama / katılamama Değerlendirmede yaşanan adaletsizlik Zaman baskısı 25.02.2018 VAN ABİGEM
YAŞAMI NELER ZORLAŞTIRIR? Araç / gereç yetersizliği İş ortamındaki huzursuzluk İş gerekleri ile kişisel uyumsuzluklar Statü değişikliği Fiziki görünüm ile ilgili gereğinden fazla endişe Yetersiz kişisel endişe 25.02.2018 VAN ABİGEM
YAŞAMI NELER ZORLAŞTIRIR? Yetersiz dinlenme ve eğlenme Yalnızlık Reddedilme / terk edilme korkusu Yaşamın anlamı ile ilgili endişeler 25.02.2018 VAN ABİGEM
VERİMLİ VE ETKİLİ BİR YOLCULUĞA DOĞRU OLUMLU BİR GÜÇ OLUŞTURMAKTIR.. STRES YÖNETİMİNİN AMACI, STRESİN BÜTÜNÜNDEN KAÇMAK DEĞİL, VERİMLİ VE ETKİLİ BİR YOLCULUĞA DOĞRU OLUMLU BİR GÜÇ OLUŞTURMAKTIR.. 25.02.2018 VAN ABİGEM
* Aklımıza gelenlerin karşımızdakilere aktarılmasıdır. İLETİŞİM - KONUŞMA * Bir fikrin varlığını kabul edip, beynin içinde yorumlandıktan sonra karşımızdakinin anlama, algılama seviyesine göre ona, onun anlayabileceği dilden aktarılması ve buna göre davranış değişikliğinin yaratılmasıdır. * Aklımıza gelenlerin karşımızdakilere aktarılmasıdır. 25.02.2018 VAN ABİGEM
İLETİŞİM NELER SAĞLAR? Koordinasyon Faaliyetlerin yürütülmesine destek Motivasyon Değişim için zemin Performans İşletme dışı ilişkilerde kolaylık 25.02.2018 VAN ABİGEM
İLETİŞİM ENGELLERİ Kişisel engellerden kaynaklanan Kesintilerden kaynaklanan Dil ve anlatım güçlükleri Dinleme ve algılamadan kaynaklanan Bilgi eksikliğinden kaynaklanan Statü farklılıklarından kaynaklanan Cinsiyet farklılıklarından kaynaklanan Kültürel farklılıklardan kaynaklanan Psikolojik engellerden kaynaklanan Zamandan kaynaklanan Fiziksel uzaklıktan kaynaklanan 25.02.2018 VAN ABİGEM
NELER YAPILMALI? Sorumluluk başkalarına yüklenilmemelidir Kıyafet ve görünüşe önem verilmelidir Hizmet almaya gelenin sorununa çözüm üretilmelidir Yetki devri getirilmelidir Anlaşılabilir bir dil kullanılmalıdır Iş gücü ve malzeden tasarruf sağlanmalıdır Hizmet maliyeti azaltılmalıdır 25.02.2018 VAN ABİGEM
ANLAŞILABİLİR KONUŞMA Konusunda bilgi sahibi olmak, Yanlış bir şey söyleyeceğim diye susup, konuşmamak, Çevredeki olayları daha iyi anlayıp, iyi ve kötülüklerini ayırmayı elde ettiren ve güven sağlayan sağduyuya sahip olmak, Konuştuğumuz dili düzgün, anlaşılır, doğru ve anlatımlı konuşmak gerekmektedir. 25.02.2018 VAN ABİGEM
KURUMLAR HAKKINDA KAMUOYUNUN GÖRÜŞLERI Gereğinden fazla insan çalışmaktadır Bürokrasi ağırlıklıdır Sorumsuzluk mevcuttur Masrafa yol açarlar 25.02.2018 VAN ABİGEM
STRESE DAYANIKLI OLANLAR İşinden zevk alanlar, sosyal bireyler Mücadele ve değişikliği sevenler Hayatlarını ve çevrelerini kontrol ettiklerine inananlar Gelecekle ilgili ümitleri olanlar Hoşgörülü ve esnek kişiler Yakınları ile olumlu duygusal ilişki içinde olanlar 25.02.2018 VAN ABİGEM
YAŞAMI NELER KOLAYLAŞTIRIR? Ailesi ile olumlu ilişki kurmak Maddi olarak sıkıntı içinde olmamak / umulmadık zamanda para elde etmek Sanattan / spordan zevk almak Çevresi ile iletişim içinde olmak Boş zamana sahip olmak / böyle zaman dilimleri oluşturmak 25.02.2018 VAN ABİGEM
NELER YAPILMALI İşlerin öncelik sıralaması Problemlerin/sorunların belirgin olması Zamanın etkili kullanılması Sorunlar ve durumlar oluşturulması İnsan kaynağının geliştirilmesi Kurum içi iletişim sağlanması Çatışmanın değerlendirilmesi 25.02.2018 VAN ABİGEM
ZAMAN KAYBINA NEDEN OLAN FAKTÖRLER İnsanlar Makinalar; ekipman Yöntemler Erteleme Gereğinden fazla yönetim Önceden planlama Başka faaliyetlere yönelme Karar verme/ verememe İletişim Dengeli olma 25.02.2018 VAN ABİGEM
NASIL DEĞİŞİRSİNİZ? Değişimin gerekli olduğuna inanır ve değişmek isterseniz Bu değişimin nasıl olacağı konusunda işbirliği içinde olursanız Yeni öğrendiğiniz şeyleri usanmadan defalarca tekrarlarsanız. 25.02.2018 VAN ABİGEM
CV 2015 2015 yılındaki özgeçmişinizin bugünden farklı olmasını ister misiniz? Bu farklılaşmanın hangi konularda gerçekleşmesini tercih edersiniz? Bunun için şimdiden ne yapıyorsunuz?.. 25.02.2018 VAN ABİGEM
İşin Püf Noktası... Bir yandan, Kendimizle barışık olmak ve bunu sürekli kılmak... Diğer taraftan da, Kendimizle yetinmemek ve bu “yapıcı doyumsuzluğu” sürdürmek ... 25.02.2018 VAN ABİGEM
Yaşam Sanatında “Psikolojik Sermaye” Yaşam koşulları ne olursa olsun, hiçbir zaman PES ETMEME düşüncesini: Kabullenmek Benimsemek Sahiplenmek Bu yaklaşımın “yaşayan örneği” olmak!.. 25.02.2018 VAN ABİGEM
“E” ve “İ” Harfinin Yerini Şaşırmayın! YİNE yine bir gün... yine bir insan... YENİ yeni bir gün... yeni bir insan... 25.02.2018 VAN ABİGEM
HEPİNİZE İYİ YOLCULUKLAR 25.02.2018 VAN ABİGEM