Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ. Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
FUTBOLDA YAŞ GRUBU ANTRENMAN İLKELERİ
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ
ERKEN ÇOCUKLUK VE OKUL ÖNCESİ DÖNEMLERİNDE ÖZEL EĞİTİM
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
Eğitim Öğretimde Planlama
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
REHBERLİK DERS II.
Simülasyonların Kullanımı
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Sınıf Yönetimi Yunus BAYRAK.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Dikkat Edilmesi Gerekenler
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
Çukurova Üniversitesi Anaokulu Hoş GeldinizToplantısı 04-05/09/2014
MONTESSORİ.
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE YARATICILIK EĞİTİMİ
SINIF YÖNETİMİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Çalışma Yaprağı.
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
Bilimsel düşünme becerileri
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
 Geometri, çocuklarda ispat ve muhakeme becerilerinin gelişimini sağlayan bir matematik alanıdır.  Geometri, geometrik şekillerin özelliklerini, geometrik.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
ERKEN ÇOCUKLUK VE OKUL ÖNCESİ DÖNEMLERİNDE ÖZEL EĞİTİM
REHBERLİK DERS II.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar Çok yönlü Çocukların gelişim düzeyine uygun Güvenli Kolayca denetlenebilen Dokunma, tatma, duyma ve görme duyularına seslenen

Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar İçeri ve dışarı öğrenme çevresinde kullanılabilecek Kolayca bulunabilen Hem bireysel hem de grup ihtiyaçlarını göz önüne alan

Her uzunluk ve kalınlıkta ip Bloklar Geometrik şekiller Tabaklar Düğmeler Mandallar Makarnalar

Matematiksel Çevre Düzenlemesi Çocukların kolayca görebilmesi, kullanabilmesi ve saklayabilmesi Materyalleri sepetlere yan yana yerleştirmek ya da matematik öğrenme merkezindeki alçak raflarda diğer açık kaplara yerleştirmek Öğretmenin, çocukların bireysel ihtiyaçlarına göre bazı matematik materyallerini değiştirmesi gerekir. Bu temelde günlük, haftalık ya da aylık yapılabilir. Öğretmenler hangi malzemelerin kullanıldığını gözlemlemelidir.

Matematiksel Çevre Düzenlemesi

Matematik merkezleri (köşeleri), belirli kavramlar üzerine odaklaşır Matematik merkezleri (köşeleri), belirli kavramlar üzerine odaklaşır. Matematik merkezleri için hazır yer ve eşyalarla ilişkili kurulabilir.

Evde Matematik Aileler çocuğun başarı veya başarısızlığına temel oluştururlar. Başarı çocuğu, hareket ve keşfe cesaretlendirerek olur. Çocuğun yeterlilik düzeyi, doğrudan çocuk-aile etkileşiminin miktarı ve tipiyle ilişkilidir. Çocuklarının öğrenmeyi istediklerine inanan aileler yeterli çocuklara sahiptir. Aile, çocuklarının öğrenebileceğine inanmalıdır.

Aileler, çocuklarının kendilerini taklit ettiğini bilirler Aileler, çocuklarının kendilerini taklit ettiğini bilirler. Çocuklar örneklerle öğrenmektedirler. Onlar çocuklarının ne kadar çok görür ve yaşarsa o kadar çok öğreneceğini bilirler. Öğretmenlerin ailelerle iletişimi vardır. Aileler bazen çocuklarına daha iyi nasıl yardımcı olabileceklerini öğretmenlere sorarak öğrenirler.

Aileler, çocukların en önemli öğretmenleridir Aileler, çocukların en önemli öğretmenleridir. Çocuk ailesini bilgi ve yardım için arar. Öğretmenler bunu ailelere vurgulama gereği duyarlar, aileleri çocuklarının öğrenmeye karşı meraklı ve arzulu olduğuna inandırma ihtiyacı duyarlar. Ailelerin rehberlik ve yönergelere ihtiyacı vardır.

Ev, matematiğe başlamada uygun olan birçok malzeme sağlar.

Ailelerin evde çocuklarıyla yapabileceği birçok matematik etkinliği vardır.

MATEMATİK EĞİTİMİNDE DİKKATE DİLECEK NOKTALAR Çocukların gelişim düzeyleri Çocukların bireysel özellikleri Çocukların ilgi ve istekleri Çocuğun aktif katılımına imkân vermeli Günlük hayatla bağlantı kurulmalı Eğlenceli etkinlikler oyun yolu ile sunulmalı Çocuğun keşfederek öğrenmesine imkân veren çevre sağlanmalı

MATEMATİK EĞİTİMİNDE DİKKATE DİLECEK NOKTALAR Öğretmen matematik etkinliklerine katılmalı Tekrar yapılmalı Çocuğa yeterince zaman verilmeli Sabırlı olunmalı Çocuğun düzeyi iyi belirlenmeli Ailenin de bu eğitime katkısı sağlanmalı