Afetlerde Sağlık Hizmetleri ve Yönetimi Açısından Sendai Çerçeve Eylem Planının (2015-2030) Getirdikleri Arş. Gör. Hüseyin KOÇAK ÇOMÜ Sağlık Yüksekokulu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
Advertisements

TURİZM SAKTÖRÜNDE PSİKOSOSYAL RİSK ETMENLERİ
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
COP 10’a Hazırlık Amaçlı Kuzey Akdeniz Bölgesel İstişare Toplantısı -BONN Ülkemizin etkin olduğu Birleşmiş Milletler Çölleşme ile Mücadele Sözleşmesinin.
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
Yeniden Yerleşim Planlaması
SWOT Nedir ? Nasıl yapılır ?
HİBE DESTEĞİ VEREN KURUMLAR
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 MAHALLİ İDARE BİRLİKLERİNDE STRATEJİK PLANLAMA.

TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
YEREL ACİL DURUM OTORİTELERİNİN DEPREM MÜDAHALE PLANLAMALARININ ULUSLARARASI SAHA KOORDİNASYON ARAÇLARINA ENTEGRASYONU Nihan Erdoğan Alper Şengül Dr. Hikmet.
Çölleşme ve Erozyonla Mücadele Genel Müdürlüğü - ÇEM UNCCD 10 YILLIK STRATEJİSİ VE UEP UYUMLAŞTIRILMASI Erdoğan Özevren Çölleşme ile Mücadele Daire Başkanı.
Deprem Araştırma ve Uygulama Merkezi
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
Afetler ve Afet Yönetimi Doğan K. Bıyıklı (TA2SX) 3 Şubat 2007 Echolink – Turkiye Konferans Odası.
KÜÇÜK YATIRIMLAR FONU ORMANLARIMIZIN EKONOMİK, SOSYAL VE ÇEVRESEL KATKILARI ÜZERİNE YEREL UYGULAMALAR PROJESİ “Yaşam için Fırsat, Doğa için Destek” İÇERİK.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
AFETLERDE YÖNETİM Prof.Dr. Recep AKDUR.
ACİL EYLEM PLANI HAZIRLIĞI
AVRUPA BİRLİĞİ VE KAMU SAĞLIĞI. YASAL ÇERÇEVE Roma Antlaşması’nın 3. ve 152. maddelerine göre kamu sağlığı politikalarının genel amacı: Roma Antlaşması’nın.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
OTURUM 6 ARAŞTIRMA İZLEME VE DEĞERLENDİRME. AMAÇ VE ÖĞRENİM HEDEFLERİ Amaç: Katılımcıların TSM’ lerin sağlığın geliştirilmesi kapsamındaki müdahaleleri.
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
Doç. Dr. Hikmet Yavaş Arş. Gör. Ömer Yavuz
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.
IPA II Dönemi Hazırlıkları
TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME ÇALIŞMA GRUBU
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI VE KBRN HİZMET GRUBU PLANI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
SAĞLIK VE HALK SAĞLIĞINA GİRİŞ
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
Zekai EFEOĞLU Program Yönetim Birimi Başkanı
İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü
Hastalık ve Erken Ölümleri Önleme Açısından Toplum Sağlığı Merkezleri
AFETLER ve AFET YÖNETİMİ (SAU-026) Ulusal Deprem Stratejisi Eylem Planı (UDSEP ) Prof. Dr. Levent Gülen Ofis: M-1 No:1303.
AFETLER ve AFET YÖNETİMİ (SAU-026)
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
ALTINDAĞ SOSYAL HİZMET ERKEZİ
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
KONTEYNER KENT/MEVLANA EVLERİ KURULUM VE YÖNETİMİ TECRÜBE PAYLAŞIMI.
1.  2  Afet durumları için uluslar arası bir tıbbi ağı organize etme ihtiyacı bulunmaktadır.  Bu ağda yer alacak sağlık servislerinin çeşitli tıbbi.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE KRİZ VE AFET YÖNETİMİ
Sosyal Hizmet Uzmanının Önemi
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Acil Yardım ve Afet Yöneticileri Derneği
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
AFET YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIM (AFET EĞİTİMİ,
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
AFET YÖNETİMİ YRD.DOÇ.DR. NEHİR VAROL KAYNAK: ANONİM.
AFETLERLE İLGİLİ OLAYLARIN SAFHALARI
10. hafta: Özel gereksinimli bireylerin korunması, ihmal ve istismar
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Nükleer Güvenlik ve Mevzuat
KALABALIK RİSK YÖNETİMİ VE ACİL DURUM PLANLAMASI
Sunum transkripti:

Afetlerde Sağlık Hizmetleri ve Yönetimi Açısından Sendai Çerçeve Eylem Planının (2015-2030) Getirdikleri Arş. Gör. Hüseyin KOÇAK ÇOMÜ Sağlık Yüksekokulu Acil Yardım ve Afet Yönetimi BVU Sağlık Bilimleri Enstitüsü Afet Tıbbı Doktora Programı Öğrencisi

Giriş 2000-2012 yılları arasında 700.000’nin üzerinde insan yaşamını yitirmiş, Çeşitli yollarla afetlerden yaklaşık 1,5 milyar insan etkilenmiştir. Etkilenen insanların özellikle kadınlar, çocuklar, engelliler ve diğer kırılgan gruplar orantısız bir şekilde daha fazla etkilenmiştir.

