Günümüz de Pazarlamanın Değişen Yüzü:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Fiyat ve Fiyatlandırma
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Pazarlama Çevresi.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY
VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz
DOĞAL VE BEŞERİ UNSURLARIN EKONOMİYE ETKİSİ
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Makro İktisat.
PAZARLAMA NEDİR? Hedef tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini önceden tahmin ve tespit etmek daha sonra bunları karşılamak (tatmin etmek) yoluyla işletme.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
MAL KARARLARI.
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Pazarlama Planlaması.
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
PAZARLAMADA FİYATLAMA
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
FİNANSAL PİYASALAR VE KURUMLAR
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
ZTE 311 TARIMSAL PAZARLAMA
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Lojistik ve Lojistik Operasyonlar
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
7. ÜRETİM VE MALİYETLER.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Günümüz de Pazarlamanın Değişen Yüzü: Bu Deiğşime Yön Veren Trendler Bilgi Teknolojisindeki Gelişmeler: İnternetin Hızla Ticaretleşmesi Değişen Dünya Ekonomisi ve Artan küresel rekabet İş Hayatının Hızla Globalleşmesi Müşteri Değerinin Artan Önemi Kar Amaçsız Kuruluşlarda Pazarlamanın Önem Kazanması Tüketim pazarlarının gittikçe daha fazla bölünmesi Müşteri satın alma davranışlarının hızla değişmesi Kalitede sürekli yükselen standartlar Geleneksel pazarlamanın işletmenin hedeflerine ulaşmasındaki etkisinin azalması

HER ARZ KENDİ TALEBİNİ YARATIR PAZARLAMAYA NE GEREK VAR! ARZ- ÜRETİCİLER/TEDARİKÇİLER TALEP - TÜKETİCİLER PAZARLAMA NEREDE ?

FİYAT ARZ PAZARLAMA P TALEP Q MİKTAR

Pazarlama Anlayışının Satış Anlayışı İle Karşılaştırılması: Satış anlayışında satıcı işletmenin istek ve ihtiyaçları öncelikli iken, Pazarlama anlayışında alıcının ihttiyaçları ön plandadır. Satış anlayışı: fabrika ile başlar, mevcut mamüllere odaklanır; yoğun kişisel satış ve diğer tutundurma çabaları ile karlı satışlara ulaşmaya çalışır. Tüketicilere önem vermeksizin kısa süreli satışları gerçekleştirme yolunda müşteri kazanmaya çaba harcar. Pazarlama anlayışı: ise tam aksine, iyi tanımlanmış pazarlarda tüketici ihtiyaçlarına odaklanır; bütünleşmiş pazarlama çabalarıyla tüketicileri etkileyip onları tatmin edecek değer sunmaya ve müşteri tatminine dayalı uzun dönemli müşteri ilişkisi yaratarak karlara ulaşır.

Pazarlama Anlayışının Satış Anlayışı İle Karşılaştırılması: Satış Analyışı Pazarlama Anlayışı Başlangıç Noktası Fabrika Pazar Odak Noktası Mamüller Tüketici İhtiyaçları Satış ve diğer tutundurma çabaları Bütünleşmiş pazarlama çabaları Araçlar Satış hacmi yoluyla karlar Sonuç Tüketici tatmini yolu ile kar Gary Armstrong and P. Kotler, Maerketing an Introduction, 5th ed.Upper Saddle River, N.J.: Prentice- Hall, Inc., 2000,

Pazarlamanın Gelişimi: ÜRETİM ANLAYIŞI DÖNEMİ ÜRETİM AN. DÖ. SATIŞ AN. DÖ. ÜRETİM AN.D. SATIŞ AN.D. PAZARLAMA AN.D. 1880’LER 1930’LARIN BAŞI 1950’LİLERİN ORTALARI 1990’LAR W.J.Stanton ve Diğerleri, Fundamentals of Marketing, 10th ed., New York: McGraw-Hill inc., 1994,

TEMEL PAZARLAMA SİSTEMİ İLETİŞİM ÜRÜN VE HİZMETLER PAZAR (ALICILAR) ENDÜSTRİ (SATICILAR) PARA BİLGİ

PAZARLAMANIN YARATTIĞI FAYDALAR

Üretim önemli bir ekonomik faaliyettir Üretim önemli bir ekonomik faaliyettir. İnsanlar kullandıkları ya da tükettikleri bir çok malı çeşitli nedenlerle kendileri üretemezler. Yüksek yaşam standardı üretimde uzmanlaşmayla mümkün olabilir. Üretim önemli olmakla birlikte pazarlama da unutulmaması gereken bir kavramdır. Üretim ve pazarlama toplam üretim sisteminin önemli parçaları olup, tüketicilere ihtiyaçlarını gidermeye yönelik ürün ve hizmetleri sağlamayı amaçlarlar. Müşteriler ürün yada hizmetleri belirli tatminleri sağladıkları için satın alırlar. Ürünlere bu tatminleri sağlama kabiliyetini veren şeye fayda (yarar) denilir. Bir ürünün faydası büyük ölçüde pazarlama faaliyetleriyle yaratılmaktadır. Pazarlama başlıca 5 fayda çeşidi yaratmaktadır. 1- Şekil faydası 2- Mekan (Yer) faydası 3- Zaman faydası 4- Bilgi faydası 5- Mülkiyet faydası