Giriş ve Amaç Birleşmiş Milletler Uluslararası Risk Azaltımı Merkezi (UNISDR) tarafından 14-18 Mart 2015 tarihinde Japonya’nın Sendai kentinde düzenlenen “Üçüncü Afet Risk Azaltımı Dünya Konferansında afet risk azaltımına yönelik 2015- 2030 dönemini kapsayacak yol haritası olarak belirlenen “Sendai Framework for Disaster Risk Reduction 2015-2030” başlıklı çerçeve eylem planı ilan edilmiştir. 187 üye ülke tarafından 18 mart 2015 tarihinde üzerinde uzlaşıldı.

Sendai Framework Sendai Çerçeve Eylem Planı'nda afet risk azaltımını sistematik bir şekilde ele alarak öncelik sırasına göre dört aşamada yapılması gereken hedefler bulunmaktadır. Çalışmada, belirlenen öncelik sırasına göre sadece sağlık hizmetlerine ilişkin belirlenen afet risk azaltımı hedefleri değerlendirilmektedir.

Yöntem-Gereç Bu çalışma, “Sendai Framework for Disaster Risk Reduction 2015-2030” başlıklı çerçeve eylem planında; “Health”, “Medicine”, “Care”, “Disease”, “Morbidity” "Mortality” anahtar kelimeleri ile taranarak afet risk azaltımında sağlık hizmetleri ile ilgili yapılması gerekenler ele alınmaktadır.

Afetlerde Sağlık Yönetimine Yönelik Küresel Hedefler 2030’a kadar küresel afetlerdeki mortalite oranını önemli ölçüde azaltmak, 2005-2015 dönemine göre 2020-2030 arasındaki küresel mortalite 100 binde olarak daha azaltmak 2030’a kadar küresel boyutta afetlerden etkilenen insan sayısını önemli ölçüde azaltmak, Temel hizmetlerin kesintiye uğraması ve kritik tesisleri/altyapıların afet hasarlarının önemli ölçüde azaltılması, 2030’a kadar özellikle eğitim ve sağlık tesislerinin güçlendirilmesi, 2020’ye kadar ulusal ve yerel ARA stratejilerini kullanan ülke sayısını önemli ölçüde artırmak, Tehlike erken uyarı sistemlerinin geliştirilmesi ve uygulanabilirliğini önemli ölçüde artırılması (UNIDSR)

I. Öncelik: Afet Risklerini Anlamak Afet kayıplarını ve özel tehlikelere ilişkin maruziyet ve kırılganlıklar hakkındaki sağlık bilgi içeriklerini sistematik bir şekilde kaydetmek, değerlendirmek, paylaşmak ve kamuoyuna hesap verebilirliğin sağlanmasıdır.

II. Öncelik: Afet Risk Yönetimi İçin Afet Risk Yönetişimini Güçlendirmek: Ulusal ve yerel seviyede afet risk azaltımı stratejilerini ve planlarını ilgili diğer kurumlarla işbirliği içerisinde oluşturmak ve uygulamak gerekmektedir. Göstergeler ve zaman takvimi ile var olan risklerin azaltılması ve önlenmesi, ekonomik, sosyal, sağlık ve çevresel dayanıklılığın güçlendirilmesi. Afet risk azaltımına ilişkin araç gereçlerin uyumu ve uygulanması için küresel ve bölgesel mekanizmaları ve kurumlar arasında işbirliğini geliştirmek

III.Öncelik: Dayanıklılık için Afet Risk Azaltımına Yatırım, Ulusal sağlık sistemlerinin dirençliliğini artırmak: Birincil, ikincil ve üçüncül basamak sağlık hizmetlerinin içerisine özellikle yerel seviyede afet risk yönetiminin entegresyonu sağlanması gerekmektedir. Afet Tıbbı alanında eğitim kapasitesini desteklemek ve geliştirmek, Afet riskinin tam olarak anlaşılması için sağlık çalışanlarının kapasitesinin artırılması,

III.Öncelik: Dayanıklılık için Afet Risk Azaltımına Yatırım, Ulusal Sağlık Sistemlerinin Dirençliliğini Artırmak: Anne (maternal), yeni doğan ve çocuk sağlığı, üreme sağlığını da içerecek şekilde temel sağlık hizmetlerine erişimlerini kolaylaştırmak yer almaktadır. Afetlerden orantısız bir şekilde etkilenen yaşlılar, kimsesizler, engelliler gibi insanlara yardım etmek ve güçlendirmek, Afet risk yönetiminde sağlık hizmetleri ülkenin kapasitesini güçlendirmek için sağlık kurumları ve diğer ilişkili tüm paydaşlar arasında işbirliği artırmak

IV. Öncelik: Etkili Yanıt ve Kurtarma, Rahabilitasyon ve İyileştirmede “Daha İyi Yeniden İnşa” için afetlere karşı hazırlık çalışmalarını artırmak, yaşam kurtarma ve temel sağlık hizmetlerini sunulmasında kritik öneme sahip sağlık tesislerinin afet esnasında ve sonrasında etkili bir şekilde çalışabilirliğini sağlamak gerekmektedir. Su, Taşıma, iletişim alt yapısı İhtiyacı olan tüm insanlara psikososyal destek ve mental sağlık hizmetleri sağlamak için kurtarma planları geliştirmek

Afet risk yönetiminde sağlık hizmetleri açısından belirlenen önlemlerin 2015-2030 döneminde hayata geçirilmesi afetlerden kaynaklı morbidite ve mortalite’nin azaltılması açısından oldukça önemlidir.