Pazarlamanın Yarattığı Faydalar 1- ŞEKİL FAYDASI: Genellikle fiziksel üretimle ilgilidir. Bir ürünü daha değerli hale getiren fiziksel, kimyasal vb. değişiklikleridir.Üretilecek malların hangi şekilde,boyut ve ebatta imal edileceği pazarlama departmanının elde edeceği bilgilerden yararlanılarak yapılır. Sonuçta üretim faaliyetleri, pazarlama faaliyetleriyle elde edilen tüketici istekleri doğrultusunda yapılır. Bu pazarlamanın şekil faydasını yaratmış olur. 2- YER FAYDASI: Bir ürün potansiyel alıcılara kolayca hazır hale getiriliyorsa yer faydası yaratılmış demektir. Tüketiciler genellikle mal ve hizmetlerin üretildiği yerlerden uzak bölgelerde bulunurlar. Bir başka deyişle tüketicinin ihtiyaçlarını karşılayacak mal ve hizmetler, tüketicilere yakın yerlerde üretilmezler. Mal veya hizmetin, üretim merkezlerinden alınarak tüketiciyle buluşmasını sağlamak bir pazarlama hizmetidir. Bu pazarlamanın yer faydasını yaratmış olur.

3- ZAMAN FAYDASI : Tüketici yada alıcının bir ürünü istediği zaman bulmasıdır. Bu da hem taşımayı hem da ara satıcı ya da son satıcıların müşterilerinin isteklerini önceden doğru tahmin etme ve stok bulundurmayı gerekli kılar. Üretim süresi belirli mevsimlerle kısıtlı olabilen malların, bazen zorunlu olarak her mevsimde tüketilmesi gerekebilmektedir. Buna en güzel örnekte buğday ve benzeri tarım ürünleridir. Dolayısıyla pazarlama faaliyetleriyle bu malların depolanarak muhafaza edilmesi ve her mevsimde tüketiciye ulaştırılması gerekmektedir. Bu pazarlamanın zaman faydasını yaratmış olur. 4- MÜLKİYET FAYDASI : Tüketicilerin bir maldan faydalanarak tüketebilmesi için o malın kendisine getirilerek satılması, yani malın mülkiyetinin tüketiciye intikal ettirilmiş olması gerekmektedir. Pazarlama bu dağıtım ve satış işlerini gerçekleştirir. Bu pazarlamanın mülkiyet faydasını yaratmış olur. 5- BİLGİ FAYDASI: Potansiyel alıcıları bir mal yada hizmetin varlığı hakkında bilgilendirmektir.

İlkel toplumlarda çiftçiler ürettikleri ürünleri ya tüketirler ya da yakın komşuları ile mübadele ederlerdi. Ancak günümüzde ticaretin gelişmesiyle bu yapı çok değişmiştir. Çok zengin sayılabilen ülke ve bölgelerde bile doğal, biyolojik ve ekonomik sebeplerle üretilemeyen, az üretilen ya da ancak çok pahalıya üretilebilecek ürünler vardır. Her toprakta üretilemeyen, her iklimde büyüyemeyen, (kauçuk, kahve) ürünler, bölgeler ve ülkeler arasındaki ticareti zorunlu hale getirmiştir. Ayrıca sermaye ve işgücü de yeryüzüne eşit dağılmamıştır. Bazı ürünler ülkede üretilebilse bile dışarıdan almanın maliyetinin çok daha düşük olması ürünleri başka yerlerde temin yoluna itmektedir. İşte bu tabi ekonomik ve sosyal zorunluluklar altında tarımsal pazarlama nakliye, depolama, toplama, standardizasyon ve alım-satım gibi fonksiyonları ile bahsedilen ekonomik sisteme işlerlik kazandırmaktadır.

EKONOMİK GELİŞMEDE PAZARLAMANIN ROLÜ 1- Üretimde birbirine bağlı faaliyetlerde bulunan işletmeler arasında haber ve bilgi akımı sağlayarak risk azaltır. 2- üretimle tüketimin koordine edilmesini ve malların tüketicilerin belirttiği ihtiyaç ve arzulara göre dağıtımını sağlayacak örgütlenmeyi temin eder. Böylece üreticilerin arzı ile tüketicilerin taleplerini miktar olarak birbirine yaklaştırır. Arz ve talep coğrafi bakımdan aynı yerde değilse bunları birleştirir ve depolama yaparak talebi zaman açısından uyumlaştırır. 3- pazarlama sistemi pazarların gittikçe yayılmasını sağlayarak üretim işletmelerinin parasal ve teknolojij yönden maliyetlerini düşürmelerini sağlar 4- kendi ürettiklerini kendisi tüketen üreticilerin de piyasa ekonomisine dahil olmalarını sağlar. 5- pazarlama faaliyetleri sonucu firmalar tüketicinin cazip bulacağı yeni ve daha iyi mallar arz eder. 6- pazarlama kuruluşları teknolojik yenilikler uygulayarak kaynakları daha verimli kullanır tüketicilerin daha ucuza mal almalarını sağlayabilir

7- değişik coğrafi pazarlar arasında bağlantı kurarak fiyat farklarını azaltır. Böylece daha istikrarlı bir fiyat düzeyi sağlar. 8- alım-satım işerinin daha ucuza yapılmasını sağlar.